۰
plusresetminus

دارالشفای شاهچراغ در شان سومین حرم اهل بیت باشد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با بیان این که تأثیر معنویت در شفای بیمار غیرقابل‌انکار است، گفت: دارالشفای شاهچراغ باید در شان سومین حرم اهل بیت فعالیت کند.
به گزارش حافظ به نقل از روابط عمومی تولیت آستان شاهچراغ، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در دیدار با مجمع خیرین سلامت فارس اظهار داشت: ساخت درمانگاه و بیمارستان به دست خیرین در هرکجای میهن اسلامی انجام شود مبارک است اما این موضوع در جوار حرم اثربخشی مضاعف دارد چراکه بیماری که به دارالشفاء این حرم شریف مراجعه می‌کند به دو امید آمده است که اول طلب شفاء از این امامزاده کریم و دوم بهره‌گیری از واسطه شفاء (پزشک و دارو) است.
وی با بیان اینکه مجمع خیرین تأمین سلامت در 12 سال گذشته با تلاش‌های پیگیر و خالصانه خود در حوزه سلامت به لطف خدا به نتایج قابل‌توجهی دست‌یافته‌اند، افزود: امیدوارم که امروز به برکت تشکیل جلسه هیئت امناء مجمع خیرین تأمین سلامت در جوار بارگاه ملکوتی حضرت احمد بن موسی (ع) موجبات بهره‌مندی از امدادهای غیبی الهی درحرکت‌های آینده این مجمع فراهم آید.
آیت‌الله دستغیب با اشاره به اینکه مرقد احمد بن موسی (ع) محل توجه و توسل مردم از جای‌جای میهن اسلامی و قبله امید و آرامش مردم است، ادامه داد: امید و آرامش دو عنصر ضروری در زندگی بشری است که در این مکان مقدس برای هر انسانی تأمین می‌شود و وجه اشتراک این آستان مقدس با مجمع خیرین تأمین سلامت هم در این است که هر دو پناهگاه مردم هستند و اگر تدابیری در زمینه همکاری و تعامل این دو مجموعه اندیشیده شود برای هر دو طرف راهگشا و مفید خواهد بود.
وی با بیان اینکه دارالشفاء کنونی در شأن سومین حرم اهل‌بیت (ع) نیست، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شیراز به‌عنوان یک‌قطب توریستی درمانی در منطقه خاورمیانه مطرح‌شده است و با توجه به حضور مستمر گردشگران و توریست‌های خارجی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)، نقش آبرویی و هویتی دارالشفاء حرم مطهر در نگاه زائران و میهمانان خارجی حائز اهمیت است.
آیت‌الله دستغیب بیان کرد: مناسب است فضای لازم برای توسعه دارالشفاء تأمین‌شده و عملیات عمرانی آن نیز به پایان برسد که ادامه این مسیر نیازمند حمایت مسئولان و خیرین است.
وی با یادآوری رشد و توسعه سومین حرم اهل‌بیت (ع) در سال‌های اخیر، ضرورت ارتقاء توان خدمت‌رسانی در درمانگاه آستان مقدس  را متناسب با شأن و جایگاه آن یادآور شد و گفت: بیمارستان حرم حضرت شاهچراغ (ع) به‌صورت مجموعه‌ای از کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، پاراکلینیکی، آزمایشگاهی و رادیولوژی، دندانپزشکی، روانشناسی خانواده، پزشک خانواده، فوریت‌های پزشکی و امداد و نجات احداث می‌شود.
تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با بیان اینکه دارالشفاء حرم حضرت شاهچراغ (ع) یک درمانگاه خیریه است، اظهار داشت: سیاست‌های حمایتی بخش‌های دولتی و همکاری خیرین باید متناسب با سطح خدمات خیریه‌ای که در این درمانگاه ارائه می‌شود ارتقاء یابد تا از برکت این امامزاده کریم، قشر محروم و آسیب‌پذیر جامعه نگران تأمین هزینه‌های بهداشت و درمان نباشند.
کد مطلب : ۷۷۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما