۰
plusresetminus
نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی(ع)؛ 5-

پاک‌فطرت: شهرداری شیراز کاملاً آماده برگزاری این اجلاسیه است/ باید فرهنگ عاشورایی را در جوانان به وجود آوریم

تاریخ انتشاردوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
شهردار شیراز گفت: باید در این اجلاسیه برنامه‌های منسجمی داشته باشیم تا عزاداری‌های ما به اصالت خود بازگردند به خصوص اینکه باید برای جذب نوجوانان و جوانان به هیئت‌های مذهبی برنامه داشته باشیم.
شهردار شیراز
شهردار شیراز
به گزارش "حافظ نیوز"، علی‌رضا پاک‌فطرت در نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی اظهار داشت: شهرداری شیراز جهت برگزاری این اجلاسیه کاملاً آماده هستیم و افتخار هم می‌کنیم که بتوانیم در راستای آن قدمی بردارند.

وی افزود: در این میان باید توجه داشت که اهداف ما در برگزاری این اجلاسیه باید بلندمدت باشد و بدانیم که بعد از آن قرار است در استان فارس چه رخ دهد لذا برگزاری این اجلاسیه را به فال نیک می‌گیریم تا از این خرافاتی که در دسته‌جات سینه‌زنی‌ها به وجود آمده است، رهایی یابیم زیرا بعضاً مشاهده می‌شود که در برخی از این دسته‌جات به جای توجه به فلسفه قیام امام حسین(ع) تنها به زرق و برق و علم و کتل توجه می‌شود.

پاک‌فطرت تأکید کرد: باید در این اجلاسیه برنامه‌های منسجمی داشته باشیم تا عزاداری‌های ما به اصالت خود بازگردند به خصوص اینکه باید برای جذب نوجوانان و جوانان به هیئت‌های مذهبی برنامه داشته باشیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه متأسفانه در هیئت‌های مذهبی که در قسمت‌های جدید شهر وجود دارند حضور نوجوانان و جوانان بسیار کم رنگ است، گفت: باید این مسئله را آسیب‌شناسی کنیم که اگر می‌خواهیم اسلام را گسترش دهیم و در مقابل کفر مقاومت کنیم باید فرهنگ عاشورایی و حسینی و این شور و شوق را در جوانان به وجود آوریم چون همین شور حسینی بود که توانست جنگ را اداره کند و باجی به دشمن ندهد.

وی بیان کرد: از این اجلاسیه تا سال‌های سال بهره ببریم همانطور که در بحث کنگره سرداران شهیدی که در استان فارس برگزار شد، بهره‌ها جستیم و یادواره‌های تخصصی شهدا بعد از آن برگزار شد.
کد مطلب : ۱۰۱۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما