۰
plusresetminus
نماینده ولی‌فقیه در فارس:

باید فریاد عدالت بزنیم

تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۷
جریانی اخیرا شروع شده که رسالت الهی را در سطوح خاصی تبلیغ می‌کند در حالی که عدالت جزو رسالت است و باید فریاد عدالت بزنیم، البته این اشتباهات در جامعه رخ داده و می‌گوییم عدالت مهم است اما کافی نیست بلکه باید در مجموعه رسالات الهی آن را ببینیم و تبلیغ کنیم.
آیت‌الله شیخ لطف‌الله دژکام/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
آیت‌الله شیخ لطف‌الله دژکام/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز پذیرای آیین پایانی پویش کشوری نسل حسینی و مسابقه کشوری کتابخوانی آیینه تمام‌نما بود. در این آیین آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شیراز، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مرتضی جعفری، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به سخنرانی پرداختند.
آیت‌الله دژکام در این آیین گفت: این چنین پویش‌هایی باید بیشتر شناخته شوند و برای گسترش آن در فضای مجازی اهتمام کرد.
او با اشاره به رابطه نقش پیامبران الهی و میراث داران پیامبران در قرآن، افزود: خداوند می‌فرماید اینها کسانی هستند که رسالت‌های الهی را تبلیغ می‌کنند.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: اگر بناست امثال رسانه مبلغ رسالات الهی باشند، اینگونه نباشد که یک تیتر بزنند و تمام شود، بلکه رسانه‌ها باید به عنوان مبلغان رسالات الهی نقش ایفا کنند.
آیت‌الله دژکام ادامه داد: اگر رهبری می‌فرمایند ما در تبلیغ ضعف داریم به همین دلیل است و اگر با خودمان در این باره تعارف کنیم، نظام لطمه خواهد خورد.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آیا آن چیزی که مطرح می‌شود و باید تبلیغ می‌شود درست منعکس می‌شود؟ در حالی‌که ظرفیت کار موجود است به شرطی که پیام را درست منتقل کنیم.
او با بیان اینکه تیتری که نشان از خشیت الهی باشد در رسانه‌ها، کمتر دیده می‌شود، گفت: باید فکری به حال این موضوع کنیم والا موفق به تبلیغ نمی‌شویم، چرا که گستره خشیت بیش از اینهاست.
نماینده ولی‌فقیه در فارس ضمن یادآوری اینکه برای انتقال درست پیام‌ها یک شرط اساسی داریم که خداترسی و حلم و بردباری از مولفه‌های آن است، نبود پیام‌هایی که انعکاس دهنده خشیت الهی باشد را متذکر شد و بر لزوم توجه جدی به انعکاس اینگونه پیام‌ها تاکید کرد.
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: جریانی اخیرا شروع شده که رسالت الهی را در سطوح خاصی تبلیغ می‌کند در حالی که عدالت جزو رسالت است و باید فریاد عدالت بزنیم، البته این اشتباهات در جامعه رخ داده و می‌گوییم عدالت مهم است اما کافی نیست بلکه باید در مجموعه رسالات الهی آن را ببینیم و تبلیغ کنیم.
او همچنین با تاکید بر اینکه باید عدالت، پیوست معارف قرآنی قرار گیرد و تبلیغ اینگونه درست است، به نوآوری در باب معنویت از دیدگاه رهبر عظیم الشان انقلاب هم اشاره و عنوان کرد: قبلا معنویت صرفا در بعد فردی مطرح می‌شد اما ایشان معنویت در باب مدیریت‌های اجتماعی را مطرح کرده‌اند و در واقع محاسبه را از بعد شخصی به اجتماعی آورده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: حکومت به معنای مسئولیت است و نمی‌توان شانه از بار در میدان خالی کرد و روز قیامت باید پاسخگو بود.
آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود از دست اندرکاران راه‌اندازی پویش ملی نسل حسینی قدردانی و اضافه کرد: بزرگ منشی و عفو کردن را یاد بگیریم وگرنه هیچ اقدامی مطلوب واقع نخواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی در مدیریت انتقام می‌گیرند در حالی که می‌خواهیم کار جلو برود و وقتی به قدرت می‌رسیم باید عفو کنیم.
امام جمعه شیراز گفت: کار موفقی در این پویش و مسابقه انجام شده که امید است دست مایه کارهای موفق بعدی شود. اما به اندازه ظرفیت‌ها و نیاز دنیا نیست و باید به جایی برسیم که به اندازه ظرفیتمان کار کرده باشیم و در واقع به اندازه توان برای رسالت‌های الهی به میدان بیاییم.
صابر سهرابی هم گفت: این برنامه به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، آغاز با همکاری دستگاه های فرهنگی استان ادامه یافت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه انتقال ارزش های اصلی نظام و دین مبین اسلام به نسل آینده با زبان هنر لازم و ضروری است،‌ اظهار کرد: این انتقال مفهوم می تواند به صورت مسابقات فرهنگی و هنری، جشنواره ها، تعزیه ها، نشست ها، شب شعر ها و چاپ کتاب ها شکل گیرد و برای این انتقال مفهوم هرچه در توان داریم باید به کف اخلاص بیاوریم.
 مرتضی جعفری، نیز گفت: هماهنگی بین نهاد های فرهنگی فعال در شیراز شکل گرفته هیچ برنامه فرهنگی مگر با هم افزایی بین همه دستگاه های فرهنگی استان شکل نمی گیرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و معاون فرهنگی شهرداری شیراز با یادآوری این مطلب که محرم امسال متفاوت با سال های گذشت با مستقر شدم شورای ششم نگاه بهتری در حوزه فضا سازی در ایام سوگواری در دهه اول محرم فضاسازی بهتری داشته باشیم طبق روال گذشت توانستیم عزاداری خودرویی برگزار کنیم و در بیش از پنجاه نقطه شهر تعزیه خوانی را شاهد باشیم، افزود: کرونا رو به کاهش است و کم کم و آهسته فضا برای کارهای فرهنگی در شیراز در حال فراهم شدن است.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۸۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما