۰
plusresetminus
نگاهی به مباحث انتخاباتی پیش‌ رو؛

استراتژی جدید اصلاح‌طلبان در مواجه با اصولگرایان/ جلو زدن از رقیب با کارت تبلیغاتی «تندرو»!

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
چرا روزنامه‌های زنجیره‌ای اصرار دارند از کلیدواژه تندرو علیه نیروهای انقلاب استفاده کنند و « «تندرو» و « افراطي» كليد واژه‌هایي هستند كه طي دو سال اخير روزنامه‌هاي وابسته به جريان مدعي اصلاح‌طلبي به كرات از آن استفاده کرده و در طول يك هفته بارها با استفاده از چنين لغاتي تيتر نخست خود را انتخاب مي‌كنند.
اصلاح طلبان
اصلاح طلبان
به گزارش "حافظ نیوز"، چرا روزنامه‌های زنجیره‌ای اصرار دارند از کلیدواژه تندرو علیه نیروهای انقلاب استفاده کنند و « «تندرو» و « افراطي» كليد واژه‌هایي هستند كه طي دو سال اخير روزنامه‌هاي وابسته به جريان مدعي اصلاح‌طلبي به كرات از آن استفاده کرده و در طول يك هفته بارها با استفاده از چنين لغاتي تيتر نخست خود را انتخاب مي‌كنند.
اگر چه مي‌توان بحث مبسوطي در اين باب انجام داد كه رفتار و مواضع كدام گروه و جريان سياسي مصداق تندروي است و كاركرد كدام طيف در طول37 گذشته همسويي و هماهنگي بيشتري با نظام سلطه داشته است اما قبل از آن بايد به بازشناسي رفتار جماعت تجديدنظرطلب دراين باره و همچنين اهداف آنها از به‌كارگيري متعدد و مستمر اين گونه كليد واژه‌ها پرداخت.
شروع برچسب‌زني به جناح مؤمن و انقلابي به نام «تندرو» را بايد از جلسه رأي اعتماد مجلس به وزراي كابينه دولت يازدهم عنوان كرد كه با هدف «تقابل» و «القاي دو دسته بودن منتخبان ملت به تندرو - ‌معتدل» در دستور كار جريان مقابل قرار گرفت، به‌گونه‌اي كه روزنامه‌هاي زنجيره‌اي با تيترهاي پرشمار و متراكم تلاش كردند بخشي از نيروهاي انقلابي حاضر در كسوت نمايندگي مجلس را با عنوان «تندرو» مورد خطاب قرار دهند. نمونه‌هايي از تيترهاي آن روز زنجيره‌اي‌ها عبارتند از: «دولت اعتدال در چالش با افراطيون»، «رأي اعتماد و عملكرد تندروهاي مجلس‌»، «‌عقلاي مجلس بيشتر به فكر افراطيون باشند»، «پخش شب‌نامه‌تندروها، درصحن در شأن مجلس نبود» و «شب‌نامه‌تندروها كار دست نجفي داد» اينها تنها بخشي از تيترهايي است كه با محوريت «افراطي» ناميدن بخش قابل توجهي از نمايندگان انقلابي و دلسوز مجلس روي صفحه‌هاي خبري رسانه‌هاي اين جريان نقش بست و شكاف بين اصولگرايان را تعميق مي‌بخشيد. مقدمه‌اين طرح كه همان «اصرار» و «تكرار» گزاره‌«افراط» از رسانه‌هاي اين جريان براي بخشي از منتخبان مردم در مجلس است، با اهداف مختلفي صورت گرفت که در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد.
در سطح ديگر از سناريوي مورد اشاره رسانه‌هاي پرتعداد حامي دولت كه بخش قابل توجهي از آنها را زنجيره‌اي‌ها تشكيل مي‌دهند طي 26ماه گذشته، سازمان‌يافته و منسجم سعي داشته‌با درج تيترها و اخبار جهت‌دار، تلاش دارند تا باورمند سازند، اقدامات بخشي از نيروهاي انقلابي خلاف مصالح نظام و انقلاب بوده كه نمودي از آن تلاش براي «زمينگير كردن دولت يازدهم» است. اين جريان رسانه‌اي كه از يك اتاق فكر واحد سود مي‌برد، در تلاش است تا مخالفت‌ها و انتقادات سازنده‌ دلسوزان و منتقدان دولت را بزرگنمايي نمايد و آن را مساوي با غرض‌ورزي و دشمني با دولت به افكار عمومي القا كند.»
مرجع : جوان
کد مطلب : ۱۲۰۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما