۰
plusresetminus

«فتاح» به کمیته‌ای‌ها گفت «بیایید»، نگفت «بروید»

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۱
فتاح که وعده داده بود یکی از مهمترین پروژه هایش نقل مکان کمیته امداد از سوهانک به یک مکان در دسترس قشر مستضعف است چند روز پیش اولین نفری بود که ساختمان سوهانک را ترک کرد و به ساختمان نیمه کاره کمیته امداد در خیابان آزادی آمد.
پرویز فتاح
پرویز فتاح
به گزارش "حافظ نیوز" ، "فرماندهی در جنگ امامت بود نه هدایت. فرماندهان نگفتند برو گفتند بیا! فرماندهان شهید ما بر صحنه جنگ امامت می کردند. یکی از ویژگی های جنگ ما که نابرابری ها را کنار زد، ابتکاراتی بود که در صحنه دفاع مقدس اتفاق افتاد؛ فرق ما با ارتش های کلاسیک دنیا در یک کلمه بود؛ اگر بخواهیم فرق حاج همت متوسلیان، حاج همت، فرماندهان گردان شهید را با یک فرمانده کلاسیک ارتش دنیا را علاوه بر موضوعات معنوی و رفتاری بدانیم، کلمه «بیا و برو» بود؛ یعنی فرمانده ما در صحنه جنگ می ایستادند جلو و می گفت: «بیا» اما فرمانده کلاسیک می ایستاد، عقب و می گفت: «برو»."
 
اینها صحبت های حاج قاسم سلیمانی است که هنوز هم در میدان جنگ در جلو صف ایستاده و به همرزمانش می گوید بیا! اما آیا این منش محدود به جنگ است یا این می تواند یک ایده مدیریتی باشد؟ یا اساسا مدیریت جهادی مگر غیر از این است که مدیر به جای عقب نشستن و دستور دادن، جلوتر از بقیه عمل می کند و بقیه با دیدن او به تحرک وا داشته شوند.
 
قالیباف در اجلاسی مدیریتی با اشاره به اینکه مهمترین چالش امروز کشور، چالش مدیریتی و مسائل و مشکلات اقتصادی به وجود آمده نیز به این دلیل نیست که پول، منابع و نیرو نداریم بلکه همه مطالعات و شاخص ها نشان می دهد در این زمینه ها دچار مشکل نیستیم بلکه با ضعف مدیریتی مواجهیم گفته بود: "چند سال پیش در مدیریت دانشگاه تهران بحث بزرگی داشتیم و در آنجا گفتم مدیریت جهادی فاصله بین بیا و برو است. آن روزهایی که این مردم و همه اقشار ملت در میدان جهاد حضور پیدا کردند، مهمترین رمز موفقیت و افتخار جبهه مدیریت بیا و برو بود که بنای تحول در عرصه دفاع مقدس شد. آن سازمان هایی‌که مدیران و فرماندهانشان جایی ایستادند‌که به رزمندگان می گفتند، بیا، همیشه موفق بودند و مدیرانی که به رزمندگان می گفتند برو، موفق نمی شدند.‌فرمانده گروهان، گردان و لشکر وقتی خودش پشت خاکریز قرار می گرفت لازم نبود به بقیه بگوید بیا. بلکه با وجود او در خاکریز همه آمده بودند."
 
و اما این روزها اگرچه رسانه های اصلاح طلب در حال تخریب پرویز فتاح هستند، اما او نیز نمایی از همین مدیریت جهادی را نشان داد، فتاح که وعده داده بود یکی از مهمترین پروژه هایش نقل مکان کمیته امداد از سوهانک به یک مکان در دسترس قشر مستضعف است چند روز پیش اولین نفری بود که ساختمان سوهانک را ترک کرد و به ساختمان نیمه کاره کمیته امداد در خیابان آزادی آمد.
 

 
وی در اولین قدم بعد از این نقل و انتقال گفت: در حال حاضر برخی از طبقات ساختمان آزادی آماده و برخی هنوز نیمه کاره و در مرحله کارگاهی هستند، این نحوه ورود کمیته امداد به ساختمان آزادی می‌تواند مدلی برای سایر نهادها و سازمان‌ها باشد و مدیران بدانند که لازم نیست یک مدیر دو سال منتظر باشد ساختمان و محل جدیدشان آماده شده و بعد به آنجا بروند زیرا اگر قرار باشد اقدامی صورت گیرد، می‌توان با استفاده از چنین روش‌هایی کار را سریع‌تر پیش برد.
 

 
فارغ از همه ی مزایایی که انتقال کمیته امداد از سوهانک- یک منطقه مرفه نشین و دور از دسترس قشر مستضعف- به آزادی- یک منطقه در دسترس برای مستضعفین مخاطب کمیته امداد- دارد و این می تواند امیدها را برای قشر مستضعف زنده کند که تحولی صورت خواهد گرفت، اقدام فتاح که پیش از همه مدیران و کارکنان کمیته امداد به ساختمان جدید آمد و کمیته امداد را به تحرک وا داشت که همه سریعتر اقدام کنند و کارها را جلو ببرند؛ قابل تقدیر و تحسین است اگرچه از سوی برخی رسانه های اصلاح طلب که فتاح را یکی از گزینه های رقابت با روحانی بدانند، خوش نیاید و به آن انگ رفتار پوپولیستی بزنند. این نوع نگاه مدیریتی اگز در همه بخش های کشور وجود داشته باشد می تواند کارآمدی های بیشتری برای جمهوری اسلامی به ارمغان بیاورد.
منبع:خبرگزاری دانشجو
کد مطلب : ۱۴۰۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما