۰
plusresetminus
آیت‌الله ایمانی در گفتگو با «حافظ نیوز»:

راهپیمایی عظیم اربعین، برند و عَلَم منتظران صاحب‌الزمان(عج) و الفبای خاص ظهور است/ رهبر معظم انقلاب در نامه به جوانان غرب به دنبال مبراسازی ساحت اسلام از آلودگی‌ها و فرهنگ‌سازی در جوانان برای تغییر هستند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۶
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: پیام راهپیمایی عظیم اربعین این است که امام حسین(ع)، افکار و مسیر حرکت و سبک زندگی دینی و اسلامی را به دنیا نشان می‌دهند؛ نه مکاتب انحرافی و التقاطی.
رهبر معظم انقلاب, آیت االله ایمانی, اربعین
رهبر معظم انقلاب, آیت االله ایمانی, اربعین
آیت‌الله اسدالله ایمانی در گفتگو  با "حافظ نیوز"، با اشاره به پیام راهپیمایی عظیم اربعین اظهار داشت: امسال مراسم راهپیمایی اربعین باشکوه‌تر از گذشته با وجود تهدیدات بیشتر و با امنیت و ارامش کامل انجام و به پایان رسید.

وی با تصریح برحضور چشمگیر و میلیونی مردم گفت: خواه‌ناخواه این مراسم به عنوان برند، پرچم و عَلَم عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) و منتظران حضرت صاحب‌الزمان(عج) و اجتماع عظیم انسان‌ها با وجود مضیقه‌های فراوان و تهدیدات است.

اولین پیام این اجتماع عظیم کربلائیان، یک نوع آمادگی و یک الفبای خاص برای ظهور است

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با بیان اینکه این اجتماع عظیم مسلمانان در یک نقطه خاص پیام‌های متعددی دارد، افزود: اولین پیام این اجتماع عظیم کربلائیان، یک نوع آمادگی و یک الفبای خاص برای ظهور است و حضور میلیون‌ها نفر انسان از نژادها و زبان‌های مختلف در کنار هم و نوعی زندگی و حرکت با آرامش و و آسایش و ازخودگذشتگی بیانگر این آمادگی است.

آیت‌الله ایمانی با مقایسه این راهپیمایی عظیم با جمعیت 2-3 میلیونی حج که انسان هر قدمی بر‌می‌دارد باید پول هنگفتی به میزبانان بدهد، گفت: این حرکت عظیم نشانی از عصر ظهور است که انسان‌ها در کمال آرامش زندگی می‌کنند.

به اعتقاد امام جمعه شیراز، این حرکت که در آن مرد و زن، پیر و جوان فارغ از هر جنسیت و ملیت و رنگ و نژادی می‌توانند بدون هرگونه نگاه بدی با وجود گروه‌های مسلح و تکفیری که در نزدیکی آنها بود، حرکت کنند نمونه‌ای از حرکت دنیا به سمت ظهور است و تمام این حرکت به نام اباعبدالله الحسین(ع) است.

پیام این جمعیت به دنیا این است که اگر بخواهند با همین انگیزه حرکت کنند و کار دیگری انجام دهند، می‌توانند

وی با اشاره به عظمت این راهپیمایی با وجود عدم انعکاس و بایکوت رسانه‌ای و حتی وارونه جلوه‌دادن این حرکت توسط رسانه‌ها گفت: پیام این جمعیت به دنیا این است که اگر بخواهند با همین انگیزه حرکت کنند و کار دیگری انجام دهند، می‌توانند.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان داشت: پیام این راهپیمایی به دوستداران این مکتب و مردم مظلوم سوریه و عراق و فلسطین و همه آزادی‌خواهان و استقلال‌طلبان جهان این است که همه چیز در خانواده پیامبر(ص) است و همه هدف عالم همین اهل بیت(ع) است و در واقع امام حسین(ع)، 1400 سال پس از شهادتشان، افکار و مسیر حرکت و سبک زندگی دینی و اسلامی را به دنیا نشان می‌دهند نه مکاتب انحرافی و التقاطی.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: همه ملت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مهم‌ترین راه نجات تمسک به اهل بیت(ع) است و خواه‌ناخواه مردمی که از 60 کشور در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند، در برگشت به کشورشان، سفیران معنوی این حرکت عظیم هستند.

رهبر معظم انقلاب یک حرکت خودجوش معنوی را آرام آرام در حال شکل‌دادن هستند که انسان‌هایی آگاه و بیدار از این فضا شکل گیرند

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اظهار داشت: اگر به فلسفه و جهت پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان نگریسته شود، معظم‌ٌله یک حرکت خودجوش معنوی را آرام آرام در حال شکل‌دادن هستند که انسان‌هایی آگاه و بیدار از این فضا شکل گیرند و این کار هر مصلح و پیشوا و امامی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس بیان داشت: رهبر معظم انقلاب نیز همانند امام(ره) که با نامه به گورباچف اهداف بلندمدتی را دنبال می‌کردند و به دنبال تحول زمان بودند، با نگارش نامه دوم به جوانان غرب بعد از گذشت یک سال از نامه اول به دنبال اهداف بلندمدتی هستند.

وی تصریح کرد: معمولا پیران به وضع موجود جوامع رضایت می‌دهند، اما جوانان با آرمان‌خواهی و روح حقیقت‌جویی به دنبال بهترین‌ها هستند.

این جوان‌ها هستند که افکار را جراحی می‌کنند و به لایه‌های زیرین جامعه می‌برند

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر این موضوع که پیام سوم نامه رهبر معظم به جوانان غربی بر این است که تا کی باید منتظر دولت‌ها نشست تا کاری انجام دهند، گفت: دولت‌ها اصولا کاری انجام نمی‌دهند و احزاب و سازمان‌ها به دلیل وابستگی به قدرت و دولت‌ها کاری پیش نمی‌برند و این جوان‌ها هستند که افکار را جراحی می‌کنند و به لایه‌های زیرین جامعه می‌برند.

رهبر معظم انقلاب در این نامه ساحت اسلام را از این آلودگی‌ها مبرا ساخته‌اند

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با ابراز تأسف از دو مقوله اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در دنیای امروز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این نامه ساحت اسلام را از این آلودگی‌ها مبرا ساخته‌اند و اسلام را دین منظق، عدالت، احساس و... معرفی کرده‌اند و بی‌شک جوانانی که در ادیان دیگر به نحوی دیگر با اسلام آشنا شده‌اند و اسلام را دین خفقان می‌دانند به دنبال حقانیت اسلام می‌آیند.

امام جمعه شیراز با اشاره به دوران طاغوت و اینکه آن زمان تا فرهنگ جامعه تغییر نکرد، انقلاب اسلامی و حکوت اسلامی شکل نگرفت، گفت: رهبر معظم انقلاب به دنبال فرهنگ‌سازی و ایجاد فکر برای جوانان بشریت هستند و تا زمانیکه فرهنگ و فکر جوانان تغییر نکنند، حکومت‌های آنها نیز تغییر نمی‌کند.

بدون شک این نامه که پیام‌آور حقانیت اسلام است، در پرده باقی نمی‌ماند

وی با اشاره به بایکوت این نامه توسط رسانه‌های غربی گفت: 1400 سال پیش، قدرت‌های آن روز اجازه نمی‌دادند کلام و پیام رسول‌الله(ص) به گوش آزادی‌خواهان برسد؛ اما حقانیت پیام اسلام با جود تحریم‌ها و خفقان‌ و بایکوت توانست از مرزها عبور کند و بدون شک این نامه نیز که پیام‌آور حقانیت اسلام است، در پرده باقی نمی‌ماند.

http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png

 
کد مطلب : ۱۲۲۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما