۰
plusresetminus
احمد توکلی نماینده مردم تهران:

آنچه نظام اسلامی را تهدید می کند فساد است نه تحریم ها

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۷
توکلی با بیان اینکه ستاد سیاسی و سوءاستفاده از قدرت عمومی برای مقاصد خصوصی گفته می‌شود، گفت: امروزه فساد سیاسی در همه دنیا وجود دارد، از این حیث بین کشورها تفاوتی نیست.
احمد توکلی
احمد توکلی
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از پایگاه رسمی مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: به‌رغم پیام صریح و پیگیری‌های رهبر انقلاب کاهش حساسیت مسئولان نسبت به فساد که عمدتاً از رواج خوی کاخ‌نشینی سرچشمه می‌گیرد، این تصور غیرواقعی را در مردم برانگیخته که این بیماری مهلک شیوع عام دارد و قبح فساد را در نزد قاطبه مردم ریخته است. احمد توکلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس بابیان اینکه ستاد سیاسی و سوءاستفاده از قدرت عمومی برای مقاصد خصوصی گفته می‌شود، گفت: امروزه فساد سیاسی در همه دنیا وجود دارد، از این حیث بین کشورها تفاوتی نیست.
وی ادامه داد: تفاوت در نوع برخورد حاکمیت با زمینه‌های فسادخیز و مفسدان است. در تلقی مردم از فساد، مفسد عمدتاً تحت تأثیر رفتار حاکمان شکل می‌گیرد، در میزان آزادی رسانه‌ها و تعهد آنها به مسائل ملی و تحملی که حاکمان از خود نشان می‌دهند.
توکلی در ادامه اظهار داشت: هرچه دولت‌ها از شفافیت بیش‌تر حمایت کنند و بسترهای فسادخیز را بیش‌تر حذف کنند و نقششان در اقتصاد محدودتر و مشارکت مردم بیش‌تر باشد و برخورد با فساد قاطعانه‌تر و بی‌تبعیضانه‌تر باشد، قبح و زشتی فساد نزد مردم بالاتر می‌رود و هرچه رسانه‌ها در کشف و افشای فساد آزادتر باشند، مصالح ملی را بیش‌تر در نظر بگیرند و تحمل مسئولان در برابر این آزادی بیش‌تر باشد، آن دولت پاک‌تر است و بالعکس.
توکلی خاطرنشان کرد: ما در کشورمان مدیر و صاحب سهام یک بانک خصوصی را به‌عنوان ریاست بانک مرکزی می‌پذیریم و از سوی دیگر در ارتباط مؤسسات فاسد و قانون‌شکن مانند پردیس‌بان و پدیده در صداوسیما برایشان تبلیغ می‌شود و وقتی فساد این مؤسسات آشکار می‌شود، دریغ از یک عذرخواهی صداوسیما و توضیح قانع‌کننده مسئولان ذی‌ربط پس از گذشت یک سال و نیم.
 
 
کد مطلب : ۱۳۹۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما