۰
plusresetminus
عصر امروز پس از دو ماه ونیم سر انجام صورت گرفت؛

آئین معارفه شهردار شیراز + تصاویر

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۸
طي آئيني حيدراسكندرپور رسما به‌عنوان شهردار جديد شيراز معرفي شد.
آئین معارفه شهردار شیراز + تصاویر
به گزارش "حافظ نیوز"، طي آئيني كه عصر امروز و با حضور شمار زیادی از مسئولان، مديران و مردم، حيدر اسكندرپور به عنوان شهردار جديد شيراز معرفي شد.



* چالش های شهرداری از نگاه سرپرست شهرداری شیراز
در ابتدای مراسم اسدی سرپرست شهرداری شیراز به چالش های مهم شهرداری اشاره کرد و گفت: اولین چالش شهرداری بحث قانون شهرداری هاست که مربوط به 62 سال پیش می شود که شهرها نسبت به آن سال تغییرات زیادی کرده اند و دیگر قانون آن زمان جوابگوی شهرهای کنونی مثل شیراز نیست.

وی در ادامه بحث ها چالش ها اظهار داشت: چالش دیگر خودکفایی شهرداری هاست که از زمان طرح موضوع متاسفانه فکری برای منابع آن نشده است.

اسدی افزود: دو چالش مهم دیگر شهرداری ها بحث درآمد پایدار و عدم مدیریت یکپارچه شهری است که باید برای رفع آن ها فکری شود.


* عدم توانایی بهره بردن از معافیان
در ادامه مراسم رئيس شوراي اسلامي شهر شيراز گفت: شهرداري‌ها از مهمترين مجموعه‌هاي خدمات رساني در شهرها محسوب مي‌شوند كه اساسي‌ترين وظيفه اين مجموعه ارائه خدماتي مطلوب و شايسته به مردم است.

سيد احمدرضا دستغيب با بيان اينكه رويكرد شوراي پنجم شيراز، مردم محور و توجه به فرهنگ، آداب و رسوم مردم است، گفت: حفظ باغ‌ها، توجه به سومين حرم اهل‌بيت(ع)، توجه به شيراز به‌عنوان پايتخت فرهنگي ايران و ايجاد شهري سبز، پاك و ايمن است.


وي تاكيد كرد كه شوراي اسلامي شهر شيراز هيچ دخالتي در عزل و نصب مديران و مسئولان شهرداري نخواهد داشت اما براساس قانون به تكليف نظارتي خود بر عملكرد شهردار و مجموعه‌ي شهرداري عمل مي‌كند.

دستغيب امانت داري و پاك‌دستي را مهمترين شاخصه‌هاي مسئولان دانست و گفت: شوراي پنجم در نظارت بر عملكردها تعارفي با هيچ كس نداشته و ندارد و اگر حتي بويي از فساد و مشكل به مشامش برسد، براساس قانون و در حدود اختيارات قانوني برخورد خواهد كرد.

رئيس شوراي اسلامي شهر شيراز با بيان اينكه اين شهر نتوانست از توان مديريتي معافيان به‌عنوان شهردار بهره‌مند شود، اسكندرپور را مديري با تجربه، باهوش و آشنا به شهر شيراز و اخلاق‌مدار توصيف كرد.


* افراط و تفريط حتي در مسائل فرهنگي و اجتماعي
بهرام پارسايي در این مراسم، ضمن قدرداني از تلاش‌هاي پاك‌فطرت شهردار پيشين و شوراي چهارم شيراز، گفت: ما از بسياري قابليت‌هاي شيراز در ابعاد گردشگري، ادبي، فرهنگي، پزشكي و ... غافل مانده‌ايم.

او با اشاره به سفر مقام معظم رهبري و نگاه همه‌جانبه معظم‌له به داشته‌هاي شيراز، گفت: دغدغه‌ي من افراط و تفريط حتي در مسائل فرهنگي و اجتماعي است.

پارسايي افراط در نشان دادن بعد مذهبي شهر شيراز و تفريط در نشان دادن ساير ابعاد را مورد انتقاد قرار داد و گفت: اين افراط و تفريط مورد پذيرش افكار عمومي هم نيست؛ فرهنگ با مسائل ديني ما گره خورده است نبايد با افراط و تفريط واكنش‌هاي مردمي را ايجاد كنيم.

وي با اشاره به اينكه براي نام‌گذاري روزي به نام كورش در تقويم و ثبت رسمي آن تلاش و همراهي خواهد كرد، گفت: چرا شيراز نبايد علي‌رغم داشتن سعدي و حافظ، جايگاهي بين شهرهاي خلاق ادبي جهان داشته باشد؟ اين بي‌عرضگي ما مسئولان را نشان مي‌دهد كه نتوانستيم از فرصت‌هايمان به‌خوبي استفاده كنيم.


* شکسته شدن تابوی شهرداری شیراز
علی اکبری نيز در اين مراسم گفت: خرسنديم كه بلاخره تابوي معرفي شهردار جديد شيراز شكست و اين رويداد قفل شده ختم به خير شد.

وي با بيان اينكه مردم حرف خود را پاي صندوق‌هاي راي زده‌ و به ليست اميد و امضاي پاي ليست اميد اعتماد كرده‌اند، گفت: امروز ما بايد به اعتماد مردم پاسخي مناسب داده و حافظ امانتي باشيم كه به ما سپرده‌اند و در قبال آن پاسخگو هم باشيم.


* اولین درخواست استاندار از شهردار جدید
اسماعيل تبادار در سخنانی گفت: نگاه به شهر تنها به برج و بارو و پل و زيرگذر و ... نيست، همه جست و جوگر شهري سالم با محيطي دلپذير و نشاط آفرين در ابعاد فرهنگي، اجتماعي و اخلاقي هستند كه زمينه‌ساز محيطي براي زندگي سالم باشد.

استاندار فارس همچنين از اصحاب فرهنگ خواست كه دلايل اينكه شيراز علي‌رغم تمام داشته‌هايش نامي در ميان 28 شهر خلاق ادبي جهان ندارد را روشن كرده و اطلاع‌رساني كنند.

تبادار همچنين به‌عنوان اولين درخواست خود از شهردار جديد شيراز، لزوم تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام عمراني اين شهر را يادآور شد و گفت: نكات زيادي را مد نظر دارم كه در جلسه‌ي خصوصي با اعضاي شوراي شهر و شهردار شيراز مطرح خواهم كرد.


* اشکال کار در ساختار هاست
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به اسکندرپور گفت: متاسفانه به دلیل بعضی از سلایق نتوانستیم در شهرداری در خدمت آقای معافیان باشیم اما فردی نزدیک به ایشان در فکر و عمل بر سر کار آمدند که به شورای پنجم بابت انتخابشان تبریک می گویم.

مسعود رضایی در گوشه ای از سخنانش به ساختارها اشاره کرد و اظهار داشت: ساختارهای ما دارای اشکال است و این مسئله آن جا نمود پیدا می کند که می بینیم زحمات زیادی کشیده می شود اما نتیجه درخور ومطلوب حاصل نمی شود.


با حضور راستاندار و رئیس شورای شهر شیراز حکم شهرداری اسکندرپور به وی اعطا شد.


* وعده شهردار جدید شیراز: رضایتمندی همه اقشار اجتماعی شیراز
حیدر اسکندر پور بابیان اینکه از حسن ظن شورای پنجم شهر شیراز که نمایندگان مردم هستند قدردانی و از فرصتی که به من دادند سپاسگزاری می‌کنم، اظهار داشت: با تلاش مشترک و همکاری شورا با شهرداری و همراهی مردم امیدوارم با پایان دوره چهارساله مسئولیت در پیشگاه مردم و خداوند سربلند باشم.

وی ادامه داد: شعار من «شیراز شهر سبز پایدار، شهروند فرهنگ مدار» است که برای تحقق این شعار تلاش خواهم کرد و در این مسیر از جسارت و ریسک‌پذیری باانرژی بالا و نیروی جوانان در مدیریت شهری استفاده خواهم کرد.

شهردار جدید شیراز بر لزوم تکریم ارباب‌رجوع و پاسداری از حقوق شهروندان نیز تأکید کرد و به سخنان امام علی (ع) به مالک نیز اشاره کرد و یادآور شد: امام علی (ع) می‌فرماید: «ای مالک! باید که محبوب‌ترین کارها در نزد تو، کارهایی باشد که با میانه‌روی سازگارتر و با عدالت دم سازتر و خشنودی مردم را در پی داشته باشد، زیرا خشم توده‌های مردم خشنودی نزدیکان را زیر پای بسپرد و حال‌آنکه خشم نزدیکان اگر توده‌های مردم از تو خشنود باشند ناچیز گردد» و در فراز دیگری می‌فرماید: «ای مالک، خشنودی توده مردم را بر خشنودی مردم است که دوام حکمرانی تو را تضمین خواهد کرد.

اسکندر پور در پایان سخنان خود وعده داد که رضایتمندی همه اقشار اجتماعی شیراز را سرلوحه برنامه‌های اجرایی خویش قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار "حافظ نیوز"، در این مراسم شمار زیادی از مسئولان استانی و شهری حاضر بودند اما عدم حضور تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی در ذوق می زد، ضمنا به جای نماینده ولی فقیه در استان فارس، حجت الاسلام سید علی نجفی در این مراسم حاضر بود که در انتهای سخنان بهرام پارسایی و پیش از معارفه اسکندرپور سالن را به نشانه اعتراض ترک کرد.

خبرنگار: محمد صادقی
 
کد مطلب : ۱۸۱۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
استاندار ............. اصلاح طلب
فرماندار .............. اصلاح طلب
شهردار .............. اصلاح طلب
4 سال ديگه نگيد كي بود كي بود من نبودم .........