۰
plusresetminus

سرنگ آلوده عامل شیوع ویروس HIV در چنارمحمودی لردگان نبوده است

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۹
سعید نمکی گفت: در روستای چنارمحمودی از مدت ها قبل و از بیش از ۴۰ روز پیش، گزارشاتی از موارد آلودگی با ویروس HIV داشتیم.
سرنگ آلوده عامل شیوع ویروس HIV در چنارمحمودی لردگان نبوده است
به گزارش حافظ خبر، سعید نمکی در حاشیه همایش روز ملی دامپزشکی با بیان این مطلب، اظهار داشت: متاسفانه چند روز پیش از سوی یکی از مقامات محلی به صورت غیرکارشناسی ادعا شد که سرنگ آلوده عامل شیوع ویروس HIV در این روستا بوده که قطعا با مستندات بسیار دقیق و کارشناسی که داریم باید بگوییم که هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه بهورز زحمت کش و خدوم روستای چنارمحمودی مورد اتهام قرار گرفت و پاسخ ما این است که سرنگ آلوده، عامل شیوع این بیماری نیست و عوامل را شناسایی کرده ایم البته مردم شریف و پاکیزه آن منطقه بی دلیل و یا از راه هایی به این ویروس آلوده شده اند که هیچ گناه و تقصیری ندارند. کودکی که از مادر مبتلا به HIV متولد می شود، معصوم تر از آن است که مورد اتهام قرار گیرد و یا زنی که به شیوه ای آلوده شده باشد که شاید اطلاعی از آن نداشته باشد.
وزیر بهداشت تاکید کرد: ما و همکاران مان برای مردم شریف آن منطقه احترام ویژه ای قائل هستیم و به هیچ فردی در آن منطقه نباید اتهام آلودگی بی مورد زد و آنچه برای ما رسالت است، درمان بیماران است چون پرسنل بهداشتی و درمانی آن منطقه در ابتلای بیماران به این ویروس، هیچ نقشی نداشته اند اما نمی توانیم وقتی بیمار مبتلا به ویروس HIV به ما مراجعه کرد بگوییم ما در ایجاد این بیماری نقشی نداشته ایم پس در درمان و کنترل آن نقشی نداریم.
نمکی افزود: خودمان را مکلف به درمان این بیماران صرف نظر از هر عامل ابتلا به ویروس HIV می‌دانیم و خوشبختانه امروز داروهای درمان HIV بسیار خوب عمل می کنند و تمامی این بیماران را درمان می کنیم و آزمایشات گسترده ای بر روی مردم این منطقه انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم تمامی بیماران این روستا را درمان کنیم.
وی با بیان اینکه هزینه های درمان مبتلایان به ویروس HIV کاملا رایگان است، گفت: کمترین هزینه ای را در این زمینه به مردم تحمیل نمی کنیم و در مورد عوامل آلودگی به این ویروس نیز بعد از بررسی دقیق کارشناسان بهداشتی، اطلاع رسانی خواهیم کرد.
فارس
کد مطلب : ۲۱۷۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما