۰
plusresetminus
عزای امت اسلام/ واکنش رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس به فاجعه منا:

باید اعتراض جدی به دولت عربستان صورت گیرد/ فاجعه منا آنقدر عمیق است که نباید به سادگی از کنار آن بگذریم

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۱
رصاف گفت: دولت عربستان باید یک تذکر و تلنگری خورده و برخورد جدی با این دولت صورت گیرد که این مسائل مورد انتظار مردم است.
فاجعه منا
فاجعه منا
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام امین رصاف در نشست خبری با اشاره به فاجعه منا گفت: مسئله‌ای که آنقدر حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب از آن تعیبر می‌فرمایند که آنچنان این غم سنگین است که نتوانستیم و نمی‌توانیم این غم را از خود دور کنیم و این فرمایش این عمق فاجعه را کاملاً بیان می‌کند یا اینکه سه روز عزای عمومی از سوی معظم‌له اعلام شد و همچنین تدفین اجساد این قربانیان در قبور مطهر شهدا، نشان‌دهنده توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به این مسئله است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت در این زمینه بیان کرد:  انتظار است که بیشتر از اینها و به خصوص در رابطه با مسائل دیپلماسی که پیگیری انجام دهد و اعتراض جدی باید به دولت عربستان صورت گیرد تا دولت عربستان به راحتی از کنار این مسئله نگذرند و بدانند که واقعا ملت‌ها معترض هستند.

سخنگوی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس تصریح کرد: دولت عربستان باید یک تذکر و تلنگری خورده و برخورد جدی با این دولت صورت گیرد که این مسائل مورد انتظار مردم است.

 حجت‌الاسلام رصاف با اشاره به سرکشی از خانواده‌های جان‌بختگان گفت: روز گذشته گروه‌های مختلفی متشکل از استاندار، معاونان و نمایندگاه رهبری از سوی آیت‌الله ایمانی و همچنین سازمان حج و زیارت، سپاه و صدا و سیما و برخی دیگر از مسئولان در استان شکل گرفت و هر کدام به صورت جداگانه برنامه سرکشی به خانواده‌های جانباختگان را به عهده گرفتنند تا اگر احیاناً این خانواده‌ها مشکلی داشته باشند، ما بتوانیم آنها را رفع کنیم ضمن اینکه ما با تمام وجود در خدمت آنان هستیم.

وی گفت: این حادثه آنقدر عمیق است که ما نباید به این سادگی از کنار آن بگذریم و یک توجیهات بسیار ضعیفی به ما ارائه دهند و عمق این فاجعه را به این سادگی نمی‌توان ارزیابی کرد و قطعاً ضعف مدیریت عربستان آسیب جدی به جهان اسلام وارد کرد که باید پاسخگوی این مسئله باشند.

 رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: انتظار داریم که دولت قوی‌تر وارد میدان شده و خواسته‌های مردم را دنبال کند.

وی با بیان اینکه تشییع پیکر این عزیزان با شور و شعور مردم عزیز انجام خواهد شد از تمام مردم جهت حضور در این مراسم دعوت کرد و گفت: امید داریم که همه مسئولان هم در این زمینه دقت کافی را داشته باشند تا بتوانیم هم مراسم را به صورت پرشکوه برگزار کنیم و هم با حضور خوب به دولتمردان عربستان اعتراض خود را فریاد بکشیم و آنها بدانند که موجی خروشان از احساسات بر علیه ضعف مدیریت و بغض و کینه آنان نسبت به مسلمانان در دنیا ایجاد شده است.
کد مطلب : ۱۱۰۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما