۰
plusresetminus
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

دولت در مصوبات سفر استانی به فارس اعتدال را رعایت کند

تاریخ انتشاردوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۲
سید حسین ذوالانوار بعد از ظهرامروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان فارس فرصتی خوب برای رفع محرومیت های استان است.
دولت در مصوبات سفر استانی به فارس اعتدال را رعایت کند
به گزارش "حافظ نیوز" نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امیدواریم در این سفر دولت با مصوبات اعتدال محور خود زمینه رشد استان فارس را مهیا سازد.
وی گفت: دولت محترم در سفرهای استانی به دنبال حمایت از پروژه هایی است که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد که این امر منطقی است اما باید در نظر داشت که فارس پروژه های اینگونه ای کم دارد.
ذوالانوار افزود: نبود پروژه هایی با این پیشرفت نباید اجازه دهد که فارس از اعتبارات سفر آنگونه که باید بهره مند نشود.
وی تصریح کرد: آزادراه های شیراز به اصفهان و شیراز به بوشهر از خواسته های به حق مردم است که نباید در این سفر نادیده گرفته شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین راه آهن شیراز گل گهر، شیراز به بندر عباس و شیراز به بوشهر از خواسته های مهم مردم است که امیدواریم در این سفر به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: در جنوب ایران، استان فارس باید به بوشهر و خوزستان دارای راه های ارتباطی مناسب باشد که امری طبیعی است با توجه ه اینکه حجم مهمی از ثروت کشور در حوزه نفت و گاز در این سه استان است.
 
ذوالانوار بیان کرد: در مصوبات باید جغرافیا،ظرفیت ها و جمعیت استان مد نظر باشد، به طور مثال در بوشهر 625 میلیاردتومان و در گیلان 795 میلیار تومان مصوبه توسط هیات دولت نهایی شده است و طبیعی است که در فارس که جمعیت اش از هردو استان بیشتر است شاهد مصوباتی معادل این دو استان باشیم.
وی تاکید کرد: همچنین ما شاهد وجود 50 میلیلارد دلار منابع ارزی هستیم که حق استان فارس با توجه به شرایط مختلف استان سه و نیم میلیارد دلار است که می تواند تکلیف بسیاری از مشکلات ما همچون خشکسالی و یا مترو را برطرف کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته دیگر اخباری است که مبنی بر خروج خط اتیلن مرکز به گوش می رسد، خطی که برای ورودش به استان توسط نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس تلاش بسیاری شده است.
وی گفت: موضوع دیگر مبحث الحاق استان فارس به دریا است که مصوبه شورای امنیت ملی نیز دارد اما  معلوم نیست چرا منافع ملی در یک کفه و خواسته عده ای کم از هموطنان در کفه دیگر قرار گرفته است.
ذوالانوار ابراز داشت: نکته دیگر مشکلاتی است که فرهنگیان، نیروهای مسلح و بسیاری از کارمندان دارند که امیدواریم شرایط این عزیزان نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: حل مشکلات کمربندی شیراز به ویژه در قسمت شمال غرب نیز از نیازهای مهم دیگر شهر شیراز است که امیدوارم برطرف شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: کارخانجات زیمنس، مخابرات راه دور و ریسندگی های مختلفی در سال های گذشته در شیراز یا تعطیل شدند یا در مرز تعطیلی هستند که امیدواریم دولت برای صنعت شیراز خبرهای خوبی داشته باشد.
ذوالانوار خاطر نشان کرد: در این سفرها که به نظرمدولت باید به مردم هم بگوید مخارج آن از بودجه سالیانه خود استان است باید مسئولان استانی سعی کنند با همدلی مهمترین نیازهای مردم استان را برطرف کنند.
وی گفت: ریاست محترم جمهوری در جلسه رای اعتماد وزرا خط قرمز خود را تاکیدات مقام معظم رهبری دانستند و شهر شیراز نیز به فرموده مقام معظم رهبری سومین حرم اهل بیت (ع) است و امیدواریم ریاست محترم جمهوری و هیات دولت برای حرم سوم اهل بیت (ع) خبرهای خوشی داشته باشند.
کد مطلب : ۶۴۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما