۰
plusresetminus
همایش ملی «سومین حرم اهل بیت(ع)»؛ 5-

آیت‌الله بهشتی: شخصیت و ولایت‌مداری حضرت شاهچراغ(ع) در گرایش مردم ایران به تشیع بسیار تأثیرگذار بوده است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۲
نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری گفت: حضرت علی(ع) تنها کسی بود که در دوران پنج ساله حکومت خود اصلاً اجازه تبعیض نداد و این مسئله موجب شد هرجا نهضت شیعی پدید آید، مردم به سمت آن گرایش یافته و از آن حمایت کنند.
آیت‌الله احمد بهشتی
آیت‌الله احمد بهشتی
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله احمد بهشتی در همایش ملی «سومین حرم اهل بیت(ع)» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به این همایش اظهار داشت: این حرکتی که آغاز شده طلیعه آینده‌ای روشن و درخشانی است که جایگاه فارس و شیراز و حضرت احمدبن موسی(ع) و برادران آن‌ها را ارتقا خواهد بخشید.

وی گفت: حضرت علی(ع) تنها کسی بود که در دوران پنج ساله حکومت خود اصلاً اجازه تبعیض نداد و این مسئله موجب شد هرجا نهضت شیعی پدید آید، مردم به سمت آن گرایش یافته و از آن حمایت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم زمانی که قداست رجال شیعه را از خود ائمه اطهار می‌دیدند که صاف، خالص و یکرنگ با مردم حرف می‌زنند، به آن جذب می‌شدند به‌عنوان مثال شخصیت تابع سلمان فارسی، رابط بین خاندان پیامبر(ص) با ایرانیان شد.

آیت‌الله بهشتی گفت: آن حضرت شخصیتی بود که پدر بزرگوارشان بسیار به ایشان احترام می‌گذاشت به طوری که زمانی که خبر شهادت امام هفتم به گوش مردم رسید، همگی با او بیعت کردند لذا این روحیه ولایت‌پذیری در مرکز وحی و مدینه بسیار قوی بوده است اما زمانی که مردم با او بیعت کردند، آن حضرت فرمودند که من با حضرت رضا(ع) بیعت کرده‌ام و همگی با ایشان بعیت کنید.

وی، شخصیت، ولایت‌مداری، سخاوت در آزاد کردن بندگان حضرت احمدبن موسی(ع) را در گرایش مردم ایران به تشیع بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: آن حضرت بعد از برادرشان به سمت مرو حرکت می‌کند؛ حرکت ایشان یا قبل از شهادت امام رضا بوده و یا بعد از آن؛ که اگر قبل از شهادت بوده، 3 هزار نیروی موسوی و هاشمی برای کمک به حضرت رضا(ع) راهی ایران شده است و اگر بعد از شهادت بوده، به منظور انتقام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حضور این امامزادگان در ایران، فیزیکی و معنوی بوده است، تصریح کرد: این حضور فیزیکی و مذهبی موجب گرایش و توجه مردم ایران به مذهب تشیع شد.
کد مطلب : ۱۰۰۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما