۰
plusresetminus
در دانشگاه آزاد شیراز چه خبر است؟

برهم خوردن جلسه غیر عمومی بسیج دانشجویی با حضور وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه آزاد شیراز/ آیا آزادی بیان فقط برای «بعضی ها» تعریف می شود؟!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
برهم زدن سخنرانی سید محمد حسینی در جلسه غیرعمومی و داخلی بسیج دانشجویی این دانشگاه توسط برخی از عوامل منتسب به دانشگاه دوباره برای این دانشگاه خبرساز شده است.
به گزارش "حافظ نیوز" طی چند ماه گذشته و به دنبال حضور حجت الاسلام حمید روحانی رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد شیراز و نقد عملکردو رویه آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط وی، موجی از عزل و نصب مسئولان در دانشگاه آزاد شیراز به راه افتاد. همزمان با این اتفاق برخی محافل دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز نسبت به اعمال محدودیت در فعالیت های تشکل های دانشجویی هشدار داده و اعلام نگرانی کردند.
بر این اساس، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز مدعی است به بهانه ی یک بخشنامه ی خود ساخته از سوی دانشگاه آزاد به مورخ 16 اذر 1393 برنامه های درخواستی این تشکل دانشجویی با رد درخواست از سوی ریاست دانشگاه مواجه می شود.  بخشنامه ای که در تناقض صریح با سند بالا دستی خود یعنی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی که سال ها در سطح دانشگاه ها در حال اجراست می باشد.
یکی از دانشجویان این دانشگاه با ارسال یادداشتی به پایگاه خبری تحلیلی "حافظ" شرحی از اتفاقات اخیر این دانشگاه داده است که در ادامه خواهید خواند:
در هفته اخیر پس از رد درخواست سخنرانی دکتر سید محمد حسینی (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی) با موضوع فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در جشنواره های سینمایی، بسیج دانشجویی با کسب تایید مسولین دانشگاه اقدام به برگزاری یک جلسه خصوصی می نماید و از حضور دکتر سید محمد حسینی که نماینده ی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات امنای دانشگاه آزاد کرمان نیز هستند جهت حضور در این جلسه داخلی دعوت می نماید. اما  در کمال تعجب مشاهده می گردد دقایقی پس از شروع این برنامه داخلی، مسول حراست و تنی چند از مسولین با ربط و بی ربط دیگر، به دستور ریاست دانشگاه جهت برهم زدن برنامه روانه سالن برگزاری این جلسه غیرعمومی شوند. مسئول حراست ابتدا با تهدید و ترعیب مسئولین اجرایی جلسه اقدام بر، بر هم زدن و لغو جلسه می نماید که با مخالفت مسئولین اجرایی جلسه مواجه می شود، وی سپس با ورود به سالن برگزاری جلسه ضمن بیرون بردن مسول بسیج دانشجویی اقدام به اخلال و بر هم زدن جلسه می نماید. مسئولین حاضر، که حال حکم نیرو های امنیتی دانشگاه را داشتند در راهرو اقدام به تهدید به لغو برنامه می کنند که با اعتراض سایر دانشجویان مواجه می شوند. حال این سوال برای ما پیش آمده است به راستی چه اتفاقی افتاده است؟ این همه هیاهو برای چیست؟ آقایان از چه چیز هراسان  شده اند؟ از کدام پرونده؟ از کدام سند؟ براستی چه کسانی به مصاف "امید" دانشجویان رفته اند؟ چه کسی پشت پرده ی این التهاب آفرینی ها را تدبیر می کند؟ چه کسانی با چه اهدافی دست به کودتا علیه آزادی زده اند؟
مگر رهبر معظم انقلاب نفرمودند: "مراقب باشید جریان های مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند؛ بعضی ها این کارها را دارند می کنند، من می بینم در صحنه ی سیاسی کشور؛ با شعار اعتدال، با شعار پرهیز از افراط، سعی می کنند جریان مؤمن را که در خطرها آن جریان است که زودتر از همه سینه سپر می کند، آن جریان است که دول تها را در مشکلات واقعی به معنای حقیقی کلمه حمایت می کند، کنار بزنند؛ مراقب باشید."
چگونه است که فلان تشکل به بهانه برگزاری کرسی آزاد اندیشی، اقدام به  پخش سخنرانی یکی از سران فتنه در یک برنامه عمومی  می نماید و ضمن  انتشار تصاویر و سخنان فرد مذبور، به کرّات در نشریه خود (تحت حمایت مسئولین دانشگاه) به طور گسترده این مطالب را در صحن عمومی دانشگاه انتشار می دهد و عجیب آنکه هیچ گونه واکنش و برخوردی توسط مسئولین محترم دانشگاه آزاد با این متخلفین صورت نمی گیرد؟
http://www.hafeznews.ir/files/Un33title2d.jpg
-----------------------------------------
http://www.hafeznews.ir/files/U334ntitled.jpg
پخش سخنرانی یکی از سران فتنه در تشکل سیاسی دانشگاه آزاد شیراز
http://www.hafeznews.ir/files/12456743.JPG
لازم به ذکر است با توجه به ممنوع التصویر بودن این فرد طبق مصوبه ی شورای عالی امنیت ملی و سخنان سخنگوی قوه قضاییه، این اقدامات خلاف قوانین رسمی کشور تلقی گردیده و مستلزم برخورد می باشد. این همان تشکلی است که خبر نصب پرچم بدون الله در مراسم افتتاحیه اش تا مدت ها بر سر زبان ها بود. حتما قرار هم هست به پاس خدمات ارزنده این تشکل در آینده، آن را به عضویت شورای فرهنگی دانشگاه هم درآورند! مگر نه این که رئیس جمهور فرمودند:"دانشگاه، باشگاه سیاسی نیست." اینجا علاوه بر اینکه به باشگاه سیاسی تبدیل شده است ظاهرا قوانین خاص خود را هم دارد که قوانین کشوری در آن جایگاهی ندارند. ای کاش! جمهوری اسلامی در دانشگاه آزاد سفارت خانه ای احداث کند.
مگر نه این که رهبر معظم انقلاب می فرماید: "این را توجه کنند اقای فرجی دانا و اقای هاشمی ؛ نگذارید دانشگاه جولان حرکت های سیاسی بشود . این که ما جوان را به عنوان یک موتور محرک تحولات سیاسی بپذیریم، حرف من است. من اعتقاد دارم به این قضیه که نسل جوان در هر جامعه موتور حرکت تحولات اجتماعی و تحولات سیاسی است  ... این غیر از این است که ما دانشگاه را محل جولان گرایش های سیاسی ایی که بعضیشان مخالف با اصل نظام اند یا مخالف با جهت گیری های نظام اند بکنیم این را باید حتما مراقبت بکنید و جلوی آن را بگیرید.
 حال جای سوال است که چگونه است سخنرانی دکتر حسینی که شخصیت شناخته شده و محترمی هستند و صرفا برای بحث پیرامون فرهنگ، آن هم در یک جلسه خصوصی به این دانشگاه دعوت  شده اند مخل به قوانین دانشگاه شناخته شده و از سوی ریاست دانشگاه به تمامی مسولین با ربط و بی ربط با همراهی حراست دستور داده می شود که به هرشکل ممکن از ادامه برنامه جلوگیری کنند؟!
رویکرد جدید و  کلان دانشگاه آزاد در عزل و نصب های سیاسی - جناحی  و روی کار آوردن متحجران سیاسی تا حدی که حتی در دانشگاه آزاد شیراز دستور داده می شود فلان استاد چون در ستاد انتخاباتی فلانی بوده باید تدریس داشته باشد؛ به شدت در حال ضربه زدن به فضای آموزشی این دانشگاه است. ظاهرا آقای میرزاده دانشگاه را با باشگاه سیاسی اشتباه گرفته و ضمن اینکه این پادگان سیاسی را برای رژه افکار همفکرانش آماده می کند، تلاش می کند با چنین اقداماتی هر نوع صدای دیگر را در نطفه خفه کند. این هایی که با تسبیح و ژست دموکراتیک آمده اند مدام هم باشگایی های خود را ترغیب می کنند که هر نوع فکر مخالف را با پوتین لگد مال کنند. آری این ها نشان دادند دیکتاتور تر از خودشان خودشانند، بله دانشجو را چه به سیاست و فرهنگ ؟! دانشجو بهتر است درسش را بخواند تا برای "سازندگی" مفید باشد!
کد مطلب : ۵۲۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما