۰
plusresetminus
معاون ایمنی حمل‌ونقل فارس:

۵.۵ میلیارد ریال برای ایمن‌سازی فیزیکی مدارس استان فارس نیاز است

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
معاون ایمنی و فنی حمل‌ونقل و پایانه‌های استان فارس با اشاره به ایمن‌سازی فیزیکی ۵۵ مدرسه در سال ۹۴ و ۹۵ گفت: ۵.۵ میلیارد ریال برای ایمن‌سازی فیزیکی مدارس استان فارس نیاز است.
به گزارش حافظ نیوز، سیدجعفر سجادفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به برنامه‌های ایمن‌سازی مدارس در استان فارس اظهار داشت: تاکنون 350 مدرسه ایمن‌سازی فیزیکی شده و 55 مدرسه نیز در سال‌های 94 و 95 با اعتبار 5.5 میلیارد ریال ایمن‌سازی فیزیکی می‌شود.

وی با اشاره به ایمن‌سازی آموزشی در مدارس استان گفت: تاکنون در 960 مدرسه در استان فارس برنامه‌های ایمن‌سازی آموزشی انجام شده است و امسال نیز در 60 مدرسه ایمن‌سازی آموزشی با اعتبار 1.5 میلیون ریال انجام می‌شود.

معاون ایمنی و فنی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان فارس افزود: استان فارس با داشتن سالانه هزار و 28 کشته در حوادث جاده‌ای رتبه نخست را در تعداد کشته‌های ناشی از تصادف در کشور دارد.

سجادفر با بیان اینکه یک سوم کشته‌ها مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است، خاطرنشان کرد: 38 درصد از کشته‌های عابران پیاده زیر 15 سال هستند و با اقدامات ایمنی و آموزشی انجام شده آمار کشته شده‌های عابر پیاده از 14 درصد به 10 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: آموزش به کودکان به ویژه در مقطع دبستان و پیش دبستانی و نوسازی فیزیکی از جمله خرید و نصب تابلو، نصب سرعت گیر، استفاده از ابزار ایمنی مانند چشمک زن و غیره از جمله دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

انتهای پیام/ آ

 
کد مطلب : ۹۴۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما