۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار:

سیاست‌زدگی و اعمال سیاست‌های غیر فرهنگی دانشگاه‌های شیراز را از دستیابی به جایگاه رفیع علمی بازخواهد داشت

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
نماینده شیراز در مجلس گفت: طی ماه‌های اخیر، دانشگاه‌های شیراز میزبان سخنرانان و چهره‌های سیاسی حاشیه سازی بوده‌اند که با حضورشان، تنها هیجانات کاذب را به بدنه دانشجویی دانشگاه‌ها تزریق می‌کنند.
ذوالانوار
ذوالانوار
به گزارش "حافظ نیوز"، سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با اشاره به فضای سیاسی حاکم بر دانشگاه‌های شیراز گفت: همانگونه که رهبر انقلاب پیش از نیز تصریح کرده‌اند، دانشگاه جای فراگیری علم و آگاهی است و هرچه که مانع تحقق این دو شود جایش در دانشگاه نیست.

وی در ادامه افزود: طی ماه‌های اخیر، دانشگاه‌های شیراز میزبان سخنرانان و چهره‌های سیاسی حاشیه سازی بوده‌اند که با حضورشان، تنها هیجانات کاذب را به بدنه دانشجویی دانشگاه‌ها تزریق می‌کنند حال آنکه سیاست زدگی، مانعی مهم در جهت رشد علمی و افزایش نشاط و آگاهی سیاسی در قشر دانشجوست.

نماینده مردم شیراز در ادامه تصریح کرد:  به هیچ عنوان قابل قبول نیست که در دانشگاه‌های شهری که افتخار سومین حرم اهلبیت (ع) بودن را داراست، سخنرانانی بیایند و به جایگاه قانونی ولی فقیه طعنه بزنند و یا دیگر قوای قانونی کشور را مرکز معضلات و مشکلات معرفی کنند

وی همچنین گفت: پیش از این، در خصوص مخاطرات حضور سخنرانان حاشیه ساز به روسای دانشگاه‌های شیراز تذکر داده بودیم حال با توجه به تداوم این روند خطرناک، ناگزیر در سطح وزارتخانه‌های مربوطه برای صیانت از جایگاه رفیع علم و دانش در دانشگاه‌های شیراز اقدامات لازم را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: از مسئولان دانشگاه‌های شیراز انتظار می‌رود سیاست‌ها و رویکردهای فرهنگی خود را بر مبنای منویات رهبر انقلاب تنظیم کنند و از برگزاری مجدد اردوهای مختلط دانشجویی و یا برگزاری کنسرت در محیط‌های آکادمیک، یه شدت پرهیز کنند.
 
 
کد مطلب : ۱۲۰۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما