۰
plusresetminus
محمد حقنگر عضو شورای شهر شیراز؛

اعتراف ظریف به اشتباهش در اعتماد به آمریکا نشان از شجاعت اوست/ باید تبیین شود منشا تولید ثروت و اشتغال در شیراز چیست؟

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
محمد حقنگر گفت: بیانات روشن جناب آقای ظریف که پرده از خصومت دیرینه آمریکا با مردم ایران را کنار زد ، نشان از شجاعت و اعتقاد راستین او به کیان انقلاب می باشد. و به خاطر همین امثال ظریف در قلب ملت ایران جادارند.
اعتراف ظریف به اشتباهش در اعتماد به آمریکا نشان از شجاعت اوست/ باید تبیین شود منشا تولید ثروت و اشتغال در شیراز چیست؟
به گزارش "حافظ نیوز"، محمد حقنگر در یکصد و نود و چهارمین جلسه علنی شورا با اشاره به تقدیر نمایندگان مجلس از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی گفت: بیانات روشن جناب آقای ظریف که پرده از خصومت دیرینه آمریکا با مردم ایران را کنار زد ، نشان از شجاعت و اعتقاد راستین او به کیان انقلاب می باشد. و به خاطر همین امثال ظریف در قلب ملت ایران جادارند.
وی گفت: این اعترافات ثابت کرد که تنها راه نجات و سعادت ملت ایران همانطور که بارها رهبر انقلاب فرمودند «اتکاء به قدرت لایزال الهی و توجه به ارزش های بالقوه و سرمایه های عظیم ملت خودمان می باشد»
این عضو شورا مهمترین پروژه دشمن را در حال حاضر نفوذ در فکر و اندیشه ملت دانست و گفت: بارها از این طریق ملت مارا دچار چالش های بزرگ نموده اند. اما بیداری و هشیاری ملت بزرگ و بصیر ایران و درس های گرفته شده از تاریخ و گذشته پر آشوبش قطعاً جلو این دسیسه بزرگ را خواهد گرفت و نمونه بارز آن نیز خروش 9 دی سال 88  بوده ملت بصیر ایران علی رغم داشتن دیدگاه های متفاوت فکری، ثابت کرد وقتی پای کیان و ارزش های اصلی انقلاب در میان باشد به صورت یکپارچه وارد صحنه خواهد شد و از آن محافظت خواهد نمود.امید آنکه این بیداری و حسن بصیرت بتواند جایگاه ملت ما را بدون وابستگی به اجانب در گذر از مشکلات اقتصادی نیز یار و مددکار باشد.
عملکرد شهرداری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل :
حقنگر با بیان اینکه تنها 84 روز دیگر به پایان سال 95 سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باقی مانده است گفت: سالی که همه انتظار شکوفایی و رونق اقتصادی را داشتیم. شعار سال 95 حاکی از آن بود که  تولید کار و ثروت و ایجاد اشتغال را باید به عنوان یک وظیفه دینی همه انجام می دادیم . در حدیثی از پیامبر اسلام نیز معنای فوق به این زیبائی بیان شده است. ایشان فرمودند: (طلب الحلال فریضه علی کل مسلم و مسلمه)، طلب حلال بر هر زن و مرد مسلمان واجب است. اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در حرف فوق به خوبی مشخص است.
پرونده روشن شهرداری شیراز و شورای شهر برای سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل
وی در این باره اینگونه گفت: به نظر من اینکه شهرداری توانسته است در این برهه رکود کلیه پروژه هایش را زنده نگه دارد و کارهای عمرانی به قوت در دست  اجرا می باشد. یک نمونه بارز از اقدام و عمل می باشد که جای تقدیر و تشکر دارد.
این عضو شورا در ادامه گفت: اما فرصت های زیادی هم وجود دارد که می تواند منشا تولید ثروت و اشتغال در شهر شیراز گردد و کافی است یک نگاه مدیریتی را در شهر اعمال نماییم. تا از ثمرات آن حداقل بخشی از جوانان فارغ التحصیل و جویای کار مشغول به کار شوند و بنده فقط چند مورد آن را به صورت تیتر وار اعلام می نمایم.
1-    برای توسعه گردشگری و زیارت در شهر شیراز باید بذر پاشی کرد که این پروژه سه سال است توسط اینجانب عنوان گردیده است و اجرای آن تنها با هزینه کرد 60 میلیارد تومان توسط شهرداری قادر خواهد بود سرمایه ای حدود 500 میلیارد تومان را به صورت آنی و سرمایه بلند مدت همراه با اشتغال در حوزه گردشگری را به صورت بلند مدت و تضمینی در شهر شیراز در پی داشته باشد.
2-    نگاه ویژه به بافت تاریخی فرهنگی :
اخیراً یکی از روش های تولید ثروت در شهر شیراز مرمت خانه های میراثی بوده که با شیب کم در حال اجرا می باشد و خانه های مرمت شده جهت کاربری های گردشگری مورد استقبال فرهنگ دوستان قرار گرفته است. به طوریکه یک خانه 75 متری که با مبلغ ناچیزی خریداری شده پس از مرمت تا مبلغ 800 میلیون تومان مشتری دارد و خانه ای دیگر در سنگ سیاه تا مبلغ 3 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.
لذا پیشنهاد می گردد مهندسان عمران و فارغ التحصیلان رشته معماری با تشکیل تعاونی هایی در این زمینه وارد شوند و از مزایای آن در جهت کسب حلال استفاده نمایند. نمونه خانه های مرمت شده را در اسلایدهای که نشان داده می شود ملاحظه بفرمائید.
3-    سومین راه توسعه اشتغال توجه به ساخت درمانگاه های مدرن و مجهز در شهر شیراز می باشد. در حال حاضر سرمایه گذاری در بخش مسکن و واحدهای تجاری اشباع شده و جوابگو نیست ولی با توجه به قابلیت بسیار بالا شهر شیراز برای توسعه در حوزه درمان چنانچه نسبت به ساخت مطب ها و درمانگاه های مدرن و خارج از محدوده های پرترافیک اقدام گردد.
4-    چهارمین راه برای توسعه اشتغال در شهر شیراز ، تولید محصولات گیاهی و دامی ارگانیک می باشد.
بخش اعظمی از سرمایه های خانوارها در حوزه درمان هزینه می شود صف های طویل المدت نوبت گیری از پزشکان و بدهکاری عظیم شرکت های بیمه به حوزه درمان بیشتر نتیجه مصرف غذاهای غیرارگانیک و غیر بهداشتی و مصرف غذاهای فست فودی در شهر شیراز می باشد.
در حال حاضر هجوم انواع سرطان ها و سکته ها و عدم تحرک در جامعه باعث شده است که یک میل عمومی برای استفاده از محصولات غذائی سالم و ارگانیک در جامعه ایجاد گردد.
و این موقعیت عالی ایجاب می نماید که شهرداری شیراز با اختصاص 4 سایت بزرگ در 4 نقطه خارج از حریم شهر شیراز زمینه را برای تولید محصولات گیاهی و دامی ارگانیک فراهم نماید. با اجرای پروژه فوق بخش عظیمی از جوانان اشتغال یافته و در فضاهای گلخانه ای و بدون استفاده از سموم شیمیایی و با استفاده کمتر از آب قادر خواهند بود تولیدات ارزشمند وسالمی را عرضه نمایند. 
با اجرای پروژه فوق علاوه بر اشتغال صدها نفر از جوانان تحصیلکرده بسیاری از معضلات و ناهنجاری های که فعلا در سطح خیابان های شهر شاهد آن هستیم نیز برطرف خواهد شد.

 
کد مطلب : ۱۶۱۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما