۰
plusresetminus
جلسه شورای اداری فارس در حرم شاهچراغ (ع)؛ 3-

افشانی: فارس به عنوان کانون گردشگری کشور مطرح شود/ کمبود آب مهمترین مانع توسعه فارس است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۸
استاندار فارس گفت: بايد اين استان به عنوان كانون گردشگري ايران در حوزه‌های مذهبي و عمومي در سطح كشور مطرح شود و با سرمايه‌گذاري بيشتر نقش بارز فارس در گردشگري بيش از گذشته محقق شود.
افشانی استاندار فارس
افشانی استاندار فارس
 به گزارش "حافظ نیوز"، سيد محمد‌علي افشاني در جلسه شورای اداری فارس در حرم حضرت شاهچراغ (ع)، با بيان اين كه اين استان داراي تنوع آب و هوايي بالا و شرايط اقليمي خاصي است، گفت: فارس داراي تكثر قومي است كه قرن‌ها و هزاره‌ها با هر تفكري داراي زيست مسالمت آميز بوده‌اند و روزي بخش اعظم دنيا از فارس با نگاه احترام به عقايد متفاوت ديگران اداره شده است و ما همچنان به اين تفكر افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به اين كه فارس نماد تمدن ايراني و اسلامي است، اظهار داشت: اين استان هم ميزبان حرم شاهچراغ (ع) به عنوان نماد مذهبي است و هم تخت جمشيد به عنوان نماد ملي ايراني در آن می‌درخشد.

استاندار فارس تصريح كرد: با وجود بناهاي عظيم تاريخي مانند تخت جمشيد و پاسارگاد و مراكز عظيم مذهبي كه مهم‌ترین آن شاه چراغ (ع) است و همچنين جاذبه‌های فراوان طبيعي در استان فارس بايد اين استان به عنوان كانون گردشگري ايران در حوزه‌های مذهبي و عمومي در سطح كشور مطرح شود و با سرمايه‌گذاري بيشتر نقش بارز فارس در گردشگري بيش از گذشته محقق شود.

افشاني با بيان اين كه استان فارس در حوزه‌های پزشكي در سطح كشور نمونه است، افزود: در برخي رشته‌ها همچون پيوند كبد است، تعداد پيوندهاي صورت گرفته در استان فارس و شيراز بيش از همه كشور است.

وي با اشاره به اين كه تربيت نيروي انساني با وجود دانشگاه شيراز در استان فارس زبانزد عام و خاص است، ادامه داد: اين استان داراي 273 هزار دانشجو است كه از اين تعداد 160 هزار نفر در دانشگاه‌های دولتي و 113 دانشجو در دانشگاه آزاد مشغول به تحصيل هستند.

وي با تاكيد بر اين كه مهم‌ترین مانع فارس در مسير توسعه كمبود آب و خشكسالي است، ادامه داد: خشكسالي هاي اخير باعث شده است كشاورزان و دامدران كه تكيه اصلي اقتصادي آنان بر آب است دچار خسارت شوند و بخش زيادي از آنان به حاشيه نشيني در شهرها روي بياورند.

استاندار فارس با بيان اين كه واحدهاي صنعتي استان به دلايلي همچون كمبود نقدينگي، وجود معوقات بانكي و عوارض سنگين دستگاه‌های مختلف دچار ركود شده‌اند، با تاكيد بر اين كه اين شرايط در سراسر كشور حكمفرما است، اظهار داشت: براي رفع اين معضل نيازمند تصميم ملي هستيم تا واحدهاي صنعتي را كه دچار مشكل شده‌اند از اين وضعيت نجات دهيم و زمينه براي سرمايه گذاري در واحدهاي جديد صنعتي فراهم شود.

افشاني تاكيد كرد: مقررات دست و پاگير مانع جدي براي كساني است كه قصد سرمايه‌گذاري در صنعت را دارند و فرصت زيادي را به دليل قوانين متناقض از افراد می‌گیرد كه بايد اين مقررات را با قوانين تسهيل كننده جايگزين كنيم.

وي همچنين خواستار واگذاري اختيارات وزارت خانه‌ها به مديران استاني شد و افزود: افزايش اختيارات استانداران توسعه كشور را با سرعت بيشتري محقق خواهد كرد.

استاندار فارس به طرح جامع و تفصيلي 57 هكتاري در اطراف حرم مطهر احمد بن موسي (ع) اشاره كرد و اظهار داشت: اين طرح قرار است در شوراي عالي شهرسازي تصويب شود تا مبناي توسعه اين حرم مطهر قرار گيرد كه هم به لحاظ مذهبي اهميت بالايي براي كل ايران به ويژه جنوب كشور دارد و هم محل برگزاري نمازجمعه، تريبت طلاب علوم ديني و بيتوته زائران مختلفي است كه از نقاط مختلف به اين حرم می‌آیند.
کد مطلب : ۱۰۰۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما