۰
plusresetminus
تشریح عملکرد دوساله شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس؛

بوستانی: بهره‌برداری از 35 پروژه طی هفته دولت/ آب‌رسانی سیار به 750 روستا/ تشکیل مجمع «سقایان آب شرب»

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس گقت: 35 هزار مشترک با 1800 منبع تأمین آب در 29 شهرستان تحت پوشش شرکت هستند و حدود 18 هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در استان داریم که نشان از سهولت و پراکندگی آب شرب دارد.
ابرسانی
ابرسانی
 به گزارش "حافظ نیوز"، علی بوستانی در نشست خبری هفته دولت و ارائه عملکرد دوساله شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با بیان اینکه شرکت متولی تأمین آب شرب و دفع بهداشتی فاضلاب استان فارس را دارد، گفت: 29 شهرستان داریم و وظیفه شرکت خدمت‌رسانی به قشر محروم جامعه است.

وی با بیان اینکه در استان 4200 روستا و آبادی داریم که به‌طورمستقیم و غیرمستقیم از خدمات بهره‌مند هستند، گفت: 35 هزار مشترک با 1800 منبع تأمین آب در 29 شهرستان تحت پوشش شرکت هستند و حدود 18 هزار
حدود 18 هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در استان داریم که نشان از سهولت و پراکندگی آب شرب دارد
کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در استان داریم که نشان از سهولت و پراکندگی آب شرب دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس یکی از شاخص‌های رکورددار شرکت را متوسط عمق آب چاه بیش از متوسط عمق آب کشور دانست و ادامه داد: بیش از 97 درصد آب‌های جهان غیرقابل شرب هستند و 2.7 درصد قابل شرب هستند.

وی از پروژه‌های استان و کارهای اجرایی حفر 21 حلقه چاه، 26 کیلومتر آب‌رسانی، 148 کیلومتر خط انتقال،173 کیلومتر شبکه توزیع و 1650 مترمکعب ساخت مخزن با هزینه‌ای بالغ‌بر 350 میلیارد ریال در هفته دولت عنوان کرد و افزود: در این هفته شاهد افتتاح و بهره‌برداری از 35 پروژه بزرگ آب‌رسانی به 114 روستا با 92 هزار جمعیت هستیم و مشکل تأمین آب مرتفع شود.

بوستانی
برای اولین بار در کشور طرح جامع آب شرب روستاها طراحی، تدوین و اجرا شده است
گفت: در همین راستا 12 حلقه حفر چاه، 13 کیلومتر آب‍رسانی و 70 کیلومتر خط انتقال با اعتبار 254 میلیارد تومان بوده و این طرح‌ها به‌عنوان شاخص مطرح شده است و اعتبارات ما در این دولت بیش از سه برابر اعتبارات گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با بیان این مطلب که برای اولین بار در کشور طرح جامع آب شرب روستاها طراحی، تدوین و اجرا شده است، اضافه کرد:در این طرح برای تمام روستاها برنامه مدون و طرح‌بندی شده داریم و روستاها سه مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را طی می‌کنند.

بوستانی ادامه داد: زمان برنامه کوتاه‌مدت یک‌ساله، میان‌مدت پنج‌ساله و بلندمدت 25 ساله است
10 هزار و 800 انشعاب غیرمجاز شناسایی و تبدیل به مجاز شده که معادل سه حلقه چاه از هدر رفت آب جلوگیری شده است
که بپاعتباری بالغ‌بر 87 میلیارد تومان برای کوتاه‌مدت و 86 میلیارد تومان یرای میان‌مدت است و  پروژه‌های در دست اجرا برنامه‌های یک‌ساله و پنج‌ساله را شامل می‌شود.

وی دو اقدام دیگر این شرکت را اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع خطوط فرسوده به متراژ 437 کیلومتر که معادل شش حلقه چاه است و از هدررفتن آب جلوگیری شده، دانست و افزود: با رفع شکستگی شبکه‌های توزیع آب و خطوط انتقال، معادل چهار حلقه چاه از هدررفت آب جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس به دلیل وضعیت بحرانی آب‌رسانی سیار به 750 روستا انجام‌شده که به‌صورت مستمر طی دو سال انجام‌شده و همچنین واگذاری 83 دستگاه آب‌شیرین‌کن به مناطق در سطح انجام شده است.

وی
10 میلیارد ریال معوقات بازنشستگان پرداخت شده است
در بحث انشعابات غیرمجاز عنوان کرد: 10 هزار و 800 انشعاب غیرمجاز شناسایی و تبدیل به مجاز شده که معادل سه حلقه چاه از هدر رفت آب جلوگیری شده است و رفع نشتی مخازن زمینی و آبی و کنترل سرریز مخازن ازجمله طرح‌ها برای جلوگیری از هدر رفت آب است.

بوستانی با بیان اینکه در سال جاری 15 هزار و 800 کنتور نصب و راه‌اندازی شده که این طرح در راستای مدیریت مصرف انجام‌شده است، تصریح کرد: تعمیر و تعویض هزینه آب به ازای هر مترمکعب تولید 115 تومان است.

وی ازجمله چالش‌های شرکت را شکاف بین قیمت تمام‌شده و فروش رفته عنوان کرد و گفت: طی یک سال کارهای سیستمی در شرکت طراحی
بحث تشکیل مجمع خیرین آبرسان با عنوان "سقایان آب شرب" را در استان پیگیری می‌کنیم
و راه‌اندازی شده است که هزینه و سرعت و رضایتمندی را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس بیان کرد: از 30 میلیارد تومان 25 میلیارد پرداخت و تنها کمتر از هفت میلیارد بدهکار هستیم و 70 میلیارد ریال از معوقات پیمانکاران تعمیر و نگهداری پرداخت شده و 10 میلیارد ریال معوقات بازنشستگان پرداخت شده است.

بوستانی گفت: این شرکت رتبه اول ارزیابی مدیریت، رتبه برتر در زمینه تحقیقات و پژوهش‌ها، رتبه دوم ارزیابی عملکرد شاخص‌های اقتصادی و رتبه اول در بحث امور فرهنگی و دینی را داراست.

وی تصریح کرد: بحث تشکیل مجمع خیرین آبرسان با عنوان "سقایان آب شرب" را در استان پیگیری می‌کنیم.
کد مطلب : ۱۰۳۰۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما