۰
plusresetminus
تذکر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز به شهردار:

شائبه سواستفاده از پست و مقام در شهرداری شیراز در انجام معاملات شهرداری

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸
عبدالرزاق موسوی با اشاره نادیده گرفته شدن شرایط معاملات شهرداری متذکر شد: بررسی گزارش های دریافتی مستند نشان می دهد که در مواردی این دو قید و یا یکی از آنها نادیده گرفته می شود.
شائبه سواستفاده از پست و مقام در شهرداری شیراز در انجام معاملات شهرداری
به گزارش حافظ خبر؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز با تذکر درخصوص الزام مدیران و کارکنان به رعایت قوانین و مقررات بویژه در برگزاری مناقصه ها و مزایده و تشکیل شورا در سازمان ها گفت: یکی از وظایف مهم و اساسی شورای شهر، موضوع نظارت است، در موضوع معاملات اعم از خرید، فروش، مقاطعه، اجاره و استیجاره، مناقصه ها و مزایده ها به استناد بند ۱۴ ماده ۸۰ و صلاحدید بخشی از آنها را به شهردار تفویض می نماید.
وی در ادامه عنوان کرد:  لیکن نظارت به عنوان وظیفه ذاتی و غیرقابل تفویض بر عهده شورای شهر و تک تک اعضای آن است، معاملات شهرداری در هر نوع با دو قید رعایت صرفه و وصلاح مردم و رعایت قانون باید انجام پذیرد.
عبدالرزاق موسوی با اشاره نادیده گرفته شدن شرایط معاملات شهرداری متذکر شد: بررسی گزارش های دریافتی مستند نشان می دهد که در مواردی این دو قید و یا یکی از آنها نادیده گرفته می شود.
وی همچنین اضافه کرد: به صورت خاص در انجام مناقصه و مزایده رعایت اصل بی طرفی و عدالت و شفافیت باید رعایت شود که شائبه سواستفاده از مقام و موقعیت و اقدام به نفع خویشاوندان و یا دخالت در معاملات و یا توصیه های غیرقانونی موجب نگرانی جدی است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در تذکرش خطاب به شهردار شیراز اذعان داشت: به شهردار محترم تذکر داده می شود با استفاده از مجموعه بازرسی و حراست و تقویت بعد نظارتی زمینه های احتمالی را از بین ببرد، بدیهی است در حفظ منافع و اموال مردم انتظار می رود از خود و نزدیکان خود شروع کنیم.
وی در ادامه به موضوع سامانه شفافیت پرداخت و خاطر نشان کرد: شورای شهر طی مصوبه خود شهرداری را ملزم ایجاد سامانه شفافیت و بارگذاری اطلاعات مندرج در مصوبه خود نمود، برابر بررسی های انجام شده، سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری، سامانه مذکور را ایجاد، لیکن برخی از بخش های شهرداری از بارگذاری اطلاعات مورد نیاز، علیرغم آموزش کاربران تاکنون خودداری کرده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام راه اندازی سامانه شفافیت تا پایان هفته جاری اظهار داشت: امروز بنا داشتم اسامی سازمان ها و مناطقی که اطلاعات را بارگذاری نکرده اند و اسامی آنها موجود است، در این جلسه اعلام کنم، بدینوسیله به شهردار محترم تذکر می دهم دستور فرمایند تا پایان هفته به سازمان ها و مناطق موضوع این تذکر اعلام تا به وظایف خویش در این مورد عمل و امکان دسترسی برای شهروندان تا پایان هفته فراهم شود.
 
کد مطلب : ۱۹۵۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما