۰
plusresetminus

آغاز اجرای عملیات ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۹
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: معتادان متجاهر با اجراي طرح فوق‌العاده از 14 اسفند ماه از سطح شهر شيراز جمع‌آوري و به مرکز ماده 16 و سایر مراكز پیش بینی شده منتقل می شوند.
آغاز اجرای عملیات ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، محمدرضا ابراهيمي با بيان اين مطلب اظهار داشت: این طرح فوق‌العاده به منظور پاک کردن چهره شهر و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي از چهاردهم اسفند ماه سال جاری با مجوز و اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر آغاز و تا پایان ارديبهشت ماه سال 1398 اجرا خواهد شد.
وی در ادامه افزود: هدف این طرح تنها جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر است نه هر معتادی به این ترتیب چنانچه مصداق تجاهر فرد به اعتیاد محرز شود پس از جمع‌آوری به مرکز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان موضوع ماده 16 و مراكز اقامتي درمان در قالب تبصره 2 ذيل ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر اعزام و تمام اقدامات درماني، آموزشی، بهداشتی، تربیتی و... برای آنها اجرا خواهد شد.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اينكه این طرح عمدتاٌ براي رفاه حال شهروندان و مسافرين در ایام نوروز اجرا شده است، گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان براساس دستور ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور پس از هماهنگي‌هاي درون استاني بين دستگاه‌هاي ذيربط از جمله دستگاه قضایی، بهزيستي، نيروي انتظامي، فرمانداری، سازمانهای مردم نهاد و... اقدام به ساماندهی معتادان متجاهر مي‌نمايد.
ابراهيمي اظهار داشت: با تدابیر انجام شده همه معتادان متجاهر و کارتن خواب استان در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 شیراز و مراکز اقامتی درمان اعتیاد در قالب تبصره 2 ذیل ماده 16 ساماندهی، نگهداری و درمان خواهند شد.
این مقام مسئول در استان فارس تصریح کرد: شهر شیراز، شهري زیارتی و توریستی است و ضرورت دارد همه دستگاه‌های متولی در این امور کمک کنند و به میزان لازم برای آن اعتبار بگذارند تا بتوان این مشکلات را ریشه‌ای حل كرد.
وي افزود: ساماندهي این افراد فقط مختص حوالی عید نوروز  نیست و در طول سال هم استمرار دارد.
محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه در ایام پیش از فرا رسیدن عید باستانی نوروز ساماندهي معتادان متجاهر اوج می‌گیرد، تاکید داشت: امید است با همکاری دستگاههای متولی امر مراقبت‌های بعد از ترک و خروج از مركز مانند ایجاد اشتغال، توانمندسازی و جامعه پذیری را تقویت تا این افراد، دیگر به این چرخه باز نگردند
کد مطلب : ۱۹۶۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما