۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از هفتمین سفر وزیر بهداشت به فارس+ تصاویر؛

بررسی دستاورد تحول سلامت در بیمارستان‌های شرق فارس و پیشرفت‌ حوزه دارو و توسعه تخت‌های بیمارستانی این استان

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۹
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی با هدف بررسی دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت و نظارت بر ارایه خدمات بهداشت و درمان در استان فارس، وارد شیراز شد.
سفر وزیر بهداشت به فارس
سفر وزیر بهداشت به فارس
به گزارش "حافظ نیوز"، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ، روز گذشته  وارد فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز شد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، با هدف بررسی دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت و نظارت بر ارایه خدمات بهداشت و درمان در استان فارس، وارد شیراز شد.

افشانی استاندار فارس، در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور را مورد استقبال قرار داد. 

وزیر بهداشت پس از شیراز عازم شهرستان فسا می‌شود تا از مراکز درمانی و بهداشت این شهرستان بازدید کند.


در این سفر، عبدالرضا علامه، مسئول برنامه ریزی سفرهای مقام عالی وزارت بهداشت و عباس زارع نژاد، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، همراه با وزیر بهداشت هستند.

همچنین تیمی متشکل از رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه نیز از دانشگاه علوم پزشکی شیراز وزیر بهداشت را در این سفر همراهی می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور پس از ورود به شهر شیراز، عازم فسا شد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت در ابتدای سفر به استان فارس به فسا سفر می کند.

این سفر با هدف بهره برداری از سلامتکده طب سنتی در فسا و چند بازدید دیگر صورت می گیرد.

بازدید از برنامه ارتقای هتلینگ بیمارستان دکتر شریعتی فسا و بازدید از ساختمان و آزمایشگاه مرکزی معاونت غذا و دارو دیگر برنامه های این سفر است.

همچنین در این سفر، رونمایی از دو جلد کتاب از اساتید دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز با عنوان کتاب سخنان حکمت آمیز جملات قصار حضرت امام حسین بن علی (ع) و کتاب صد و هفتاد و ششمین غواص پیش بینی شده است.

دیدار با دانشگاهیان علوم پزشکی فسا و مسئولان این شهرستان، همچنین بازدید از پردیس آموزشی و مرکز تحقیقات کوهورت از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای سفر وزیر بهداشت به شهرستان فسا است.

وزیر بهداشت در هفتمین سفر به فارس: پیشرفت های حوزه دارو و توسعه تخت های بیمارستانی فارس چشمگیر بوده است

سید حسن قاضی زاده هاشمی این سفر را هفتیمن سفر خود به استان فارس از ابتدای دولت یازدهم دانسته و هدف از آن را رفع مشکلات مردم مناطق محروم در زمینه های بهداشت و درمان برشمرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در هر سفر توانسته ایم بخشی از مشکلات مردم فارس را در این زمینه برطرف نمائیم و در این سفر نیز با بازدید و نظارت های جدید، مسئولان مربوطه را مطلع ساخته و در این راستا برنامه ریزی می شود.
هاشمی در سفر به شهرستان فسا، سلامتکده طب سنتی این شهرستان در بیمارستان دکتر شریعتی را افتتاح کرد.

بازدید از ساختمان و آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا دیگر برنامه وزیر بهداشت در سفر به فسا بود و در ادامه نیز از دو کتاب اساتید دانشگاه علوم پزشکی فسا تحت عنوان "سخنان حکمت آمیز جملات قصار حضرت امام حسین بن علی (ع)" و "صد و هفتاد و ششمین غواص" رونمایی شد.


در ادامه این سفر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) فسا رفت تا دستاوردهای تحول نظام سلامت در این بیمارستان را از نزدیک بررسی کند و در همین برنامه، ارتقای هتلینگ این بیمارستان با افتتاح بخش CCUبیمارستان حضرت ولی عصر(عج) صورت گرفت.


نشست وزیر بهداشت با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی فسا آخرین برنامه این مقام مسئول در شهرستان فسا بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در ادامه سفر به استان فارس وارد زرین دشت شد و نخستین مقصد وی در این شهرستان، بيمارستان امام موسي كاظم(ع) این شهرستان بود.

 سید حسن قاضی زاده هاشمی پس از شهرستان فسا، عازم شهرستان زرین دشت شد تا از بیمارستان این شهرستان و دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت برای مردم زرین دشت از نزدیک دیدن کند.

در ابتدای این بازدید، در غرفه ای در ورودی بیمارستان، دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت و بسته خدمتی هتلینگ به وزیر بهداشت معرفی شد.
ابراهیم زراعت پیشه رئیس بیمارستان امام موسی کاظم(ع) زرین دشت آمارهای مربوط به قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت و پس از اجرای این طرح را معرفی کرده و در خصوص خدمات در حال ارائه در این بیمارستان توضیح داد.


قاضی زاده هاشمی در این بازدید که پاسی از شب برگزار شد، با بیماران بستری در بخش های مختلف این بیمارستان گفت و گو کرده و با نظرات آنان از نزدیک آشنا شد.
افزایش حوزه های تخصصی در بیمارستان، از جمله نیازهای بیماران بود که رفع آن در آینده نزدیک بررسی شد.


در این بازدید بخش های اطفال، اتفاقات، کلینیک تخصصی و زایشگاه بیمارستان امام موسی کاظم(ع) زرین دشت مورد بازدید قرار گرفت.


بيمارستان امام موسي كاظم(ع) زرين دشت در سال 1368در زميني به مساحت6 هكتار با زيربنايی به مساحت پنج هزار و 500 مترمربع كلنگ زني شد و در سال 1389 با حضور وزير بهداشت وقت، در شانزدهم دی ماه افتتاح شد، اين بيمارستان داراي 64تخت مصوب و 32 تخت فعال است.

بخش اورژانس شامل تخت های بزرگسال، اطفال، احياي قلبي ريوي مغزي و اتاق عمل سرپائي، بخش اتاق عمل، بخش زايشگاه، بخش اطفال، بخش زنان، بخش داخلي، بخش جراحي، بخش مراقبت هاي ويژه قلب، بخش درمانگاه تخصصي شامل كلينيك تخصصي پزشكي،داروخانه شبانه روزي، واحد آزمايشگاه، واحد راديولوژي و انبار دارويي در این بیمارستان فعال است.

گفتنی است نبی اله احمدی نماینده مردم زرین دشت و داراب در مجلس شورای اسلامی، همچنین  محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محسن مقدمی معاون بهداشتی،  سید محمدکاظم تدین قائم مقام معاونت درمان و احمد رضازاده مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بازدید وزیر بهداشت را همراهی می کردند.

بازدید از مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی درجه یک جنت شهر، نخستین مقصد وزیر بهداشت در دومین روز حضور در استان فارس بود.

 سید حسن قاضی زاده هاشمی که از روز گذشته با هدف بررسی دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت و بازدید از مراکز ارائه خدمات بهداشت و درمان وارد استان فارس شده است، دومین روز حضور خود را با بازدید از مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی درجه یک جنت شهر کلید زد.

وزیر بهداشت در بازدید از این مرکز بهداشتی درمانی 10 تخت خوابی که در مرحله ساخت قرار دارد، با اشاره به آمار بالای مراجعه بیماران به بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب، افزوده شدن آن به مجموعه خدمات درمانی داراب را گامی در راستای کاهش حجم مراجعه کنندگان به بیمارستان شهرستان داراب عنوان کرد.

این مرکز بهداشتی درمانی درجه یک، با 10تخت خواب، در زیربنایی معادل دو هزار مترمربع در حال احداث بوده و کلنگ آن در نیمه دوم سال گذشته به زمین خورده است.


احداث این مرکز بهداشتی درمانی را احمدعلی شاکر، از نیکوکاران عرصه سلامت استان فارس تقبل نموده است.
گفتنی است جنت شهر، از توابع داراب، در 15کیلومتری این شهرستان، 35هزار نفر جمعیت دارد.

وزیر بهداشت که در ادامه سفر به استان فارس، از ابتدای صبح امروز کار بررسی حوزه بهداشت و درمان داراب را آغاز کرده است، از بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان دیدن کرد.


سید حسن قاضی زاده هاشمی دومین روز حضور خود در استان فارس را با بازدید از مراکز بهداشت و درمان شهرستان داراب، آغاز نمود.

هاشمی در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)، از بخش های فوریت ها، رادیولوژی و اطفال این بیمارستان بازدید کرد، همچنین از زایشگاه بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) که با اجرای طرح تحول نظام سلامت، کار توسعه بلوک های زایمانی آن آغاز شده است، با حضور وزیر بهداشت بازدید شد.

 
این مقام مسئول کشوری از بخش های جراحی مردان و زنان بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) نیز که کار ارتقای هتلینگ در آن صورت گرفته است، دیدن کرده و بر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان نظارت کرد.

وزیر بهداشت همچنین با بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان گفت و گو کرده و از نظرات آنان از نزدیک آشنا شد.

بیماران با ابراز رضایت از تغییرات ناشی از طرح تحول نظام سلامت در ارائه خدمات درمانی، مسایل و نیازهای خود را با مسئول بهداشت و درمان کشور در میان گذاشتند.

این بیمارستان در سال 1381 با 96 تخت مصوب راه اندازی شد، در حال حاضر دارای 140 تخت مصوب و 151 تخت فعال است و با راه اندازی طرح توسعه در آینده تعداد تخت های فعال این بیمارستان توسعه می یابد.

بخش های فعال این بیمارستان شامل فوریت ها، اتاق عمل، زایشگاه، CCU، ICU، NICU، همودیالیز، تالاسمی، اطفال، داخلی، جراحی زنان  و مردان است.

درمانگاه تخصصی این بیمارستان نیز مشتمل بر واحدهایی چون کلینیک سلامت، دیابت و CKD، مشاوره تغذیه، واکسیناسیون، فیزیوتراپی، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، کلینیک وارفارین و مطب پزشکان متخصص است.

 همچنین بخش های پاراکلنیک این بیمارستان در داراب، شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه بخش های سرپایی و داروخانه بخش های بستری است.

راه اندازی زایمان فیزیولوژیک و بی درد، تهیه یک دستگاه دیالیز، راه اندازی سیستم HIS واحدهای سرپایی مانند پذیرش، داروخانه، رادیولوژی و آزمایشگاه، محوطه سازی بیمارستان، جذب هفت پزشک متخصص در رشته های داخلی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، پوست و مو، ارتوپدی، رادیولوژی و چشم، از جمله اقدامات انجام شده در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) در طول یک سال اخیر است.

گفتنی است رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای بازدیدهای دوره ای خود از شهرستان های استان فارس و نظارت بر اجرای درست طرح تحول نظام سلامت در مراکز درمانی و بهداشتی استان، چندی پیش به شهرستان داراب سفر کرده و از بیمارستان و مرکز سلامت جامعه این شهرستان بازدید نموده اند.

وزیر بهداشت در داراب، با مسئولان این شهرستان و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل جلسه داده و بر کاهش بار مراجعه به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب به عنوان یکی از قطب های پزشکی فارس با توسعه سایر مراکز درمانی از جمله مرکز بهداشتی درمانی 10 تخت خوابه جنت شهر تاکید کرد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در نشستی در فرمانداری شهرستان داراب در جمع مسئولان این شهرستان با اشاره به بازدیدهای روز گذشته تاکنون در زرین دشت و داراب و بازدید از بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)، هدف از این سفر را آشنایی نزدیک با مسایل مردم و تلاش برای رفع آنها برشمرد.

وی اظهار داشت: باید به ترتیب برای اصلاح مشکلات اقدام شود تا همه شاهد به ثمر نشستن اقداماتی باشیم که آغاز شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسایل مطرح شده در خصوص نیازهای بهداشتی و درمانی موجود، حاکی از نگاه دقیق، ارتباط با مردم و آگاهی از نظرات آنان است که همگی بررسی شده و مورد پیگیری قرار می گیرد.

هاشمی با بیان اینکه مردم خواستار سرعت در رفع مشکلات هستند، تلاش های وزارت بهداشت برای رفع محرومیت های چندین دهه اخیر را گامی در این راستا برشمرد که با همکاری همه جانبه همه مسئولان تحقق می یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور همچنین از اقدام نیکوکارانه احمدعلی شاکر در شهرستان داراب برای کمک به ساخت مرکز بهداشتی درمانی 10 تخت خوابه جنت شهر و نیز دیگر نیکوکاران عرصه سلامت تقدیر کرده و نیت خیر آنان را دارای پاداش نیک در سرای باقی خواند.

نبی اله احمدی نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست پروژه های در حال آغاز در شهرستان های داراب و زرین دشت را بسیار خوب عنوان کرد و با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که بیماران باید تنها درد بیمای را حس کنند، این اقدامات را در همین راستا دانست.

امام جمعه شهرستان داراب نیز در این نشست، با اشاره به آموزه های پیامبران از آغاز خلقت بشر، افزود: در تعالیم پیامبران تاکید شده که پس از انجام واجبات بهترین عبادت، خدمت به مردم است که دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان به کار بسته اند و بالاترین خدمت ها را انجام می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی استقبال مردم از وزیر بهداشت در شهرستان داراب را به برکت طرح تحول نظام سلامت و خدمات شایسته و ارزشمندی دانست که در بیمارستان ها در حال انجام است.

در این نشست مسایل حوزه بهداشت و درمان داراب و زرین دشت از سوی مسئولان این شهرستان مطرح شدده و با حضور وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است شهرستان داراب با قرار گرفتن در مسیر ترانزیت به بندرعباس، همواره با حجم بالای مصدومان سوانح ترافیکی و سایر مراجعان به مراکز درمانی مواجه بوده و به عنوان یکی از قطب های پزشکی استان فارس، به شهرهای اطراف ارائه خدمات درمانی می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در ادامه سفر امروز خود به شهرستان های استان فارس، به مرکز بهداشتی درمانی شهر ایج رفت.

سید حسن قاضی زاده هاشمی با اتمام بازدیدها و برنامه های شهرستان داراب، عازم شهرستان استهبان شده و از مرکز بهداشتی درمانی شهر ایج از توابع استهبان بازدید کرد.

کیفیت اجرای برنامه های تحول نظام سلامت در این مرکز از نگاه وزیر بهداشت بررسی شده و توصیه های لازم در این خصوص از سوی این مقام مسئول به دست اندرکاران مرکز ارائه شد.

همچنین وزیر بهداشت در این بازدید با کارکنان و نیز مراجعه کنندگان به مرکز بهداشتی درمانی ایج گفت و گو کرده و از نزدیک در جریان مسایل آنان قرار گرفت.

مرکز بهداشتی درمانی شهر ایج، دارای سه پزشک، دندانپزشک، کارشناسان بهداشت خانواده، مبارزه با بیماری ها، ماما، بخش اورژانس، آزمایشگاه و تسهیلات رایمانی است.

در این بازدید، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهندس سقایی نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی، محمد مهدی شرفی فرماندار استهبان ئ حجت الاسلام و المسلمین خاوری نماینده ولی فقیه و امام جمعه استهبان و شورای شهر ایج، وزیر بهداشت را همراهی می کردند.

وزیر بهداشت پس از بازدید از این مرکز بهداشتی درمانی، عازم شهرستان استهبان شد.

گفتنی است شهر ایج، در 35کیلومتری استهبان در استان فارس، واقع شده است
کد مطلب : ۱۱۶۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما