۰
plusresetminus
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

مقصر کسی است که می‌توانسته ولی اقدام نکرده است

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۷
همه ما باید کتاب های در زمینه‌ی فنون تربیت و آموزش را مطالعه کنیم و علم مان را به روز کنیم و از تجربه موفق دیگران بهره ببریم و پیگیر باشیم برای اینکه ما باید مهارت خودمان را در آموزش دادن نسل بعدی و تربیت آنها افزایش دهیم.
آیت الله دژکام
آیت الله دژکام
به گزارش حافظ خبر؛ دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان فارس، همزمان با هفته دانش‌آموز به دیدار آیت‌الله شیخ لطف‌الله دژکام، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز رفتند.
آیت‌الله دژکام در این دیدار گفت:
بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت همه بزرگوارانی که در این جلسه چه به صورت حضوری و چه مجازی تشریف دارند عرض سلام و ادب دارم و پیشاپیش روز دانش آموز را خدمت همه شما تبریک عرض می‌کنم.
تشکر ویژه دارم از برادر عزیز جناب آقای دکتر نجابت و همکاران ایشان بابت تلاش هایی که در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان در انجمن اسلامی دانش آموزی پیگیری میکنند و امیدارم روز به روز این هم افزایی ها در مجموعه های وابسته به مسئله تربیت و آموزش بیشتر بشود و نتایج بهتری را شاهد باشیم.
پیامبر گرامی اسلام میفرمایند
لَأَنْ یَهْدیَ اللهُ بِکَ رَجُلاً واحِداً خَیْرٌ لَکَ مِمّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْسُ
عزیزان شما مزد خود را از خدا می گیرید، ذهنیت اینکه ما کاری می‌کنیم که نتیجه آن را بخواهیم در دنیا بگیریم باید از ذهن مربیان در مجموعه شما که به نام شهید مفتاحی است بیرون برود. چرا که اساسا دنیا ظرفیت کافی برای این اجر را ندارد این مربی جهادی عزیز و محترمی که تلاش می‌کند برای هدایت نوجوانان این جامعه، باید با خدا معامله ‌کند؛ ما باید اساس را بر معامله با خدا بگذاریم و این تفکر را در خودمان نهادینه کنیم. بدانید که غیر ممکن است مربی پرورشی نگاه دنیایی داشته باشد و دانش آموز او نگرش دینی و نگاه آخرتی پیدا کند. عمده اشکال ما در امور پرورشی همین است که مربی پرورشی ما، اگر نگاهش به دنیاست نمی تواند دانش آموزانش را متوجه به آخرت کند بنابراین ما باید این را به عنوان شرط کار پرورشی و تربیتی باور کنیم.
این ها را اشتباه نگیریم، گاهی اوقات ما که در آمار و گزارش وارد می شویم فراموش می‌کنیم که باید یک چیز دیگری را ملاک ارزشیابی قرار دهیم. بنابرین دانش آموزان باید نگاهشان به آخرت با یک شاخص هایی ارزیابی شود تا بتوان نتیجه این تلاش هایی که برای تربیت و تعلیم او می‌شود را مشاهده کرد. ببینید این دانش آموزی که ما در خدمت او هستیم آیا چنین نگاه دینی برای او ایجاد شده است؟ ایجاد شدن نگاه دینی در دانش آموز یعنی ببینید آیا او اهل نماز شده است؟ آیا اهل اخلاق نیکو، مهربانی و مدارا با خلق شده است؟ آیا حس احسان و نیکوکاری در او ایجاد شده است؟ اگر چنین است در کار پرورشی موفق بوده ایم و اگر نه، باید بدانیم یک جای کار پرورشی مان لنگ میزند که چنین خروجی نمی بینیم.
نکته دیگر اینکه امام صادق علیه السلام فرمود قبل از آنکه مرجئه (فرقه‌ های انحرافی) سراغ نوجوانان بیایند و آنها را منحرف کنند شما به سراغ آنها بروید و آنها را هدایت کنید اگر امروز با این امکاناتی که در فضای مجازی وجود دارد، عزیزانی که در سطح مدارس و جامعه برای کار با نوجوان مربیگری می‌کنند، احساس وظیفه نکنند برای رفتن به سراغ نسل جوان و نوجوان و انحراف در این ها پیدا بشود مقصر کسی است که می‌توانسته ولی اقدام نکرده است؛ یعنی ما نگوییم باید اول امکانات بیاید بعد کار را شروع کنیم در حدی که توان داریم باید کار را شروع کنیم و ان‌شاءالله به موازات آن امکانات هم افزایش پیدا خواهد کرد و خداوند هم کمک می دهد.
همه ما باید کتاب های در زمینه‌ی فنون تربیت و آموزش را مطالعه کنیم و علم مان را به روز کنیم و از تجربه موفق دیگران بهره ببریم و پیگیر باشیم برای اینکه ما باید مهارت خودمان را در آموزش دادن نسل بعدی و تربیت آنها افزایش دهیم ، یادگیری روشهای تربیت و مهارت های تربیتی و ارتقاء در این زمینه را باید داشته باشیم و در این راستا تلاش بکنیم از طرف دیگر خداوند متعال هم کمک خواهند فرمود و ما باید همیشه دستمان به آسمان بلند باشد که خدایا ما را راهنمایی کن. امیدوار هستم همه ما به نتایج خوبی در راستای تربیت نسل آینده دست پیدا کنیم و بتوانیم در این زمینه موفق باشیم ان شاالله
کد مطلب : ۲۴۰۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما