۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار در بازدید از دفتر «حافظ نیوز» مطرح کرد؛/ بخش نخست

احمدی این‌کاره نبود/ استاندار فعلی نقاط قوت و ضعف دارد/ آقایان به جای میتینگ سیاسی به معضلات و اولویت‌های استان بپردازند/ «حافظ نیوز» رسانه‌ای مستقل و متفاوت از دیگر رسانه‌ها است

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
منتخب مردم شیراز در سه دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر «حافظ نیوز» به گفتگو با خبرنگاران این پایگاه خبری تحلیلی در حوزه‌های مختلف پرداخت.
ذوالانوار
ذوالانوار
به گزارش "حافظ نیوز"، با توجه به سیاست راهبردی و خط مشی این رسانه و تبیین نقاط قوت و چالش‌های استان پهناور فارس، درصددیم تا با دعوت از نمایندگان مجلس و شورای شهر، مدیران کل و فرمانداری‌ها و فعالان عرصه‌های مختلف در استان به گفتگو بپردازیم تا بتوانیم از این فرصت به معرفی و تبیین قابلیت‌ها و تقویت قطب‌های استان و بررسی راهکار برای چالش‌های استان بپردازیم.

"حافظ نیوز"، ضمن انتشار مصاحبه خود در پایان بخش نخست این گفتگوها به ارائه گزارش عملکردی از فعالیت این افراد می‌پردازد.

در اولین شماره از سری این نشست‌ها از سیدحسین ذوالانوار، منتخب مردم شیراز در سه دوره مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل آوردیم تا با حضور در دفتر "حافظ نیوز" به گفتگو با خبرنگاران این پایگاه خبری تحلیلی در حوزه‌های مختلف بپردازد.


قسمت اول این گفتگو در ذیل می‌آید:

حافظ نیوز" رسانه‌ای است که از ابتدای کار تاکنون رویه‌ای غیرمعمول داشته است و طبق خواست دستگاه‌ها عمل نکرده است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، "حافظ نیوز" را رسانه‌ای مستقل و متفاوت از دیگر رسانه‌ها دانست که از ابتدای کار تاکنون رویه‌ای غیرمعمول داشته است و طبق خواست دستگاه‌ها عمل نکرده است.

ذوالانوار با ابراز تأسف از اینکه رسانه‌ها به گزینش دستگاه‌ها مطلب انتخاب و حذف می‌کنند، بیان کرد: رسانه‌ها باید در انتشار مطالب خدا را در نظر بگیرند و بدانند که وظیفه آن‌ها این است که در خبررسانی صحیح و مسئولیت مدارانه و جوابگوی خلق و خدا باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه رسانه باید در تحلیل‌های خود، تصویری از حرکت صحیح به سمت آینده ارائه کند،گفت: جهت‌دهی که باعث بصیرت‌افزایی نشود بی‌فایده است.

به گفته منتخب مردم شیراز در سه دوره مجلس، اگر "حافظ نیوز" را از این منظر موردبررسی قرار دهیم، این رسانه مطالبی را بیان کرده است که اگرچه باعث رنجش مسئولین بوده است، اما بینش و آگاهی را افزایش داده است که این احسن است.

ذوالانوار با تصریح بر این مطلب که هر خبری نباید در رسانه منتشر شود و حیثیت کسی ریخته نشود، گفت: تفکیک حق و باطل کار پردقتی است که باید رسانه‌ها به آن توجه ویژه کنند.

وی در ادامه در پاسخ به "حافظ نیوز" در مورد ارزیابی وی از رویکرد استاندار فارس بیان کرد: استاندار فارس در زمان نزدیک به 10 سال از بازنشستگی به این سمت منصوب شده است که البته دارای تجربه‌های مثبتی است و باید مسائل مالی را به نحو احسنت مدیریت کند؛ ولی فعالیت وی در این 10 سال در بخش خصوصی بوده است که این اختلاف فضای ذهنی به وجود می‌آورد و این فاصله فعالیتی یک نقطه‌ضعف است.

نماینده شیراز با اشاره به سفر سورنا ستاری به شیراز گفت: معاون رئیس‌جمهور در باب ساخت برج برای نخبگان در سفر به شیراز گفت سه میلیارد می‌دهد؛ ولی استاندار گفت من با توجه به بودجه خودم می‌دهم.، در جلسه نشست با تولیدکنندگان نیز هیچ وقتی برای صحبت  تولید کننده اختصاص ندادند که این ضعف است.

ذوالانوار بیان کرد: استاندار در زمان دانشجویی‌اش فارس بوده است و آشنایی با فارس ندارد که این دو سال باقیمانده صرف آشنایی می‌شود و این موضوغ غدم آشنایی خسارت به مردم خواهد بود.

تیم استاندار در بودجه مثل قبل عمل نکند و در زمان تعیین بودجه، با تسلط و اشراف بر موضوعات بتوانند از بودجه‌های استان به‌خوبی دفاع کنند

وی بیان کرد: امیدواریم تیم استاندار فعلی در بودجه مثل قبل عمل نکند؛ چراکه در زمان احمدی، تیم وی در زمان تعیین بودجه حضور ضعیف و کم‌رنگ در تهران داشتند و چون وی به مباحث مسلط نبود نمی‌توانست دفاع کند و مباحث را به دیگران واگذار می کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: امیدواریم وقت و انرژی استاندار به نفع مردم جلب شود و صرف گروه‌های مختلف سیاسی نشود و آن را صرف آبادانی استان کند.





وی در ادامه به بررسی مشکلات فارس که باید موردتوجه استاندار قرار گیرند، پرداخت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در استان ظرفیت تولید بذر اصلاح شده و نهال اصلاح شده داریم و باید به نفع فارس در کشاورزی و باغبانی استفاده شود.

انتقال آب از خط دوم سد درودزن ازجمله راهکارهای مقابله با بحران آب در شیراز است؛ اما خط دوم آب درودزن نزدیک به 9 سال است که بلاتکلیف مانده است

به گفته عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، این کلان‌شهر در قسمت جنوب و شمال کمربندی ندارد و به یک خیابان شبیه است، انتقال آب از خط دوم سد درودزن ازجمله راهکارهای مقابله با بحران آب در شیراز است؛ اما خط دوم آب درودزن نزدیک به 9 سال است که بلاتکلیف مانده است، آزادراه شیراز اصفهان 25 درصد کار شده است که 140 کیلومتر فاصله را کم می‌کند، راه‌آهن به بوشهر، یزد و بندرعباس هنوز مانده است، در روز یک قطار برای تهران و یک روز در میان برای مشهد حرکت دارد و جا دارد از این طرح بزرگ بیشتر استفاده شود.

وی اضافه کرد: یک زمان شیراز پایگاه شرکت آسمان بود اما شرکت‌ها با مشکلات سخت روبرو هستند و ما مانع شدیم که این پایگاه از بین برود، چرا فرمانداری بیاید جلوی مصوبه شورای شهر را در تعیین تکلیف مساجد بگیرد، مساجد خانه خداست و سزاوار نیست.

ذوالانوار بیان داشت: خیلی از جوانان به دلیل بیکاری به سمت مصرف مواد رفته‌اند که این روند بعد از حمله به افغانستان 40 برابر شده است و بعضی از ارگان‌ها کوتاهی کرده‌اند.

منتخب مردم شیراز در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس بیان کرد: انتظار ما این است که در دولت یازدهم برای سومین حرم اهل بیت و توسعه حرم شاهچراغ(ع) خدمات شایانی انجام شود؛  باید به بافت قدیمی از نظر توریستی بها داد و آن را ساماندهی کرد؛ چرا این مکان تبدیل به محل تجمع معتادان شده است.

می‌توان از صنعت توریسم‌درمانی به نحوی بهینه استفاده کرد

رئیس سه دوره مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به استعدادهای فراوان پزشکی در شیراز و مراکزی مانند مرکز چشم دکتر خدادوست و مرکز پیوند اعضا گفت: می‌توان از صنعت توریسم‌درمانی به نحوی بهینه استفاده کرد.

ذوالانوار بیان کرد: تیم استانداری به کارخانه‌ها سرکشی کنند و مسائل کارخانه‌ها را حل کنند، باید برای بانک‌ها تعیین تکلیف کنند تا به‌موازات تهران و به‌تناسب منابع، برای تولید، تسهیلات راه بیندازند.

عضو  فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: به‌عنوان نمونه کارخانه تولید کمپرسور فارس که سهام آن را بانک سپه در اختیار دارد از سال 70 راکت مانده و بایستی راه‌اندازی شود تا 700 جوان شاغل شوند.



عضو کمیسیون انرژی مجلس با تصریح بر بحث مهارگسیختگی قیمت‌ها گفت: چرا نظارتی وجود ندارد که قیمت‌ها به نفع صاحبان ثروت و به ضرر فقرا می‌شود، این مقوله با معنای سومین حرم ضدیت دارد که فقرا را بدون پشتیبانی بگذاریم.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار بزرگ روحانیون شاخص ما هستند که سرمایه‌ای تاریخیهدستند و اگر تضعیف شوند، به ضرر همه ما است و باید تثبیت و تقویت شوند.

ذوالانوار در پاسخ به "حافظ نیوز" درباره نحوه عملکرد خود در این سه دوره مجلس گفت: تلاش خود را در انجام زیرساخت‌ها قرار داده است و توفیقاتی در این زمینه داشته است.

"حافظ نیوز" اهم فعالیت‌های سید حسین ذوالانوار را در  سه دوره نمایندگی مردم شیراز در مجلس در ذیل می‌آورد:

الف) نظارت بر اجرای قانون و بررسی و مبارزه با مفاسد عضو منتخب جهت تحقیق و تفحص از وزارت نفت (منتخب کمیسیون انرژی)

عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور (منتخب کمیسیون صنایع)

عضو گروه بررسی معاملات خارجی کمیسیون اصل 90 مجلس

عضو کمیته بررسی و اصلاح قراردادهای شبکه تلفن همراه کشور (موضوع اپراتور اول دوم و سوم) با  محوریت بررسی فساد اقتصادی اپراتور اول در کمسیون اصل 90 (ارزش قرارداد 3000 میلیارد ریال)

تبیین و نقد مفاسد اقتصادی استان در پروژه‌های بزرگ به‌ویژه پروژه‌های ساخت مجتمع‌های تجاری فاقد کارشناسی اجتماعی و اقتصادی

مقابله و برخورد با برخی مسئولین قضایی سابق که حامی فعالیت‌های سوداگران اقتصادی غیر مولد بودند

ب) نظارت بر انتصاب مدیران شایسته پیگیری و تلاش برای حضور مدیران شایسته استانی در جایگاه وزارت (در دولت نهم، شش وزیر و در دولت دهم سه وزیر از استان به کابینه دولت راه یافتند)

پیگیری انتخاب مدیران شایسته استانی در جایگاه معاونین وزرای وزارتخانه‌های مختلف / تذکر جدی به دولت و تلاش مستمر در خصوص تغییر استاندار فاقد تجربه مؤثر مدیریتی و شرایط لازم (دوره گذشته) که با حمایت بزرگان استان منجر به حصول نتیجه شد

تذکر کتبی به رئیس‌جمهور در خصوص احتراز از انتصاب افراد فاقد صلاحیت در جایگاه‌های حساس و تخصصی فعالیت‌های اقتصادی

ج) اهتمام به تصویب ایجاد صنایع مادر و زیردستی در استان به‌منظور ایجاد اشتغال برای جوانان استان و خلق ثروت مشروع و مولد ازجمله:

صنعت خودرو و صنایع وابسته:

احداث کارخانه خودروسازی فارس که محصول آن از نیمه دوم سال 90 به بازار عرضه‌شده و موجب تغذیه صنایع پایین‌دستی و قطعه سازان استان خواهد شد

خرید خط تولید موتور خودرو به شکل مستقل از کارخانه ایران‌خودرو 

صنایع مادر فولاد:  احداث چهار کارخانه فولاد در شهرستان‌های کوار – فسا- نی‌ریز و اقلید با پیشرفت فیزیکی از 15 تا 80 درصد

صنعت نفت و گاز و پتروشیمی:

افزایش ظرفیت مخازن سوخت به 2.5 برابر در پالایشگاه شیراز

انجام حفاری چاه‌های نفت در سروستان و سعادت‌آباد سروستان

احداث خط لوله انتقال نفت به پالایشگاه شیراز

افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه شیراز به حدود 60 هزار بشکه در روز

تمهید مقدمات احداث پالایشگاه جدید شیراز (پارس)

شروع امور اجرایی خط مرکزی اتیلن پیگیری احداث کارخانه استحصال اتان در منطقه پارسیان و احداث خط لوله انتقال به پتروشیمی فیروزآباد (تولید اتیلن) و تولید پلی‌اتیلن فسا- جهرم و داراب و استهبان

محوریت توسعه کارخانه پتروشیمی شیراز (اوره آمونیاک سوم) با پیشرفت 60 درصد و پتروشیمی سروستان مصوب و در حال پیگیری

تلاش جهت کسب دانش و بومی شدن فناوری و ساخت دکل‌های عظیم حفاری چاه‌های نفت در خشکی و دریا- صنایع فجر شیراز

محوریت در پیگیری اخذ مجوز تأمین اعتبار و تخصیص تجهیزات موردنیاز جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در سطح استان باهدف کاهش میزان اتلاف وقت مردم در صف‌های طویل سوخت

محوریت در پیشنهاد راه‌اندازی جایگاه‌های عرضه بنزین با مقیاس خانگی (سرمایه‌بری اندک) در روستا باهدف دسترسی آسان کشاورزان به سوخت

افزایش توانمندی شرکت‌های تولیدی فارس با هدف دستیابی به اشتغال پایدار و سهم گیری صنعت استان از پروژه‌های کلان کشور از طریق راهکار تجمیع شرکت‌های کوچک و متوسط که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های قطعه ساز صنعت خودرو – کنسرسیوم صنایع الکترونیک و تجمیع شرکت‌های توانمند و فعال در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استان با هدف افزایش توان تخصصی و توان فنی و همچنین تأمین منابع مالی لازم جهت مشارکت در مناقصات بزرگ این صنعت



د) بخش راه و راه‌آهن و فرودگاه (حمل‌ونقل) پیگیری تا احداث جاده جدید فیروزآباد به عسلویه (در دوره مجلس هفتم)


پیگیری احداث کمربندی شمال و جنوب شیراز

پیگیری تأمین اعتبار قطار شهری (مترو) شیراز به طول 90 کیلومتر و شش خط که خط اول آن آماده بهره‌برداری است و به یاری خدا با خرید موتور کشنده و واگن در مشغول خدمت به شهروندان خواهد شد.

پیگیری دوخطه شدن همه راه‌های خروجی از شیراز (جاده جدید شیراز خرامه نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اقدام است)

پیگیری تا احداث راه جدید شیراز کازرون (هفتمین دوره مجلس با همراهی نماینده محترم سابق کازرون) پیگیری تأمین اعتبار و اتمام راه‌آهن شیراز اصفهان با 12 تردد هفتگی در حال حاضر

پیگیری تأمین منابع پروژه راه‌آهن سیرجان به نی‌ریز- استهبان- فسا- سروستان به شیراز

پیگیری و تصویب احداث راه‌آهن شیراز به عسلویه و شیراز به اهواز

اتصال راه‌آهن شیراز به راه‌آهن یزد

پیگیری تا تصویب و اخذ اعتبار و اجرای طرح توسعه فرودگاه شیراز که فاز اول به اتمام رسیده و فاز دوم آغازشده

ه) تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده در بخش نیرو

راه‌اندازی واحد جدید نیروگاه کازرون و جهرم با همراهی نماینده محترم شهرستان مربوطه

اخذ مجوز احداث دو نیروگاه هزار مگاواتی در استان

بهره‌برداری از سد سلمان فارسی با ظرفیت 1.6 میلیارد مترمکعب

پیگیری احداث سد ملاصدرای شیرازی با ظرفیت 400 میلیون مترمکعب با همراهی نماینده محترم شهرستان و آغاز عملیات اجرایی

پیگیری احداث خط دوم انتقال آب سد درود زن به شیراز

پیگیری شروع به احداث سد تنگ سرخ شیراز از سال آینده که به لطف خداوند موجب نجات باغات منطقه قصر دشت شیراز و اصلاح وضعیت رودخانه خشک و پیشگیری از سیل (همانند سیل مخرب دهه هفتاد) خواهد شد.

محوریت در تأمین اعتبار و نصب اولین نیروگاه بادی (توربین بادی) استان بر فراز کوه مشرف بر منطقه باباکوهی شیراز

ز) برخی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی محوریت در پیگیری بین دستگاهی ترویج فرهنگ نماز در بین جوانان و نوجوانان استان (الصلوه عمودالدین)

تلاش مستمر (حتی قبل از دوره نمایندگی) جهت تأمین اعتبار احداث مساجد و سوق دادن خیرین استان به این سمت (مساجد محل شکل‌گیری هویت فرهنگ اسلامی جوانان) همچنین راه‌اندازی خیریه با مشارکت برخی بزرگان اهل خیر استان و تحت پوشش قرار دادن 100 دانش‌آموز محروم و بااستعداد

تولیت آستان مقدس حضرت علی بن حمزه علیه‌السلام و اجرای طرح توسعه حرم به حدود دو و نیم برابر فضای قبلی و احداث کتابخانه حمایت مستمر و جدی از ارائه خدمات مؤثر بیمه‌ای در روستاها و مناطق عشایری استان و پیگیری تصویب اعتبارات بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با هدف ترسیم آینده روشن برای این قشر محروم

این گفتگو ادامه دارد...
کد مطلب : ۱۰۸۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما