۰
plusresetminus
عضو شورای شهر شیراز مطرح كرد:

ميزباني جام جهانی کشتی نقطه عطف گردشگری ورزشی است

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹
عضو شورای شهر شیراز با اشاره به میزبانی این شهر در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی 2016 گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي گردشگري، این مسابقات می‌تواند نقطه عطفي براي پرداختن به گردشگری ورزشی باشد.
مسابقات کشتی فرنگی جهان
مسابقات کشتی فرنگی جهان
به گزارش "حافظ نیوز" ،‌ سید کمال پاک‌فطرت، افزود: به جرات می‌توان گفت که میزبانی مسابقاتي در سطح كشتي فرنگي جهاني، مهمترين رخداد ورزشي 4 دهه اخير فارس است.
پاك‌فطرت با بیان اینکه توریست ورزشی را شاید بتوان در عام‌ترین معنی به فرد يا گروهي گفت که با هدف تماشاي رويدادي ورزشي در قالب تور يا به شكل انفرادي به شهر يا كشوري سفر مي‌كند، ورزش را زبان عمومی مردم دنیا قلمداد و اضافه كرد: برگزاری این مسابقات فرصتي است براي معرفي داشته‌هاي شيراز به جهانيان.
وي با تاکید بر اینکه معرفي فرهنگ و داشته‌هاي فرهنگي يك كشور، از فوايد توريسم ورزشي است،‌ يادآور شد: كشتي‌گيران و مربيان و ساير افرادي كه در قالب تيم‌هاي ورزشي به شيراز سفر مي‌كنند، را مي‌توان با انديشيدن راهكارهايي در كنار مسابقات، با فرهنگ، آداب و سنن و رسوم، جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و امکانات شیراز آشنا كرد.
پاك‌فطرت با اين اعتقاد كه هر يك از اعضاي تيم‌هاي شركت كننده در رقابت‌هاي جهاني كشتي فرنگي 2016 شيراز، مي‌تواند سفيري در انتقال واقعيت‌ها و داشته‌هاي شيراز و ايران به جهانيان باشد، گفت: استفاده از اين فرصت منوط به برنامه‌ريزي دقيق مسئولان برگزاري اين رقابت‌ها و همراهي تمام دستگاه‌ها است.
او ادامه داد: برنامه‌ریزی دقیق و میزبانی خوب در این مسابقات مهم می‌تواند از تمام كسانيكه از هفت كشور جهان به شيراز سفر مي‌كنند، سفيراني براي معرفي توانمندي‌هاي اين كلان‌شهر بسازد.
پاك‌فطرت با بیان اینکه استان فارس علی‌رغم برخورداري از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی تا کنون نتوانسته از امتیاز میزبانی مسابقات بین‌المللی و مهم استفاده کند، افزود: یکی از دلایل این اتفاق ضعف در زیر ساخت و سخت افزارهای ورزشی فارس است.
وي با اشاره به بازسازی مجموعه سرپوشیده ورزشگاه شهید آيت‌الله دستغیب شیراز، افزود: یکی دیگر از فواید میزبانی مسابقات جام جهانی كشتي فرنگي، ترمیم و بازسازی مجموعه ورزشی شهیددستغیب بود، مجموعه‌اي كه سال‌ها کسی جرات ورود به بحث بازسازی آن را نداشت.
عضو شورای شهر شیراز گفت: رقابت‌هاي جهاني كشتي فرنگي 2016 يك رويداد بين‌المللي است كه به شكل زنده و مستقيم از شبكه‌هاي تلويزيوني جهاني پخش خواهد شد و اخبار آن در صدر رسانه‌هاي ورزشي جهان قرار مي‌گيرد، لذا تمام مسئولان بايد با درك صحيح از اهميت اين رخداد، تمام پتانسيل موجود را براي برگزاري هرچه باشكوه‌تر اين رقابت‌ها به‌كار گيرند.
پاك‌فطرت اعتقاد دارد كه رسانه‌هاي شيراز نيز هم مي‌توانند قابليت‌هاي خود را در انعكاس يك رويداد جهاني نشان دهند و هم در ايجاد بستر مناسب براي برگزاري مطلوب اين رويداد و تداوم چنين رخدادهايي، تاثيرگذار و سهيم باشند.
منبع:ایسنا
 
کد مطلب : ۱۳۸۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما