۰
plusresetminus
علیرضا زاکانی :

لزوم تشریح ارتباط «فریدون» با ابربدهکار بازداشت‌شده

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۶
علیرضا زاکانی : مالامیر و دانیال‌زاده افرادی هستند که فریدون پشت سر آن‌هاست.
لزوم تشریح ارتباط «فریدون» با ابربدهکار بازداشت‌شده
به گزارش "حافظ نیوز"،وی با اعلام دو اسم از این افراد اظهار داشت: مالامیر و دانیال‌زاده افرادی هستند که فریدون پشت سر آن‌هاست و از دریافت‌کنندگان این تسهیلات و پورسانت‌ها هستند.
زاکانی ادامه داد: این دو نفر بدهکار بانکی هستند و فریدون پشت سر این‌هاست. به‌عنوان‌مثال بانک ملت 400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به این‌ها داده و آن‌ها این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداً این پول را که با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته بودند در خود بانک ملت سرمایه‌گذاری کردند و سالانه 24 درصد سود گرفتند. حالا حساب کنید که چه مقدار پول جابه‌جاشده است.
وی ادامه داد: این موضوع برای بانک‌های رفاه و ملی هم اتفاق افتاده و شاید بپرسید رئیس یک بانک را انتخاب کردن از چه نظر مهم است، باید گفت از این نظر که 150 هزار میلیارد سپرده‌گذاری در بانک ملی و 120 هزار میلیارد سپرده‌گذاری در بانک ملت دست یک نفر خلاف‌کار می‌افتد، مهم است.
وزیر اقتصاد بیان کند که بانک‌های مختلف به این دو نفر چقدر تسهیلات داده‌اند و ارتباطشان با فریدون چیست؟
نماینده سابق مجلس تأکید کرد: این‌ها توسط فریدون کارسازی می‌شود و این مستقیماً دست در بیت‌‌المال کردن است، وزیر اقتصاد بیان کند که بانک‌های مختلف به این دو نفر چقدر تسهیلات داده‌اند و ارتباطشان با فریدون چیست؟
زاکانی در ادامه تصریح کرد: یک پله نزول می‌کنیم به دلالی می‌رسیم که کاملاً آن را رسمی کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال مصوبه‌ای داشتیم که یک هیئت پنج‌نفره برای فروش نفت تعیین شدند و آقایان هدایت‌زاده و سیدی عضو آن بودند. طبق بررسی‌های ما این افراد تا هشت دلار برای فروش هر بشکه تخفیف گرفته بودند و میزان فروش این افراد 10 برابر میزان دولت قبل بود که از این طریق نفت را به فروش می‌رساند و همین آقایان شکایت می‌کردند.
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۶۳۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما