۰
plusresetminus
گزارشی از هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز

تقدیر از ده تن از مدال ‌آوران مسابقات پارا المپیک/ حقنگر: ترافیک شیراز در ایام نوروز موجب نارضایتی مسافران و کاهش آمار مسافران می شود/ ترابی: بازنگری در برنامه پنج ساله شهرداری شیراز ضروری است

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۳
هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز برگزار گردید.
به گزارش "حافظ نیوز" رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز در هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر علاوه بر بیان این مطلب که انتظار می رود با مدیریت صحیح، استفاده از همه امکانات و ظرفیت های موجود و به کارگیری بخشی از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی خدمتی مؤثر در توسعه فضای سبز انجام شود، از اختصاص گرفتن مبلغ 500 میلیارد ریال در جهت توسعه فضای سبز خبر داد.
همچنین این نماینده شورا با تأکید و برشمردن برخی مزایای کف پوش های بتنی، از اختصاص یافتن مبلغ 300 میلیارد ریال در راستای کف سازی پیاده روها خبر داد و تصریح کرد: مبلغ مذکور باید  به صورت متمرکز و با تغییر در نوع کف سازی ها و اجرای کف پوش بتنی به جای فرش موزائیکی و سنگی هزینه شود.
حق نگر با اشاره به اینکه مقاومت این کف پوش مانع اتلاف سرمایه می شود، گفت: شهرداری شیراز می تواند با خرید حداقل 3 دستگاه تولید کف پوش بتنی نسبت به اجرای کف پوش پیاده روهای سطح شهر اقدام کند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت با عنوان کردن اینکه اعتبار قابل ملاحظه ای در بودجه در راستای حوزه حمل و نقل و رفع مشکلات ترافیکی پیش بینی شده، اظهار امیدواری کرد خط اول قطار شهری تا انتهای سال 94 به طور کامل راه اندازی شود.
حق نگر با تأکید بر اینکه لازم است شهرداری از خلاقیت کافی نسبت به جانمایی پروژه ها برای توسعه آینده شهر برخوردار باشد، درخواست خود را مبنی بر اقدام برای جانمایی احداث تالار شهر و احداث پارک ها در مکان های مطلوب و مرغوب اعلام کرد.
این نماینده شورا همچنین بیان کرد: شورای ترافیک شهر باید برای رفاه و آسایش زائران حرم احمدبن موسی(ع) طرح ترافیکی ویژه تهیه و اجرا کند چرا که ترافیک این منطقه سبب نارضایتی مسافران و کاهش آمار مسافران می شود.
همچنین با اشاره به کاهش 30 درصدی مسافران نوروزی در سال 93 نسبت به سال 92 خاطر نشان کرد: بخشی از این مهم ناشی از ترافیک درهم خیابان های منتهی به حرم بوده است.
 
ترابی: بازنگری در برنامه پنج ساله شهرداری شیرازضروری است
غلامعلی ترابی با اشاره به برخی نقاط ضعف برنامه پنج ساله شهرداری شیراز گفت: مدیران برنامه ریزی شهرداری باید نسبت به بازنگری این برنامه اقدام کنند چرا که بازنگری در برنامه مذکور ضروری است.
وی با تأکید بر مشکلات ترافیکی در سطح شهر شیراز عنوان کرد: برای حل این معضل شهری باید هم در حوزه نرم افزار و مدیریتی و هم در حوزه سخت افزار تغییراتی صورت پذیرد.
این نماینده مردم علاوه بر اظهار اینکه به جای یک طرفه کردن و تصصمیمات دولتی باید مردم را در تصمیم گیری در راستای حل این مشکل مشارکت داد؛ به لایحه بودجه 94 شهرداری شیراز اشاره داشت که در این راستا گفت: کسب درآمد شهرداری در لایحه امسال بیشتر به وسیله عوارض بوده و برای سال آینده شهرداری باید این نگاه را تغییر داده و به سمت ارائه راهکارهای نوین باشد.
وی خاطر نشان کرد: جهش درآمد شهرداری از طریق عوارض ممکن نبوده و فشار زیاد بر مردم نیز تبعات منفی متعددی را به دنبال دارد و مجموعه بزرگ شهرداری این امکان را دارد تا با بهره گیری از راه های متعدد درآمدزائی داشته باشد و کسب درآمد شهرداری را از وابستگی به عوارض نجات دهد.
غلامعلی ترابی با تأکید بر ضرورت اقتصاد مقاومتی گفت: شایسته است که خریدهای مصوب در بودجه حتی المقدور از اقلام داخلی صورت پذیرد تا از منابع مالی شهرداری برای ایجاد اشتغال و حفظ سرمایه ملی استفاده شود.
 
عرب: بسیاری از نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری شیراز با مشکلات بسیاری روبه رو هستند
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه بسیاری از افراد نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری شیراز با مشکلات بسیاری روبه رو هستند که ساماندهی و تعیین تکلیف این نیروها امری الزامی است، گفت: لازم به ذکر است که بسیاری از این افراد دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و حتی برخی، از نیروهای فعال شورا هستند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شیراز با اظهار اینکه شهرداری شیراز در سال سوم اجرای برنامه 5 ساله است، خاطر نشان کرد: ابعاد مختلف این برنامه هم اکنون در حال اجراست و موفقیت ها در راستای طرح های عمرانی و توسعه ای به نحوی بوده که پروژه های در دست اجرا در سال آینده، یعنی یک سال زودتر، به اتمام می رسد.
زین العابدین عرب با اشاره به مشکلات ترافیکی این شهر گفت: باید در راستای برطرف کردن مشکلات ترافیکی کلان شهر شیراز با احداث زیرگذر و روگذرها تنها راه پیش روی کلان شهرها به ویژه شیراز این مشکل ترافیکی را حل کرد.
وی علاوه بر تأکید بر اینکه باید نظارت دقیق بر فعالیت های دفاتر پیشخوان داشت، گفت: افرادی که در این دفاتر به ارائه خدمات می پردازند نمی توانند به نحو احسن خدمات مورد نیاز مردم را ارائه بدهند چرا که از بسیاری از فعالیت های شهرداری بی اطلاع هستند.
همچنین تصریح کرد: اموری که در شهرداری برای مردم مشکل دارد را باید به دفاتر پیشخوان واگذار کرد نه هجمه زیادی از کارها را، چرا که مردم با حضور در این دفاتر پیشخوان به اجبار هزینه های اضافی را علاوه بر پرداخت عوارض متقبل می شوند.
 
پارسایی: برپایی بیش از 2 هزار غرفه صنایع دستی در شیراز در ایام نوروز
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به آمادگی ستاد تسهیلات سفر نوروزی شیراز گفت: به منظور رفاه مسافران نوروزی با همکاری سازمان اتوبوسرانی گشت های ویژه میهمانان نوروزی راه اندازی شده و علاوه بر این پارکینگ های شهر نسبت به گذشته 25 درصد افزایش یافته است.
بهرام پارسایی با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از 2 هزار غرفه صنایع دستی در شیراز برپا می شود گفت: این امر مشروط بر این است که کالاهای عرضه شده بومی و ایرانی باشند.
همچنین بیان کرد: بیش از 100 واحد مسکونی برای اسکان مسافران ثبت نام کرده اند و 10 پارک نیز برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است که در حال حاضر 300 کانکس و چادر در باغ جنت و زیبا شهر و تعداد دیگری مکان با امکانات اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام برای استفاده این عزیزان در نظر گرفته شده است.
انجام نورپردازی اماکن گردشگری توسط معاونت زیباسازی، پاکسازی و زیباسازی مسیرهای ورودی شهر، استقرار راهنمای گردشگری در مکان های گردشگری، افزایش ساعات کار برخی اماکن گردشگری، بررسی مشکلات عابر بانک ها و ساماندهی منازل مبله از مواردی بود که این نماینده شهر پیشنهاد داد.
در انتهای هشتاد و هشتمین جلسه این شورا، از ده تن از ورزشکاران و مدال آوران مسابقات پارا المپیک تقدیر شد و پس از آن طرح مدل مدیریت سلامت شهری تصویب شد که براساس این مصوبه شهرداری موظف است ظرف سه ماه اساسنامه ای برای اجرای این طرح تهیه کند.
کد مطلب : ۵۲۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما