۰
plusresetminus

نظر فرمانداری شیراز پیرامون انتخاب هیات رئیسه شورای شهر شیراز

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴
فرماندار شیراز انتخابات هیات رئیسه شورای شهر شیراز را که دوشنبه ۲۸ مردادماه ۹۸ برگزار شد، تائید کرد و اشکالی نسبت به آن وارد ندانست.
نظر فرمانداری شیراز پیرامون انتخاب هیات رئیسه شورای شهر شیراز
به گزارش حافظ خبر، اعضای هیات رییسه جدید شورای اسلامی شهر شیراز صبح روز چهارشنبه 98/05/30 با «محمدرضا امیری» فرماندار شهرستان شیراز دیدار و گفتگو نمودند.
«سیدعبدالرزاق موسوی» رییس منتخب شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار اعضای هیأت رییسه این شورا با فرماندار شهرستان شیراز گفت: در سال سوم به بیشترین همکاری و ارتباط با فرمانداری نیاز داریم.
وی نقش فرماندار شهرستان در توسعه را بسیار برجسته ارزیابی کرد و گفت: در اولین اقدام تلاش برای حفظ انسجام داخلی شورای شهر را دنبال می‌کنیم و ارتباط با مجموعه‌های خارج از شورا با اولویت فرمانداری گام دوم است.
موسوی اظهار کرد: برنامه یکساله شورای شهر شیراز برای سال سوم را ظرف یک ماه تنظیم و تصویب می‌کنیم علاقه مندیم دغدغه مجموعه مدیران استان و شهرستان را داشته باشیم و امیدواریم تاثیر آن به زودی برای مردم ملموس باشد.
وی بیان داشت: هیات رئیسه جدید شورای شهر شیراز به دنبال ارائه خدمات و آرامش به شهر است.
در ادامه فرماندار شیراز ضمن تبریک عید غدیرخم و همچنین انتخاب هیات رییسه جدید، با اشاره به جایگاه شورا به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی اظهار داشت: همیشه اعتقاد داشته‌ و به آن پایبند بوده ام که عینی ترین جلوه های مردم سالاری و مشارکت مردم، وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا است و در راستای تقویت آن همواره کوشیده ام. 
نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز افزود: لازم است هر مدیر و نهادی به جایگاه خود و دیگران توجه داشته باشد و البته باید بداند هر سازمان برای کسب موفقیت خود لازم است به عنوان یک خرده سیستم از سیستم های بزرگتر، با محیط اطراف در تعامل مستمر باشد؛ به ویژه اینکه فلسفه وجودی همه بخش های عمومی اعم از حاکمیت دولت و سازمان های محلی نظیر شورا و شهرداری، ارائه خدمت مطلوب به مردم است. بنابراین برای انجام این خدمتگزاری گریزی جز هماهنگی، انسجام و تعامل با رعایت مقررات نیست.
امیری در خصوص روند برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: از آنجا که دعوتنامه اعضای شورای اسلامی و همچنین طرح دو فوریتی، با امضای نائب رییس شورای اسلامی شهر شیراز به فرمانداری واصل شده بود، فرمانداری بر اساس تکلیف قانونی مبنی بر نظارت بر حسن اجرای قانون شوراها، مقررات را به شورا یادآور شد. مقرراتی که بیان می دارد زمانیکه رییس شورا در جلسه حضور داشته باشد، امضای تمامی مکاتبات و اداره جلسات به عهده وی می باشد. 
وی افزود: پس از ارائه ی توضیحات اعضای شورا و با توجه به اعلام شفاهی و نامه ی مکتوب شورا در روز دوشنبه مورخ 98/05/28، مبنی بر خودداری رییس شورا از امضای صورتجلسه و دعوتنامه، خدشه ای بر انتخابات هیات رییسه جدید وارد نمی باشد.
کد مطلب : ۲۱۲۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما