۰
plusresetminus
تولیت آستان مقدس احمدی(ع) خبر داد:

افتتاح بزرگترین شبستان شیعی در جنوب کشور همزمان با تحویل سال/ نخستین تصاویر از صحن جدید حرم شاهچراغ(ع)

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۲
آیت الله سید علی اصغر دستغیب از افتتاح بزرگترین شبستان شیعی در جنوب کشور همزمان با تحویل سال جدید خبر داد و گفت: صحن جدید حرم مطهر شاهچراغ(ع) و شبستان مزبور کاملا آماده بهره برداری زائرین است.
به گزارش "حافظ نیوز" تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خداوند در روی زمین مکانی هایی را برای ذکر خود و محل امن و جایگاه برآورده شدن حوائج مردم معرفی کرده است، بیان کرد: حرم های مطهر انبیاء، اولیاء و رهروان راه خداوند از جمله این اماکن هستند که سبب تقرب افراد به خدا می شوند.
به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری این حرم مطهر از دیرباز مورد توجه قلوب تمام ارادتمندان به نبی اکرم(ص) و خاندان نبوت بوده است.
سید علی اصغر دستغیب همچنین خاطر نشان کرد: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) از جانب مقام معظم رهبری نام گرفت که بحمدلله در سال های گذشته برای ارتقای این جایگاه تلاش شده است.
تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) این آستان را از جمله اماکن مقدس و مهم مذهبی دانست و گفت: لازم است به جهت توسعه آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و گسترش برنامه های فرهنگی و تبلیغی در مجموعه حرم مطهر تلاش لازم صورت بگیرد؛ لذا قابل ذکر است که در جهت توسعه حرم و گسترش فرهنگ تلاش هایی در طول یک سال گذشته صورت گرفته که به لطف خدا این آستان از نظر توسعه، در شرایط مطلوبی قرار دارد.
آیت الله دستغیب همچنین از افتتاح بزرگترین شبستان شیعی در جنوب کشور همزمان با تحویل سال جدید خبر داد و گفت: صحن جدید حرم مطهر شاهچراغ(ع) و شبستان مزبور کاملا آماده بهره برداری زائرین است.
وی با بیان اینکه این شبستان، به نام مبارک رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران (ره) نام گذاری شده است، بیان داشت: بلاشک توسعه هر چه بهتر حرم در راستای ارتقای آسایش و آرامش زائران است چرا که بر ما لازم است شرایط و فضای معنوی مطلوبی را برای زائرین عزیز فراهم نماییم.
سید علی اصعر دستغیب عنوان کرد: آبادی آستان های مطهر در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز و فضاهای معنوی بستگی به حضور مردم و توجه بیشتر ارادتمندان به این بزرگواران دارد.
آیت الله دستغیب با بیان اینکه با ساخت و بهره برداری از این شبستان و صحن جدید 21 هزار مترمربع بر فضای حرم افزوده می شود، گفت: ان شاءالله در آینده طرح 57 هکتاری توسعه حرم های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیبدعلاءالدین حسین(ع) به سرعت اجرا خواهد شد.
به گفته وی طرح توسعه 57 هکتاری در مسیر تحق اهداف پیش رو، به همراهی و مساعدت مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.
 تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) علاوه بر دعوت از مردم برای حضور در آئین گشایش صحن و شبستان جدید حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بیان کرد: نه تنها حرم های مطهر امام زادگان در شهر مقدس شیراز محور همبستگی و اتحاد در جامعه اسلامی هستند بلکه بر رونق اقتصادی و گردشگری استان تأثیرگذارند چرا که در این طرح ها تعداد زیادی اشتغال به وجود می آید.
سید علی اصغر دستغیب با بیان اینکه در یک سال گذشته تلاش های جدی فراوانی در این زمینه صورت گرفته است و در مناسبت های مختلف سخنرانان و مداحان عالی کشور دعوت شدند، گفت: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) توسعه و گسترش یافته و با دقت بیشتری انجام می شود.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) عنوان کرد: شبستان امام خمینی(ره) در حرم مطهر، با 12 هزار مترمربع فضای مسقف از ابتدای سال 1394 به بهر ه برداری کامل می رسد و علاوه بر افتتاح این شبستان، برای دیگر پروژه های عمرانی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ورودی های حرم مطهر روزشمار نصب می شود.
قابل ذکر است که مدت زمانی دو ماهه برای برطرف کردن عیب ها و اشکالات احتمالی این شبستان تعیین شده است.
 
نخستین تصاویر از صحن جدید حرم شاهچراغ(ع)
http://www.hafeznews.ir/files/IMG-20150316-WA0020.jpg
----------
http://www.hafeznews.ir/files/IMG-20150316-WA0021.jpg
----------
http://www.hafeznews.ir/files/IMG-20150316-WA0019.jpg
----------
http://www.hafeznews.ir/files/IMG-20150316-WA0017.jpg
----------
http://www.hafeznews.ir/files/IMG-20150316-WA0018.jpg
----------
http://www.hafeznews.ir/files/IMG-20150316-WA0016.jpg
 
گزارشگر: نیلوفر پرتو
کد مطلب : ۵۶۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
محمدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر توسعه حرم شاهچراغ باید طول بکشه؟ آخه چند سال؟ زودتر نمیشد بهره برداری کرد تا مردم استفادشو ببرن؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی شده