۰
plusresetminus

خنج همچنان مصون از کرونا

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۴
مریم راستی، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج گفت: هیچگونه مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان خنج به لطف خدا نداشته‌ایم و مردم به شایعات هیچ گونه توجهی نکنند.
خنج همچنان مصون از کرونا
به گزارش حافظ خبر؛ مریم راستی، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج با توجه به شایعات منتشرشده در فضای مجازی، گفت: هیچگونه مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان خنج به لطف خدا نداشته‌ایم و مردم به شایعات هیچ گونه توجهی نکنند.
وی اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد دانسته یا ندانسته و بدون اینکه شناخت دقیقی از علائم و همچنین روش های تشخیص ویروس کرونا داشته باشند، اقدام به انتشار شایعه در فضای مجازی می‌کنند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان خنج عنوان کرد: لازم است همشهریان محترم توجه داشته باشند که روال تشخیص ویروس کرونا به این صورت است که فرد در ابتدا در صورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه خشک و تنگی نفس، به پزشک خانواده خود مراجعه و در صورت صلاحدید پزشک، به متخصص داخلی یا کودکان معرفی می‌شود.
مریم راستی ادامه داد: در ادامه متخصصین بیمار را معاینه کرده و با تشخیص اولیه، بیمار یا بصورت سرپایی درمان و ترخیص می‌شود و یا جهت ادامه درمان، نمونه‌گیری و تشخیص نهایی، بستری می‌گردد.
وی افزود: هر فردی که با علائم گفته شده بستری می‌شود به طور قطع نمی‌توان گفت که مبتلا به ویروس کرونا شده است، مگر اینکه پس از بستری نمونه‌گیری شده و نتیجه آن مثبت شود، البته نتیجه آن نیز بیش از ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان خنج اظهار داشت: پزشکان متخصص، درمان اولیه را برای فردی که بستری شده بنا به تشخیص خود شروع می‌کنند و منتظر جواب قطعی آزمایش نمی‌مانند.
مریم راستی تاکید کرد: فرد مشکوکی که دارای علائم گفته شده باشد، اگر معاینات اولیه انجام دهد و حتی بستری هم شود، باز هم نمی‌توان بطور قطع گفت که آن فرد به ویروس کرونا مبتلا شده است، مگر اینکه جواب نمونه بیمار مثبت شود، پس لازم است همشهریان محترم به این نکته مهم توجه داشته و به شایعات منتشرشده در فضای مجازی توجه نکرده و آن را انتشار ندهند.
وی با بیان اینکه این بیماری هم مانند سایر بیماری های ویروسی است، گفت: لازم است همگان ضمن رعایت نکات بهداشتی و راه‌های پیشگیری، از فرد بیمار و کسی که علائم آن را دارد، هراسی نداشته باشند. اینکه گفته می‌شود فرد مشکوک به این بیماری باید قرنطینه شود به این معنا نیست که آن فرد در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها قرنطینه می‌شود، بلکه به این معنا است که فرد باید در منزل خود استراحت کند و در تجمعات و مکان‌های شلوغ حضور پیدا نکند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان خنج در پایان تاکید کرد: از همشهریان محترم درخواست داریم اخبار مربوط به ویروس کرونا را فقط از وزارت بهداشت و درمان و در شهرستان نیز از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان خنج پیگیری نمایند و به شایعات توجه نکنند.
 
منبع: خبرگزاری علم و فناوری
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۶۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما