۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس:

توقف عملیات عمرانی سد تنگ سرخ هیچ توجیهی ندارد/ رئیس جمهور و رئیس سازمان حافظت از محیط زیست در این باره باید پاسخگو باشند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
ذوالانوار گفت: به عنوان نماینده مردم شیراز از رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره علل توقف عملیات عمرانی سد تنگ سرخ سوال خواهم پرسید و پیگیری این مسئله را حق مسلم شهروندان شیرازی می دانم.
سد تنگ سرخ
سد تنگ سرخ
به گزارش "حافظ نیوز" سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز پیرامون احداث سد تنگ سرخ در محدوده شهر شیراز گفت: پروژه احداث سد تنگ سرخ، از حدود 15 سال پیش آغاز شده و پس از اتمام مطالعات 11 ساله بر روی آن، 3 سال است که عملیات اجرایی و عمرانی آن با مدیریت وزارت نیرو آغاز شده و شهرداری شیراز تاکنون برای این پروژه بیش از 11 میلیارد تومان هزینه کرده است اما متاسفانه چند ماه است که بنا بر دلایلی، روند عمرانی این پروژه متوقف شده است.
ذوالانوار در توضیح چرایی توقف روند اجرایی پروژه احداث سد تنگ سرخ گفت: این طرح، با آنکه مشمول کد 215 شده (به این معنا که هم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و هم توسط هیئت دولت ابلاغ شده) متاسفانه چند ماهی است که با رکود مواجه شده و تداوم عملیات عمرانی آن، توسط سازمان حفاظت از محیط زیست لغو شده است.
وی در ادامه گفت: به دلایل متقن کارشناسی، معتقدیم این پروژه عمرانی دارای خطرات زیست محیطی که برای آن ذکر می کنند نیست و به عنوان مثال، کل حجم دریاچه این سد، تنها 3 درصد حجم آب دریاچه مهارلو می باشد و حتی اگر این سد آبگیری نیز شود، خطری دریاچه مهارلو را از بابت خشک شدن تهدید نمی کند.
ذوالانوار همچنین تصریح کرد: علاوه بر این، رودخانه خشک در شهر شیراز، همواره یک تهدید بالقوه محسوب می شود و این امکان وجود دارد که همانند ابتدای دهه 80، با وقوع یک بارندگی شدید و جاری شدن سیل، میلیاردها تومان به تاسیسات شهری و عمومی و حتی خانه های مردم خسارت وارد شود و جان عده کثیری نیز به خطر بیفتد.
این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: بر اساس آنچه گفته شد، تصور می کنیم توقف عملیات عمرانی احداث سد تنگ سرخ، خیانت در حق شهروندان شیرازی است و باید هرچه سریعتر، با پیگیری احداث این سد، رودخانه خشک را از یک تهدید، به یک فرصت گردشگری و توریستی در شهر شیراز تبدیل کرد.
ذوالانوار در تشریح فرصت های گردشگری رودخانه خشک نیز گفت: در بسیاری از شهرهای دنیا، وجود یک رودخانه در دل یک شهر، نه تنها یک تهدید نیست بلکه فرصتی بی نظیر برای ایجاد مکان های توریستی و گردشگری به شمار می رود که در همین راستا، می توان به شهر اصفهان و رودخانه زاینده رود اشاره کرد که در فصل هایی که پرآب می شود، نه تنها برای اصفهان یک تهدید نیست بلکه چهره این شهر را نیز زیبا می کند و خود عامل موثری برای جذب گردشگر به شمار می رود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: بر این اساس، به عنوان نماینده مردم شیراز از رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره علل توقف عملیات عمرانی سد تنگ سرخ سوال خواهم پرسید و پیگیری این مسئله را حق مسلم شهروندان شیرازی می دانم.
کد مطلب : ۱۳۱۶۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما