۰
plusresetminus
گزارشی از دیدار مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده فارس با دادستان شیراز؛

آمادگی بنیاد جهت اجرای «طرح آینه» برای دستگاه قضایی/ تقدیر داستان شیراز از فعالیت بنیاد فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸
حجت‌الاسلام حسینی طرح‌های بنیاد صیانت از نهاد خانواده فارس را مبتنی بر سه رویکرد اصلاح، تغییر و ارتقاء رفتار برشمرد و گفت: به‌تناسب فعالیت‌های ذاتی دادسراهای تخصصی و عمومی برنامه‌هایی را در محورهای سه‌گانه فوق داریم.
مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس
مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس
به گزارش "حافظ نیوز"، مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس با حضور در شورای معاونین دادستان عمومی و انقلاب به بحث و تبادل نظر درخصوص فعالیت‌های بنیاد پرداخت.

حجت‌الاسلام محمدشریف حسینی در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب استان فارس ضمن تقدیر از حمایت‌های ایشان از اجرای برنامه‌های بنیاد اظهار داشت: بنیاد هم برای افراد آسیب دیده برنامه‌هایی دارد و هم سایر اقشار مردم که در معرض آسیب و بزه هستند و در ادارات، ارگان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز جمعیتی مشغول به فعالیت هستند، بصورت داوطلبانه از برنامه‌های بنیاد استفاده می‌کننذ.

وی طرح آینه را از دوره‌های آموزشی محوری بنیاد در سراسر کشور معرفی کرد و افزود: این طرح به طرح مشابه خود که مدل‌های تعالی و کیفیت سازمانی اروپایی مانند (efqm) هستند پهلو می زند و با استفاده از مبانی رفتاری و دینی بومی بسیار اثربخش تر ظاهر شده است.

مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس از آمادگی بنیاد جهت اجرای این طرح برای کارکنان دستگاه قضایی و حتی قضاتی که به تازگی مشغول به خدمت شده‌اند؛ خبرداد و بیان داشت: همانگونه که مترصد اجرای این طرح در تمامی ادارات متقاضی هستیم؛ با حمایت و انگیزه‌ای که در مسئولین رده بالای قضایی استان سراغ داریم، می‌توانیم طرح آینه را در مراکز قضایی به اجرا درآوریم و مطمئناً افراد شرکت کننده در این طرح با انگیزه بالاتر و با روحیه پرنشاط تر به خدمت خود ادامه خواهند داد.

وی ضمن تأکید بر فشار کاری قضات و کارکنان دستگاه قضایی اظهار داشت: افراد شاغل در این مراکز به صبر و تحمل بیشتری از افراد عادی نیاز دارند و همچنین باید مراقب باشند که سختی شغل بر روابط خانوادگی آنان آسیبی وارد نسازد، لذا اجرای طرح‌های بنیاد برای ایشان و حتی خانواده‌های آنان ضروری به نظر می‌رسد.

حجت‌الاسلام حسینی طرح‌های بنیاد را مبتنی بر سه رویکرد: اصلاح، تغییر و ارتقاء رفتار برشمرد و بیان داشت: به‌تناسب فعالیت‌های ذاتی دادسراهای تخصصی و عمومی برنامه‌هایی را در محورهای سه‌گانه فوق داریم که برای معاونین محترم دادستان ارسال می‌کنیم و امیدواریم با حمایت‌های بی‌دریغ دادستان محترم عمومی و انقلاب استان و معاونین استان، کمافی السابق به اجرای هدفمند این برنامه‌ها نائل شویم.

وی به برخی از ناهنجاری‌ها در فرهنگ رانندگی، نارضایتی مردم از برخی مأمورین و ضابطین، گزارش‌های ارسالی به بنیاد به‌صورت کتبی و شفاهی؛ آسیب‌های زنان مطلقه و بچه‌های طلاق اشاره کرد و افزود: برخی از آسیب‌ها در جامعه وجود دارد که مردم جرئت مطرح کردن آن را جهت پیگیری در مراجع قضایی ندارند و صرفاً آن را به برخی از مشاورین خاص مانند روحانیون مطرح می‌نمایند و بعضاً این مسائل مربوط به کانون‌های قدرت و ثروت است که امیدواریم با حمایت قاطعانه دادستانی بتوان به داد آن‌ها به‌صورت عاجل و خارج از نوبت رسیدگی کرد و هویت گزارش دهندگان نیز محفوظ بماند.

حجت‌الاسلام حسینی هدف از زندان را اصلاح افراد دانست و افزود: این بنیاد تقاضا دارد نهایت استفاده را از مجازات جایگزین حبس توسط قضات محترم به عمل آید و بخصوص نسل نوجوان و جوان را تا حد ممکن به دوره‌های آموزشی و اصلاحی خارج از محیط زندان معرفی کرد تا شاهد تغییر و اصلاح رفتار آنان باشیم.

مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس همچنین در خصوص دوره‌های بنیاد و شیوه معرفی افراد، اساتید و ساعات و محتوای دوره‌ها توضیحاتی را ارائه نمود و گفت: دوره‌های ما مقطعی نیست و مزیت آن این است که بعد از پایان دوره نیز ارتباط با افراد حفظ می‌شود که مسئله تغییر رفتار مداوم باشد.

وی مهارت محوری و نه صرف آموزش را از دیگر ویژگی‌های این دوره‌ها دانسته و تصریح کرد: این بنیاد دوره‌ها را علاوه بر فارس در استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، قم، قزوین، خراسان رضوی و شمالی با محوریت مربیان استان فارس برگزار نموده است.

در ادامه طهماسب یزدانیان، دادستان عمومی و انقلاب استان فارس ضمن تقدیر از فعالیت‌های بنیاد گفت: در خصوص مجازات تکمیلی و تعلیق و صدور قرار و مجازات جایگزین حبس همچون خدمات عمومی رایگان و... می‌توان از بنیاد استفاده کرد و هدف قاضی این است که فرد اصلاح شود و به زندگی برگردد نه اینکه صرفاً زندان برود.

وی ادامه داد: بسیار مناسب است که پرونده‌های اختلافات خانوادگی در همان بدو ورود به دادسرا به مراکزی مانند بنیاد صیانت ارجاع شود و این بنیاد سبب صلح و سازش و فصل خصومت شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان فارس تربیت خانوادگی را اولین مرحله تربیت افراد دانست و افزود: این تربیت در جامعه تکمیل می‌شود و یک جامعه مدنی و برخوردار از حقوق شهروندی همیشه باید دارای مراکزی باشد که این تربیت اجتماعی را دنبال کنند.

وی ضمن انتقاد از بی‌توجهی برخی از رانندگان خودرو در پرتاب زباله به خیابان اظهار داشت: رانندگان سرویس مدارس به هرگونه رفتار نامناسب اجتماعی بچه‌ها بی‌تفاوت هستند و اوج این مسائل وقتی خود را نشان می‌دهد که پرونده‌های مختلف تشکیل می‌شود.

یزدانیان تربیت اجتماعی بسیاری از جوانان دهه قبل را به علت منبر و روحانیت دانسته و افزود: دشمن امروز به‌خوبی این نکته را دریافته و با تبلیغات سوء جوانان را از مساجد و منبرها جدا می‌کند و پای اینترنت و ماهواره می‌نشاند تا به اهداف پلید خود دست پیدا کند.

وی ضمن اظهار حمایت خود و معاونین دادستانی از برنامه‌های بنیاد صیانت از خانواده استان فارس اظهار داشت: درصدد هستیم مواردی که ازلحاظ قانونی امکان ارجاع آن به بنیاد وجود دارد حتماً از این ظرفیت استفاده کنیم.

در ادامه علی‌اصغر بلارک معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان استان فارس افزود: پرونده‌هایی را که به بنیاد ارجاع داده‌ایم نتیجه خوبی گرفته‌ایم.

سرپرست مجتمع اجرای احکام ادامه داد: بسیاری از خانواده‌هایی که پرونده جوانان آنان به علت برخی جرائم به بنیاد ارجاع گردیده بود از اجرای مشاوره‌ها و برنامه‌های بنیاد بسیار اظهار خوشحالی نموده و اظهار کردند: تأثیر این برنامه‌ها را در روش و زندگی فرزندان خود مشاهده کرده‌ایم و این جای قدردانی از بنیاد دارد
کد مطلب : ۱۲۳۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما