۰
plusresetminus
احمد تنوری عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با حافظ نیوز:

کمک شورای شهر به یونسکو اشتباه بود/ مخالف هرگونه کمک به نشریات سیاسی هستم

تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۴
احمد تنوری گفت: یونسکو همان نهادی است که داشته های فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و قومیتی ما را به نام کشورهای همسایه ایران ثبت کرده است، ضمن اینکه در سازمان یونسکو میزان نفوذ اسرائیل و تعدادی از کشورهای معاند با ما بسیار زیاد است.
احمد تنوری
احمد تنوری
حافظ نیوز/ احمد تنوری، عضو شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور یکی از جلسات شورای شهر، نکاتی را درباره هزینه های شورای چهارم در لفافه بیان کرد و از آن گذشت. سخنانی که در محافل خبری و سیاسی بازتاب فراوانی داشت و موجب ایجاد گمانه زنی هایی نیز شد.در همین ارتباط، خبرنگار ”شهر سبز“ به سراغ احمد تنوری رفت و در قالب گفتگویی تفصیلی و جذاب به شفاف سازی پیرامون این مسئله پرداخت که در ادامه این گفتگو را می خوانید:

در نطق شما در جلسه قبل شورا عنوان شد که در شورای قبل هزینه های غیرضروری و مبهمی صورت گرفته است، به ویژه نشریه ای که بر آن تاکید کردید، هم چنین گفتید ”شورای پنجم به هیچ عنوان همانند شورای قبل نسبت به هزینه کردهای بودجه عمومی منفعل نخواهد بود“ در این موارد بیشتر توضیح می دهید؟
نشریه ای را منتشر می کردند و بنده از هیئت تحریریه و سایر جزییات آن بی خبر هستم. در این نشریه انتقاد هایی به دولت تدبیر و امید که بر اساس رای مردم بر روی کار آمده است به وجود داشته است. گفتنی است که انتقاد با فضا سازی متفاوت است، همچنین گاها مطالبی یافت می شود که توهین محسوب می شود، حال ممکن است که مورد شکایت قرار نگیرد اما بدین معنا نیست که نفس توهین صورت نگرفته است. درمورد انتقاد به دولت هم باید بگویم که در ما سیاست های دولت و شخص رئیس جمهور را قبول داریم اما توجیه گر اعمال و کارهای مدیران دولت نیستیم و گاها نیز خودمان به آن ها نقد هایی را داریم و آن ها را به روش های درست مطرح می کنیم. بسیاری از مواقع سیاست های دولت در سطوح پایین تر در استان ها و شهرستان ها به درستی اجرا نمی شود که در این موارد ما نیز همسو با منتقدین دولت هستیم اما تفاوت ما با منتقدین دولت این هست که به نظر ما مدیران ناکارآمد در اجرای سیاست های دولت ناتوان هستند و نمی توانند آن ها را به خوبی اجرا کنند و باعث نارضایتی مردم از دولت می شوند.
نحوه انتقاد منتقدین دولت گونه دیگری است بدین سان که آن ها به سیاست ها و روش های دولت در قسمت های مختلف از امور و سیاست های داخلی تا سیاست خارجی و غیره انتقاد وارد می کنند و طبیعتا هم در انتخابات به فرد دیگری رای می دهند.
همانطور که در نطق نیز گفتم، شهرداری و شورا یک نهاد عمومی هستند و درامد شهرداری بخشی از بودجه عمومی است که متکی به دریافت عوارض و فروش املاک متعلق به شهرداری است. بنده مخالف هرگونه کمک به نشریات سیاسی می باشم، خواه این نشریه حامی دولت باشد و یا منتقد آن، خواه افسانه باشد یا سبحان. وقتی در مجوز یک نشریه ای اجازه انتشار مطالب سیاسی را می دهد، خواه ناخواه به سمت وجناحی متمایل می شود که از نظر بنده هزینه بیت المال و دارایی های عمومی نمی بایست در این راه که تبلیغ یک جریان است، صرف و هزینه گردد. ان شاالله باید مسیری در شورای پنجم طی شود که هیچ کمکی به نشریات سیاسی نشود و هزینه های غیرضروری، همانطور که در زمان انتخابات وعده دادیم، به هیچ برسد یا بسیار کم شود. درمورد سایر هزینه های غیرضروری که حتی در اوایل این شورا نیز همانند قبل داشتیم، می توان به اختصاص 38 میلیون تومان به همایش دو یونسکو، هزینه حدود 6 میلیون تومانی وعده شام مسابقات فوتبال مدارس آسیا اشاره کرد که متاسفانه علی رقم مخالفت بنده بعضی از دوستان به آن ها رای مثبت دادند البته این نکته را هم گوشزد می کنم که بنده موافق کامل با ساخت رستوران هایی لوکس و درجه یک هستم که خودشان می توانند باعث جذب گردشگر به شیراز شوند اما در جای خود می بایست این کار انجام شود.
برای تاکید بیشتر درمورد اجلاس میراث نامملوس باید بگویم که با برگزاری این قبیل جلسات در ایران و شیراز از اساس مخالفم، چرا که یونسکو همان نهادی است که داشته های فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و قومیتی ما را به نام کشورهای همسایه ایران ثبت کرده است، ضمن اینکه در سازمان یونسکو میزان نفوذ اسرائیل و تعدادی از کشورهای معاند با ما بسیار زیاد است. همچنین کمک شهرداری به این اجلاس دارای مشکل حقوقی است بدین نحو که خود آن نهاد می بایست به شهرداری و شورای شهر درخواست می داد و نه اینکه شورا خودش بخواهد به آن ها کمک کند.
ما باید جوری عمل کنیم که این برداشت نشود هرنهاد و سازمانی می تواند از بودجه عمومی وشهرداری استفاده کند و هرجا از لحاظ مالی کم آورد می تواند روی بودجه شهرداری و عمومی حساب باز کند و از آن طرف هم افرادی هستند که با آن در شورا و شهرداری موافقت می کنند.
حال اگر به سراغ شوراهای قبل برویم، ارقام زیادی به موسسات فرهنگی، نشریات و موسسات مذهبی و خیریه بدون هیچگونه ساختار نظام مند کمک شده است اما هیچگونه بازگشت فاکتور و ارقام و اعداد به شورا وشهرداری نداشته است که آیا این هزینه ها مفید فایده بوده است، در کجا دقیقا هزینه شده و... من به شخصه معتقدم باید در این جاها به ویژه در امام زاده ها هزینه شود اما هدفمند و با ساختار درست که در شان زائرین این اماکن متبرک باشد مثلا در این هزینه کردها باید به امام زاده های اطراف شیراز و خارج از بافت تاریخی نیز توجه شود و در صورتیکه رسیدگی مناسب به سایر امام زاده ها می تواند باعث رونق گردشگری مذهبی و جذب سرمایه شود...                                     
 پایان قسمت نخست - گزارشگر: محمد صادقی
 

 
کد مطلب : ۱۸۰۶۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما