۰
plusresetminus

بیش از ۴۶ هزار ازدواج در فارس به ثبت رسید

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
مدیرکل ثبت‌اسناد استان فارس تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده در سال گذشته را ۴۶ هزار و ۶۵۵ مورد عنوان کرد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ثبت‌اسناد و املاک استان فارس مهدی اقبال، گفت: در سال گذشته تعداد ۴۶ هزار و ۶۵۵ مورد ازدواج در دفاتر ازدواج رسمی این استان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت آمار طلاق به ثبت رسیده نیز هفت هزار و ۶۰ مورد بود.

مدیرکل ثبت‌اسناد فارس همچنین عنوان داشت: در حال حاضر در سطح استان فارس تعداد ۳۸۱ دفتر اسناد رسمی، تعداد ۱۶۴ دفتر رسمی ازدواج و نیز ۴۷ دفتر رسمی طلاق مشغول به فعالیت و خدمات‌رسانی به مردم می‌باشند.

اقبال ضمن قابل‌تأمل بودن آمار طلاق ثبت شده در سال جاری، عملکرد دستگاه‌های مرتبط در این حوزه را بسیار مهم و تأثیرگذار برشمرد و افزود: وظیفه همگانی ما کار بیشتر درزمینهٔ فرهنگی و تحکیم مبانی خانواده هست که در این راستا کلاس‌های مشاوره قبل و بعد از ازدواج سهم بسزا و قابل‌توجهی در حراست از بنیان خانواده و آگاهی مردم در این زمینه‌دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق یکی از ارکان ادارات ثبت در ارائه خدمت به مردم و مراجعین می‌باشند، تلاش این اداره کل نظارت و نیز تعامل بیش‌ازپیش با این دفاتر و رفع مشکلات پیش روی آن‌ها در جهت حل سریع مشکلات و پاسخگویی به‌موقع به ایشان است.

مدیرکل ثبت فارس ضمن اشاره به محاسن پیاده‌سازی سامانه الکترونیکی، اجرای آن را باعث تسریع در انجام عملیات، دقت عمل مطلوب در عملیات ثبتی دفاتر اسناد رسمی و نیز ازدواج و طلاق و رضایت هرچه بیشتر مردم برشمرد و آن را از مهم‌ترین اقدامات سازمان ثبت دانست.

اقبال با اشاره به لزوم بازرسی‌های مستمر و مشترک از دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق این استان اظهار داشت: باید همگی در جهت حفظ شأن، جایگاه واقعی سران دفاتر و شناساندن جایگاه واقعی این قشر زحمتکش گام برداریم.

 
کد مطلب : ۸۸۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما