۰
plusresetminus

عدم مشاهده بیماری آنفلوانزای مرغی در فارس

تاریخ انتشارشنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۸
مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: با مراقبت‌هایی که از سوی اداره کل دامپزشکی این استان انجام‌ شده، هیچ‌گونه بیماری آنفلوانزای طیور در مرغ بومی یا صنعتی فارس مشاهده نشده است.
به گزارش حافظ، قاسم رضاییان‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این اداره کل از تمام ظرفیت‌های کارشناسی، مراقبت‌های فعال، غیرفعال و نیز توان فنی خود در طول مدت شبانه‌روز در راستای پیشگیری از بروز چنین بیماری در سطح استان فارس و دیگر بیماری‌ها اقدام کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در نخستین ساعات گزارش این بیماری در کشور، ستاد آنفلوانزای انسانی به ریاست معاونت امنیتی سیاسی استانداری فارس تشکیل شده و از تمام امکانات برای جلوگیری و شیوع این بیماری استفاده خواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی فارس با بیان اینکه برای پیشگیری از بیماری مرغی بومی و یا صنعتی، مدیریت واحدهای پرورش با تشدید ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای نسبت به محافظت حوزه خود اقدام کرده‌اند، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی در پرندگان موضوع را به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی شهرستان خود اطلاع دهند.
رضاییان‌زاده با اشاره به اینکه برای پیشگیری از هر نوع بیماری طیور، شهروندان در هر شرایطی از خرید مرغ زنده خودداری و با خیال آسوده گوشت مرغ کشتار شده در کشتارگاه‌های مجاز را مصرف کنند، افزود: مصرف مرغ و تخم‌مرغ تهیه‌شده در فروشگاه‌های مجاز که در نظارت اداره کل دامپزشکی این استان باشد جای هیچ نگرانی برای شهروندان ندارد.
وی با تأکید بر اینکه به استناد خبر اعلامی که از سوی رئیس سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر تلفات غیرعادی طیور بومی مرغ و اردک در روستایی از استان مازندران صورت گرفت، افزود: بر اساس نتایج آزمایشگاهی نوع بیماری آنفلوانزای تحت تیپ H5N1 تشخیص داده‌ شده که با توصیه‌های سازمان دامپزشکی، همکاری مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط از شیوع بیماری جلوگیری شده است.


منبع:فارس
کد مطلب : ۷۹۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما