۰
plusresetminus

مهارحریق در ارتفاعات شهرستان قیروکارزین

تاریخ انتشارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۹
آتش سوزی در دامنه های کوه "سورمه" بخش" پانیمه و رگ باشی "شهرستان قیروکارزین با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی مهار گردید.
مهارحریق در ارتفاعات شهرستان قیروکارزین
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی وآبخیزداری فارس آتش سوزی در دامنه های کوه "سورمه" بخش" پانیمه و رگ باشی "شهرستان قیروکارزین با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی مهار گردید.
یعقوب نظریان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین گفت : این حریق که از روز پنج شنبه دهم مرداد ماه از ارتفاعات نیمه و پانیمه روستای خبیس فیروزآباد آغاز و به سمت کوههای قیروکارزین پیشروی کرده بود توسط نیروهای منابع طبیعی و مردمی مهار شد.
وی با اشاره به اعزام سریع نیروهای امدادی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان در ساعات اولیه حریق به این منطقه و اقدام فوری نیروها در این عملیات افزود: با توجه به گستردگی این حریق و دمای بسیار بالای هوا و سرعت پیشروی آن به سمت نقاط دیگر شهرستان عملیات کنترل حریق با سختی مواجه شده بود که با مدیریت نیروهای عملیاتی سرانجام این آتش سوزی پس از 15 ساعت تلاش بی وقفه و طاقت فرسا تحت کنترل نیروهای امدادی منابع طبیعی قرار گرفت و مهار شد.
نظریان با اشاره به حضور مدیر کل منابع طبیعی فارس و رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری در این عملیات افزود: در عملیات اطفاء این آتش سوزی همکاری به موقع فرماندار، بخشدار بخش مرکزی شهرستان،دهیاران،،نیروهای پایگاه مقاومت بسیج، هلال احمر ،عشایر ،مرتعداران ،اعضای شورای اسلامی روستای هنگام و جمع زیادی از نیروهای محلی و اهالی روستای های بسیار تاثیرگذار بود . .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین در ادامه ضمن قدردانی از همکاری خوب دستگاهها و مردم در کنترل و مهار این آتش سوزی تصریح کرد:همکاری و تعامل مردم موجب حفظ و صیانت بیش از پیش عرصه های جنگلی و مرتعی خواهد شد.وی از مردم درخواست درصورت مشاهده هر گونه حریق و یا تخریب و تصرف در عرصه های ملی شهرستان مراتب را با شماره ۱۵۰۴یگان امداد و جنگل و مرتع گزارش دهند.
شهرستان قیروکارزین دارای 420 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی بوده و در فاصله 184 کیلومتری شیراز قرار دارد.
کد مطلب : ۲۱۰۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما