۰
plusresetminus
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه در حمایت از تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بخش کشاورزی فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۴
قاسمی گفت: تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه، سازمان جهاد کشاورزی فارس، پارک علم و فناوری، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، در جهت توسعه بخش کشاورزی استان امضاء شد.
کشاورزی
کشاورزی
 به گزارش "حافظ نیوز"، محمدمهدی قاسمی در جلسه امضاء این تفاهم‌نامه چهارجانبه تفاهم‌نامه گفت: همکاری چهارجانبه، سازمان جهاد کشاورزی فارس، پارک علم و فناوری، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، در جهت توسعه بخش کشاورزی استان امضاء شد.

وی با بیان این مطلب که با عزم جدی بسترسازی مناسب به‌منظور استفاده از توان علمی افراد خلاق و نخبه، در ارائه ایده‌های نو و اثربخش جهت اعتلای بخش کشاورزی استان فراهم می‌شود، اظهار داشت: استان فارس بیش از 10 درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و این جایگاه تولید نیاز به مدیریت بهینه و توسعه کارآمد با استفاده از کارشناسان مجرب و ایده پرداز دارد.

قاسمی افزود: این تفاهم‌نامه قدم اول اجرای کار است و باید پایش شود چراکه دامنه کار با توجه به ظرفیت بالای این استان در بخش کشاورزی بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: اولویت برنامه‌های این تفاهم‌نامه در وهله اول با توجه به چالش عمده کشاورزی فارس، مدیریت بحران آب و سپس مسائل مهم دیگری ازجمله؛ تغییر الگوی کشت، مبارزه بیولوژیک در راستای تولید محصول سالم، تهیه سیستم پرتابل آزمایشگاهی آب و خاک، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و... است.

مر، رییس پارک علم و فناوری فارس در این جلسه با بیان این مطلب که این پارک با تیم تخصصی و با کمک افراد نخبه و خلاق می‌تواند چالش‌ها را به ایده و سپس به فناوری و تولید انبوه تبدیل کند، گفت: ما آمادگی هر نوع همکاری در جهت اعتلای بخش کشاورزی استان را داریم و متقاضیان و علاقه‌مندان در عرصه علم می‌توانند ایده‌ها، ابتکارات و محصولات خود را در جهت تولید محصولات دانش‌بنیان به پارک معرفی و از حمایت‌های ویژه مانند دریافت تسهیلات از یک‌صد میلیون تا یک میلیارد تومان در جهت خلق ایده‌ها و ارائه راهکارهای نوین بهره‌مند شوند.

مر خاطرنشان کرد: کار دانشگاه‌ها باید تولید علم باشد و مراکزی مانند پارک‌ها، فناوری این محصولات علمی بالقوه و تجاری‌سازی ایده‌ها است.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر در بخش کشاورزی فاصله دانشگاه و فارغ‌التحصیلان با امور اجرایی و کاربردی زیاد است و یکی از وظایف مهم پارک‌ها از بین بردن همین خلأ است.

آزادی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس اعلام کرد: این سازمان با 14 هزار عضو، در اجرای این تفاهم‌نامه آماده هر نوع همکاری است.
کد مطلب : ۱۰۷۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما