۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز؛

بررسی پیشنهاد نیم‌بها شدن قیمت بلیط مترو/ تشکیل ستادی جهت اجرایی شدن تعهدات اردوگاه آسیب‌های اجتماعی

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۳
رئیس کمیسیون عمران شورا نیز ناقص و کوتاه بودن مسیر راه‌اندازی مترو را دلیل عدم استقبال مردم از مسیر فعلی مترو دانست و بیان کرد: عدم استقیال مردم از قطار شهری به سبب خودرو داشتن شهروندان آن منطقه یا عدم استقبال شیرازی‌ها از مترو نیست.
شورای شهر شیراز/ قطار شهری
شورای شهر شیراز/ قطار شهری
 به گزارش "حافظ نیوز"، علیرضا پاک‌فطرت در یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر قرار باشد ادامه پروژه قطار شهری با سرعت خوبی پیش رود و خط یک تا پایان سال کامل افتتاح شود لازم است در پنج سال آینده مبلغ قابل‌توجهی از بودجه شهرداری صرف نگهداری مترو شود.

حرکت به سمت توسعه گردشگری

وی با تصریح بر حرکت به سمت توسعه گردشگری گفت: باتوجه به زیرساخت‌های ایجاد شده در شهر ضرورت حرکت به سمت توسعه گردشگری و تامین هزینه های کلان شهر جدی است.

روند بررسی پیشنهاد نیم‌بها شدن قیمت بلیط مترو برای دانشجویان، دانش‌آموزان و ایثارگران

شهردار شیراز همچنین در در روند بررسی پیشنهاد نیم‌بها شدن قیمت بلیط مترو برای دانشجویان، دانش‌آموزان و ایثارگران گفت: با توجه به این‌که مترو در آغاز راه است نیم‌بها شدن بلیط آن برای مدت یک سال پیشنهاد خوبی است که منجر به تشویق دانش‌آموزان و خانواده آنان در استفاده از مترو می‌شود.

وی افزود: مدارس قابل‌توجهی در مسیر مترو از میدان احسان تا نمازی قرار دارد و وجود این مدارس، مجموعه‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها باعث این شده که پیشنهادی ارائه تخفیف در بلیط برخی اقشار با تائید شهردار به شورا داده شود.

غلام‌علی ترابی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه باید بررسی شود چه طیف‌هایی از مترو استفاده می‌کنند و اگر قرار است تخفیف داده شود آیا آن قشر موردنظر از مترو بهره می‌برند؟، گفت: گاه ممکن است با بیان این‌که تخفیفی به خانواده شهدا داده می‌شود در عمل نتیجه چندانی برای آنها نداشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به آن‌که نرخ دریافتی فعلی مترو تنها یک‌چهارم هزینه تمام‌شده است بهتر این است که تخفیف‌ها تنها در مناسبت‌های ویژه و برخی مقاطع مناسب با طیفی که آن روز به آنها منتسب است تخفیف‌های کوتاه‌مدت چندروزه در نظر گرفته شود.

ناقص و کوتاه بودن مسیر راه‌اندازی مترو، دلیل عدم استقبال مردم از مسیر فعلی مترو است

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورا نیز ناقص و کوتاه بودن مسیر راه‌اندازی مترو را دلیل عدم استقبال مردم از مسیر فعلی مترو دانست و بیان کرد: عدم استقیال مردم از قطار شهری به سبب خودرو داشتن شهروندان آن منطقه یا عدم استقبال شیرازی‌ها از مترو نیست.

وی عنوان کرد: تخفیف‌های بلندمدت مبالغ هنگفتی می‌شود و ضمن آن‌که بلیط حتی با همین قیمت نیز دارای تخفیف بوده و مناسب است این موضوع به نحوی به مردم اطلاع داده شود تا بدانند که از محل‌های دیگر برای حمل‌ونقل عمومی هزینه می‌شود تا شهروندان با قیمت مناسب از آن استفاده کنند.

این عضو شورا گفت: امروز 50 دستگاه اتوبوس خریداری‌شده و یک سال است که هیچ‌کس برای را‌ه‌اندازی آن اقدام نمی‌کند چون توجیه اقتصادی ندارد و بنابراین ارائه تخفیف در مترو نباید به قیمت ایجاد مشکل برای رانندگان اتوبوس تمام شود.

محمدرضا دیهیمی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز گفت: مترو سیستمی جدید است که باید برای استفاده از آن تشویق‌هایی در ابتدای کار در نظر گرفته شود و این‌که پول مردم برای خود مردم هزینه شود و تخفیف اندکی برای چند دانش‌آموز در نظر گرفته شود در مقایسه با هزینه‌های انجام‌نشده چیزی نیست.

وی افزود: از سویی باید توجه کنیم که تمام اتوبوس‌ها در این مسیر نیستند و اگر در خط‌هایی اتوبوس جواب نمی‌دهد باید به جنوب شهر منتقل شود که مردم به‌شدت نیازمند آن هستند و علاوه بر آن موارد اجرایی و فنی این پیشنهاد نیز توسط خود شهرداری پیگیری می‌شود و موضوع حادی نیست که شورا وارد آن شود.

محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز خواستار آن شد که مناسب خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و خبرنگاران در شمار تخفیف‌های مترو قرار بگیرند.

این طرح با اکثریت آرا رای آورد.

دستگاه‌های متولی وظیفه‌دارند در مناطق مستعد خطر، استفاده از حس‌گر سی او که هزینه چندانی ندارد را ترویج کنند

غلامعلی ترابی همچنین با اشره به فصل سرد گفت: دستگاه‌های متولی وظیفه‌دارند در مناطق مستعد خطر، استفاده از حس‌گر سی او که هزینه چندانی ندارد را ترویج کنند تا از جان‌باختن تعداد کثیری از هم‌وطنان ممانعت شود.

برای تبدیل مسیرهای هوایی کابل برق به زمینی، پیشنهاد می‌کنیم، هرس درختان در برخی مسیرهای گردشگری و تاریخی به‌صورت پایلوت انجام شود

وی با ابراز امیدواری از اینکه توسط شرکت برق تنها شاهد هرس کارشناسی و ضروری درختان شیراز باشیم، گفت: برای تبدیل مسیرهای هوایی کابل برق به زمینی، پیشنهاد می‌کنیم، در برخی مسیرهای گردشگری و تاریخی به‌صورت پایلوت این کار انجام شود تا هم مسیرهای گردشگری به زیبایی بیشتر بصری دست پیدا کنند و هم از هرس بیهوده درختان جلوگیری شود.

ستادی با حضور دستگاه‌های علوم پزشکی، بهزیستی و کمیته امداد زیر نظر استانداری برای اجرایی شدن این تعهدات تشکیل شود

این عضو شورا با اشاره به ساخت اردوگاه آسیب‌های اجتماعی توسط شهرداری شیراز بیان کرد: در چندماهه اخیر شاهد حضور دوباره معتادان و متکدیان در سطح شهر هستیم که با توجه به ساخت مکان مناسب نگهداری معتادان و متکدیان، عدم عمل به تعهدات توسط دستگاه‌های ذی‌ربط دور از انصاف بوده و مناسب است ستادی با حضور دستگاه‌های علوم پزشکی، بهزیستی و کمیته امداد زیر نظر استانداری برای اجرایی شدن این تعهدات تشکیل شود.
کد مطلب : ۱۱۵۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما