۰
plusresetminus

سرپرست جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس معرفی شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۶
با حضور رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی، سرپرست جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس معرفی شد.
به گزارش حافظ به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرستان قدیم و جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، کوروش کمالی سروستانی به عنوان سرپرست جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس معرفی و از خدمات محمدعلی رنجبر تقدیر شد.
سرپرست جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ، محور تمام توسعه‌ها در بخش‌های مختلف است، گفت: با برنامه‌ریزی جدید کار خود را شروع می‌کنیم و از این پس محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس مکانی برای اندیشمندان و فرهنگوران فارس خواهد شد.
کمالی سروستانی با بیان اینکه نخستین کتابخانه ایران توسط یک شیرازی راه‌اندازی شد، گفت: تاریخ کتابخانه ملی ایران فراز و نشیب‌های بی‌شماری را پشت سر گذاشته است و این مرکز در طول سالیان بسیار محل حفظ و نگهداری اسناد و میراث مکتوب این سرزمین بوده است.
وی رسیدن به توسعه پایدار را در گرو توسعه فرهنگی دانست و گفت: حفظ میراث فرهنگی و اسناد مکتوب یکی از راهکارهای توسعه فرهنگی است.
سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس خاطرنشان کرد: باید اسناد و منابع در اختیار نسل جوان قرار گیرد تا با خلاقیت این نسل، هویت فرهنگی واکاوی شود.
به گزارش فارس، کوروش کمالی سروستانی که پژوهشگر عرصه زبان و ادبیات فارسی بوده و پیش از این به عنوان رئیس مرکز سعدی‌شناسی فعالیت کرده است.
این سعدی‌شناس، علاوه بر خدمات اجرایی فرهنگی در کنار نگارش مقالات به تألیف دانشنامه‌های قرآن‌پژوهی، تشیع و ایرانیکا پرداخته و در کنگره‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی سخنرانی کرده است.
کد مطلب : ۶۲۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما