۰
plusresetminus

پیشرفت ۶۰ درصدی راه آهن یزد - اقلید

تاریخ انتشارسه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد از بهره‌برداری ۶۰۰ کیلومتر راه‌های بین شهری استان در یک سال گذشته و پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه احداث راه آهن یزد - اقلید به طول ۲۶۴ کیلومتر خبر داد.
پیشرفت ۶۰ درصدی راه آهن یزد - اقلید
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، "غلامرضا رضایی" ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: از جمله مهمترین طرح‌های ساخت و توسعه راه‌های بین شهری یزد می‌توان به ساخت باند دوم یزد – طبس، بزرگراه یزد – بافق، بهاباد – دربند – نایبند، بزرگراه تفت- ابرکوه - سورمق، راه اصلی زرند – بافق و ساخت تقاطع غیرهمسطح ورودی مهریز اشاره کرد که برای به پایان رسیدن این طرح‌ها نیز چهار میلیارد و ۶۶۶ میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی مهمترین طرح‌های ملی راهسازی استان یزد در قالب طرح توسعه راه‌های کویری را نیز ساخت راه ندوشن – ورزنه، ساخت راه ابرکوه – مروست، ساخت راه ابرکوه – جرقوییه و ساخت راه ابرکوه – صفاشهر دانست و بیان کرد: این محور‌های اصلی به طول ۲۳۷ کیلومتر است که ۲۱۶ میلیارد ریال برای آنها تاکنون هزینه شده و ۶۲۷ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارند.

رضایی در ادامه به‌سازی محور زرند- بافق به طول ۳۲ کیلومتر و تکمیل راه فرعی آسفیج – کوهبنان به طول ۱۸ کیلومتر را از مهمترین طرح‎‎های راه‌سازی پارسال در استان ذکر کرد و گفت: بهسازی بزرگراه اردکان- عقدا‌، بهسازی قطعه دوم محور یزد- خاتم از مصوبات سفر مقام معظم رهبری، روکش آسفالت محور یزد- انار، بهسازی و روکش آسفالت محور یزد- شیراز، روکش آسفالت حفاظتی محور اردکان- چوپانان‌ از مهمترین طرح‌های در دست اجرای اداره به شمار می‌روند.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه راه‌های روستایی استان نیز طرح‌های ساخت راه زردین – منشاد، شریف آباد – دهشیر، بافق- حسن آباد، تیزوک و غیره در دست اجرا قرار دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در این باره اضافه کرد: حدود 100 کیلومتر راه روستایی در سال گذشته در استان به بهره‌برداری رسیده که از مهمترین آنها می‌توان راه‌های روستایی مزرعه میرها، توت – انجیرآوند، حسن آباد- ولیعصر و خوانسار- چنارناز را نام برد.

رضایی در ادامه تأکید کرد: همچنین در حوزه نگهداری و روکش آسفالت راه‌های روستایی بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر راه در سال گذشته روکش آسفالت شده است.

وی در تشریح سخنان خود گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی نیز طرح‌های مهمی همچون ساخت راه‌آهن یزد- اقلید به طول ۲۶۴ کیلومتر از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دست اجراست که زیرسازی این طرح دارای پیشرفتی بیش از ۶۰ درصد است.

رضایی در پایان اظهار کرد: علاوه بر این دو خطه کردن راه‌آهن‌های موجود از جمله بافق- یزد، یزد – میبد- بادرود و اردکان- چادرملو نیز از جمله طرح‌هایی است که برای افزایش ظرفیت خطوط موجود در دست اقدام است.
کد مطلب : ۹۱۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما