۰
plusresetminus
مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس خبر داد:

از حضور در شرکت لبنی مانی ماس تا پایانه گمرکی و توسعه صادرات محصولات به مسقط

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۲
مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال گفت: در جریان سفر یک روزه سرمایه گذار عمانی که به دعوت استاندار محترم صورت گرفت، زمینه همکاری در زمینه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و لبنی شهرستان ویژه فسا به کشور عمان امکان سنجی و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
از حضور در شرکت لبنی مانی ماس تا پایانه گمرکی و توسعه صادرات محصولات به مسقط
به گزارش حافظ خبر، در جریان سفر یک روزه سرمایه گذار عمانی که به دعوت استاندار محترم و با مدیریت قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر صورت گرفته بود، ابتدا با حضور در فرمانداری ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی و تجاری شهرستان تبیین شد و سپس با حضور در واحد تولید لبنی مانی ماس و گلخانه تمام مکانیزه و پایانه صادراتی شهرستان مورد بازدید و ارزیابی صادراتی قرار گرفت.

 در حاشیه این سفر یک روزه سید مهدی خادمی؛ مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس با اشاره به قابلیت‌های شاخص شهرستان فسا از جمله مجاورت با بنادر جنوبی و محور مواصلاتی منتهی به درگاه های صادراتی، فرودگاه و امکان دسترسی به راه آهن تصریح کرد: فسا می‌تواند  از مناطق مهم اقتصادی استان فارس برای ایفای نقش تولید با گرایش صنایع تبدیلی کشاورزی باشد.

 وی افزود: ظرفیتهای کشاورزی و دامداری شهرستان فسا بسیار قابل توجه است لذا باید با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و توسعه آن در شهرستان که عامل اصلی کنترل قیمت و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و مصرف‌ کنندگان است از کاهش قیمت و بروز مشکل برای کشاورزان جلوگیری کرد.

وی در ادامه گفت: در صورت افزایش تعداد صنایع تبدیلی، علاوه بر کاهش هزینه های جانبی، محصولات برداشت شده در زمان کمتری در شهرستان فسا  فرآوری خواهد شد که افزایش میزان صادرات، ارزآوری، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دو چندان را در پی خواهد داشت.

شایان ذکر است؛ قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر، طی برنامه ای هدفمند و تحت کارگروه دیپلماسی اقتصادی، معرفی قابلیت های شهرستان های استان فارس را به جامعه سرمایه گذاران خارجی  در دستور کار خود قرار داده و از فرمانداران محترم دعوت می نماید تا ضمن هماهنگی هر چه بیشتر با قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر،  در فرایند توسعه اقتصادی استان بیش از پیش ایفای نقش کنند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۴۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما