۰
plusresetminus
استانداری فارس:

پیام استاندار فارس به مناسبت روز جهانی آب

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۳
استان پهناور فارس در اقلیمی خشک و نیمه خشک قرار گرفته است ، نگاهی به پیشینه بلند مدت بارش در استان، موید این نکته است که سالهای خشک و سالهای تر به تناوب تکرار می شوند .
پیام استاندار فارس به مناسبت روز جهانی آب
به گزارش حافظ خبر، در پیام محمدهادی ایمانیه آمده است:

استان پهناور فارس در اقلیمی خشک و نیمه خشک قرار گرفته است . نگاهی به پیشینه بلند مدت بارش در استان، موید این نکته است که سالهای خشک و سالهای تر به تناوب تکرار می شوند .
همانگونه که گذشتگان ما بر اساس آموزه های دینی از اسراف دوری جسته با سر لوحه قرار دادن صفت نیکوی قناعت ، خودشان را با اوج و فرود طبیعت تطبیق می داده اند اکنون در این سالهایی که افزایش برداشت منابع آب از طرفی و کاهش نزولات آسمانی از دیگر سو وضعیت به مراتب نامطلوبی را برای سفره های زیرزمینی رقم زده و کسری مخزن بالایی را باعث گردیده ، تنها راه پیش رو سازگار شدن با کم آبی است
تقارن روز دوم فروردین ماه ، روز جهانی آب با نوروز باستانی ما ایرانیان و همخوانی شعار امسال :
آب زیرزمینی مرئی شدن نامرئی
با منابع آب استان فارس را به فال نیک می گیریم .
 نزدیک هشتاد درصد منابع آب استحصالی استان از آبخوان های زیرزمینی هست که در قالب یکصد هزار حلقه چاه - از حدود 900 هزار حلقه چاه موجود در کشور - در یکصد و سی و چهار محدوده مطالعاتی - از 609 محدوده مطالعاتی کشور - که به علت مرئی نبودن ، مدیریت آنها به مراتب سخت و پیچیده می شود.
ضمن آرزوی نزول باران رحمت الهی بر گستره میهن اسلامی بخصوص استان فارس ، به کلیه دستگاههای اجرایی تکلیف و از یکیایک مردم شریف در جای جای استان درخواست می نمایم شرکت آب منطقه ای را به منظور مدیریت هر چه بهتر منابع آب استان تنها نگذاشته کمک رسان باشند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۰۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما