۰
plusresetminus
معاون فرهنگی شهردار شیراز:

کاروان احسان کتاب در ایستگاه اول به بیمارستان خلیلی شیراز رسید

تاریخ انتشارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۴
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از اجرای طرح احسان کتاب در بیمارستان خلیلی با حضور اعضای شورای شهر و معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز خبر داد.
کاروان احسان کتاب در ایستگاه اول به بیمارستان خلیلی شیراز رسید
یه گزارش حافظ خبر، مصطفی مشفقیان با بیان اینکه طرح احسان كتاب از سال ٩٣ توسط شهردارى شيراز آغاز شد در ادامه اظهار کرد: اين طرح در جهت راه اندازى كتابخانه در گردش و ارتقا فرهنگ كتابخوانى انجام مى شود.

وی اضافه کرد: در طى اين سال ها طرح احسان کتاب در مدارس مناطق كم برخوردار، كانون سالمندان، پرورشگاه، كانون بازنشستگان شهردارى و بيمارستان هاى شهيد فقيهى و على اصغر انجام شده است.

معاون شهردار شیراز گفت: در اين طرح يك قفسه كتاب درختى به همراه تعدادى كتاب با موضوعات مختلف به مركز مورد نظر اهدا شده تا در دسترس شهروندان قرار گيرد و با نظارت مسئولين مربوطه بيشترين بهره‌ورى انجام شود.

مشفقیان افزود: در صورت استقبال از طرح شهردارى سعى خواهد كرد به مناسبت هاى مختلف و يا طى برنامه‌هاى متنوع فرهنگى، كتابخانه در گردش را تقويت كند.

در حاشیه این مراسم عضو هیئت رییسه و سخنگوی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شیراز از دیرباز به عنوان شهر خانواده و کتاب دوست  شهره بوده است، عنوان کرد: این روزها شاهد مراجعه کمتر مردم به منابع مطالعاتی و کتاب و همچنین درگیری بیشتر با فضای مجازی هستیم.

علی اکبر سلطانی اضافه کرد: ما به دنبال ایجاد فضای مناسب برای ارتباط گیری مجدد مردم در حوزه کتاب، کتابخوانی و همچنین ارتقاء سطح مطالعاتی، اطلاعات عمومی و به ویژه اطلاعات کاربردی همشهریان هستیم.

وی ادامه داد: به همین منظور در توقفگاه های مختلف شهر شیراز از جمله ایستگاه های اتوبوس، پارک‌ها، بیمارستان ها و مکان‌هایی که مردم الزاماً مستقر می‌شوند و دقایقی از وقتشان را آنجا سپری می‌کنند طرح احسان کتاب را اجرا می‌کنیم که در اولین قدم در بیمارستان ها به عنوان یکی از این مراکز شروع شد.

در ادامه عضو هیئت رییسه و نائب رییس کمیسیون فرهنگی ،طرح احسان کتاب را یکی از طرح های  ویژه و کاربردی در حوزه کتابخوانی خواند و گفت: یکی از سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر شیراز  ارتقاء موضوع فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان، مدیران  و کارمندان  دستگاه های مختلف است.

افسانه خواست خدایی با بیان این که  اگر موضوع مطالعه را آموزه‌اي با ماندگاری نسبتاً طولاني در ذهن شهروندان بدانيم، فضاي مجازي تقريباً کمترین محتواي فرهنگي ماندگار را به افراد میدهد ضمن آنکه قدرت خلاقيت را کاهش میدهد .برای رسیدن به این هدف ایجاد عادت به كتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، نیازمند برنامه ریزی صحیح در شهرداری است  كه باید به شکل خاص در سیاستگذاری ها به آن توجه نمود.

رییس کمیته خانواده و بانوان شورا با بیان اینکه در واقع در طرح احسان کتاب دستگاه ها را به جهت تعامل با شهروندان اساس کار قرار دادیم، افزود: با مد نظر قرار دادن مجموعه های درمانی در این گام، طرح را در بیمارستان خلیلی اجرا کردیم که با استقبال بی‌نظیر شهروندان و کادر درمان همراه شد.

عضو هیئت رییسه و منشی اول شورا عنوان کرد: این طرح باید به یک الگوی فرهنگی آموزشی تبدیل شود که در قدم‌های بعد امید بوده که مجموعه های درمانی مختلف نیز همکاری لازم را با سازمان فرهنگی و شورای شهر داشته باشند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۹۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما