۰
plusresetminus

نوسازی بافت های فرسوده و اماکن معنوی با اختصاص تسهیلات در شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۹
رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز امروز یکشنبه ۲۸ شهریور در جلسه علنی شورا شهر بیان کرد: توجه ویژه به نوسازی بافتهای فرسوده درون شهری و اختصاص تسهیلات تشویقی و وامهای کم بهره قطعاً در آبادانی شهر موثر واقع می شود.
علی‌اکبر سلطانی
علی‌اکبر سلطانی
به گزارش حافظ خبر؛ رضا محمدیان، عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مسئولان مربوطه برای برقراری هرچه سریعتر پروازهای کافی و متناسب از فرودگاه شیراز به عراق برای زائران حسینی اقدامات لازم را باید انجام دهند، تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
رضا محمدیان با اشاره به اینکه باید در شهر فضا سازی مناسبی در جهت مکان های مذهبی و معنوی اجرا شود ،افزود : معاونت فرهنگی شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌های مربوط اقدامات لازم را اجرا کنند.
وی همچنین با بیان اینکه احداث محیط مسکونی در حاشیه و حریم شهرها خصوصاً در مراکز استانها ایدهای بسیار خطرناک است، عنوان کرد: افزایش مساحت شهرها بدون برنامه‌ریزی و بدون اجرای فضاهای خدماتی، آموزشی و فرهنگی و امنیتی و دیگر زیرساخت‌ها قطعا در درازمدت مشکلات فروانی را ایجاد می‌کند.
محمدیان ادامه داد: باید توجه ویژه به بازسازی و نوسازی بافتهای فرسوده درون شهری شود، که در این مورد اختصاص تسهیلات تشویقی و وام‌های کم‌بهره قطعاً موثر واقع می شود.
رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز افزود: همچنین نگاه ویژه به توسعه زیرساختهای شهرهای کوچک و روستاها خصوصا در مناطق محروم و احداث مسکن در آنها و تشویق به مهاجرت معکوس با توجه به امکان زمینه‌سازی اشتغال و زندگی به ویژه برای قشر جوان با سرمایه‌گذاری‌های خیلی کمتر نسبت به شهرهای بزرگ می‌تواند باعث زندگی بهتر و آسان‌تر برای افراد باشد .
وی همچنین به موضوع انتخاب استاندار فارس اشاره کرد و گفت: از نمایندگان فارس توقع میرود تمام تلاش خود را برای انتصاب استاندار و مدیران بومی به کار برند و انتخاب مدیران و خصوصاً مدیریت کلان غیر بومی برای استان پهناور فارس که به فرمایش مقام معظم رهبری باید درقله باشد، در عمل توهینی به ظرفیت‌ها و مردم فارس بوده و موجب از دست دادن فرصت‌ها را کما فی السابق تکرار می‌کند.
محمدیان همچنین از مدیران و پرسنل شهرداری درخواست کرد با توجه به وضعیت موجود دچار روزمرگی و بلاتکلیفی نبوده و هر کدام در هر پایگاهی که هستند تمام تلاش خود را در جهت به حرکت در آوردن پروژههای خدماتی و عمرانی به کار برند و امیدواریم با تدبیر سریعتر وزیر کشور و همکارانم در شورای اسلامی شهر هرچه سریعتر ابهام تعیین تکلیف مدیریت شهرداری به پایان رسد.
علی اکبر سلطانی با اشاره به اینکه در دوره شورای پنجم نهضت آسفالت در سطح شهر شیراز آغاز شد، افزود: در بحث نهضت آسفالت در دوره شورای گذشته ۴ میلیون مترمربع آسفالت در معابر این شهر پخش شده است و اکنون با روی كار آمدن شورای ششم و بررسی های انجام شده توسط ناظرین مناطق، شاهد كوچه های خاكی متعددی در جای جای شهر به ویژه مناطق ۲،۹،۷،۳ شهرداری هستیم، سوال اینجاست آیا این كوچه ها نباید سهمی از ۴ میلیون مترمربع آسفالت شهر داشته باشند.
سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: پرداخت حقوق کارکنان رسمی شهرداری در ابتدای ماه و برخی پرداختها تا ۲۳ هر ماه انجام میشود، در حالی كه پرداختی برخی نیروهای حجمی به ویژه پاكبانان حجمی گاه تا دو ماه عقب ماندگی دارد و ناشی از عدم نظارت مناسب به نحوه پرداخت شركت های مربوطه است.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه باید حقوق افراد در موعد خود پرداخت شود ، تأکید کرد: در ابتدا باید حقوق قشر زحمتكش كارگری پرداخت و سپس بدنه میانی و در انتها پرداختها مجموعه ستادی و مدیران شهرداری صورت میپذیرفت تا كمكی در جهت امرار معاش اقشار متوسط كارمندهای شهرداری انجام شود.
وی عنوان کرد: نظارت در این پهنه جغرافیایی شهر جز وظایف مهم شهرداری بوده و اما در این ایام شاهد گزارشات مختلف از سوی اقشار متفاوت مردم در خصوص تخلفات متعدد در ساخت و سازهای مناطق مختلفی هستیم و این تخلفات به نحوی عادی پنداری كه در روز روشن جلوی چشم مردم و به صورت گسترده در حال وقوع است كه میتوان به عنوان نمونه به ساخت و سازهای متعدد در منطقه باغ‌های دو كوهك و گود گویم اشاره کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه شهرداری نسبت به توزیع و مدیریت منابع خود در راستای تكمیل برخی پروژه‌های اولویت‌دار برای رفاه حال شهروندان تلاش کند، از جمله این پروژهها را تكمیل پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی برشمرد و گفت: امروز با خاكبرداری مختلف در خیابانهای شهر علاوه بر به هم ریختن ظاهر شهر خطر تبدیل شدن به گودال‌های آبی و توقف اجرایی در هنگام بارندگی می‌شود كه باید تمهیدات فوری دیده شود.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۶۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما