۰
plusresetminus

طرح ممنوعه‌شدن کشت برنج در استان فارس آغاز شد‌

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
رئیس سازمان کشاورزی استان فارس با اشاره به آغاز طرح ممنوعه شدن کشت برنج در این استان گفت: ‌فارس، استانی خشک است و کاشت برنج در آن مناسب نیست.
به گزارش حافظ نیوز، محمدمهدی قاسمی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته امکان ممنوع شدن کشت برنج در استان فارس وجود دارد و این طرح ‌باید مرحله به مرحله دنبال شود.

رئیس سازمان کشاورزی استان فارس با بیان اینکه تنها راه ارتزاق برخی کشاورزان این استان هنوز از کشت و برداشت برنج است تصریح کرد: در این زمینه نیز اقدام لازم برای کشت‌های جایگزین با مصرف آب کم پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آب در استان فارس طوری است که برنج نباید در آن کشت شود، بیان کرد: امسال در سال نخست طرح ممنوع‌‌شدن کشت برنج در استان فارس، سطح زیرکشت برنج در شهرستان پاسارگاد از یک‌هزار و 800 هکتار به 300 هکتار کاهش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه امسال حدود پنج درصد از سطح زیرکشت برنج استان فارس کاهش یافت، گفت: در حال حاضر سطح زیرکشت برنج استان فارس از 40 هزار هکتار به 30 هزار هکتار رسیده و این امکان برای کاهش بیشتر سطح زیرکشت نیز وجود دارد.

قاسمی خاطرنشان کرد: انتظار است با توجه به آمادگی کشاورزان سال به سال کاهش کشت برنج در استان فارس دنبال شده و به سمتی حرکت کرد که کشت برنج در استان که بارندگی کمی داشته و در عمل استان خشک است برداشته شود.

قاسمی در مورد طرح نکاشت  نیز گفت: با اجرای این طرح به شرط تامین اعتبار موافق هستیم اما در حال حاضر شرایط اعتبارات آن طوری نیست که این طرح عملیاتی شود.
کد مطلب : ۱۰۰۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما