۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از سفر یک روزه وزیر بهداشت به فارس؛

اجرای پزشک خانواده در فارس با مدل علمی/ تداوم طرح تحول نظام سلامت/ راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس و پیشرفته‌ترین دستگاه ماموگرافی جنوب کشور در شیراز/ اهدای لوح هفته دولت به وزیر بهداشت توسط امام جمعه شیراز

تاریخ انتشارجمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پنجمین روز از هفته دولت به‌منظور افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه درمانی وارد شیراز شد.
سفر وزیر بهداشت به فارس
سفر وزیر بهداشت به فارس
 به گزارش "حافظ نیوز"، سید حسن هاشمی در پنجمین روز از هفته دولت برای افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه درمانی با استقبال رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر مسئولان مربوطه وارد شیراز شد.


بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده وزیر بهداشت در این سفر از چندین مرکز بهداشتی درمانی در شیراز بازدید می‌کند و همچنین در آیین‌های بهره‌برداری از پروژه‌های درمانی مختلفی در این شهر شرکت می‌کند.

راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن 16 اسلاید و پیشرفته‌ترین دستگاه ماموگرافی جنوب کشور در بیمارستان نمازی شیراز، راه‌اندازی بخش داخلی عمومی در بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و مرکز فوریت‌های شهید رجایی شیراز با 32 تخت، افتتاح چندین پروژه عمرانی در بیمارستان ابن‌سینا شیراز بااعتبار بیش از یک و نیم میلیارد تومان، راه‌اندازی بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز و راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) در بیمارستان حافظ شیراز، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سفر ششم شهریورماه وزیر بهداشت به شیراز است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: امروز در پنجمین روز هفته دولت به شیراز آمده‌ایم تا از تلاش‌های همکاران در فارس بهره‌برداری کنیم که تلاش‌ها در این استان خیلی خوب بوده، ازجمله بهره‌برداری از بخش جدید در بیمارستان ابن‌سینا که به بیماران مظلوم اعصاب و روان خدمات بهتری ارائه می‌شود.


هاشمی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز در سفر یک‌روزه خود به شیراز در پنجمین روز هفته دولت گفت: در این مرکز در کمترین زمان ممکن کارهای خوبی انجام‌شده که در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی مقام معظم رهبری و همچنین در قالب بسته ترویج زایمان طبیعی طرح تحول نظام سلامت است.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور در بیمارستان و درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی حضرت رسول اعظم (ص) و همچنین سایر پروژه‌های آماده بهره‌برداری در شیراز، ادامه داد: تلاش‌های خوبی در مرکز استان فارس با مدیریت خوب دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حمایت‌های استاندار انجام‌شده و همچنان ادامه دارد.



وی با تبریک روز کارمند به کارکنان دولت در سراسر کشور به‌ویژه فارس، قضاوت در خصوص میزان تأثیر این خدمات را بر عهده مردم گذاشت و گفت: بسته‌های مختلف در ارائه خدمات به مردم در طرح تحول نظام سلامت در حال انجام است که ترویج زایمان طبیعی و ترغیب گروه پزشکی به گسترش این فرهنگ در بین مردم با توجه به عوارض کمتری که دارد، ازجمله آن‌هاست.

وزیر بهداشت با دارای اهمیت دانستن آغاز به کار بیمارستان شوشتری شیراز در ارائه خدمات به مردم و به‌ویژه بانوان و کودکان اظهار داشت: تعرفه، بیمه‌ها، آگاهی کارکنان و پزشکان، در گسترش فرهنگ زایمان طبیعی نقش مؤثری دارند.



وی تأکید کرد که طرح تحول نظام سلامت با حساسیت مقام معظم رهبری همراه است و رییس محترم جمهور نیز بر ادامه این طرح تأکید کرده‌اند و بر این اساس، طرح تحول نظام سلامت باقوت ادامه می‌یابد و در حوزه‌های مختلف ازجمله بهداشت، درمان، پژوهش و آموزش اجرا می‌شود و در مهرماه نیز چند حلقه دیگر به این زنجیره افزوده می‌شود.

در پنجمین روز از هفته دولت برای افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه درمانی وارد
طرح تحول نظام سلامت باقوت ادامه می‌یابد / تلاش‌های همکارانم در استان فارس خیلی خوب بوده است
شیراز شده بود در دومین برنامه خود در بیمارستان روان‌پزشکی ابن‌سینا شیراز حاضر شد.

وزیر بهداشت در این بازدید با حضور استاندار فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر مسئولان مربوطه چندین پروژه عمرانی در راستای ارائه خدمات بهتر به بیماران، با صرف اعتبار بیش از یک و نیم میلیارد تومان را در این بیمارستان به بهره‌برداری رسانید.

افتتاح نماي جديد بيمارستان ابن‌سینا با صرف اعتبار 320 ميليون تومان، افتتاح بخش جدید عمومي مردان با 28 تخت و صرف اعتبار 325 ميليون تومان، افتتاح سالن انتظار به متراژ 200 مترمربع با صرف اعتبار 310 ميليون تومان، افتتاح موارد اجراشده دربسته هتلينگ طرح تحول نظام سلامت با صرف اعتبار 450 ميليون تومان و افتتاح آزمايشگاه بازسازی‌شده بیمارستان با صرف هزينه 175 ميليون تومان، از پروژه‌های بیمارستان ابن‌سینا بود که با حضور وزیر بهداشت وارد چرخه خدمت‌رسانی به مردم شد.

لازم به ذکر است که با حضور وزیر بهداشت با اهدای لوح سپاسی به سکینه امتیاز، نیک‌اندیش عرصه سلامت که هزینه احداث سالن انتظار این بیمارستان را تأمین نموده بود، تقدیر شد.
 
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از ورود به شیراز، از درمانگاه و بیمارستان حضرت رسول اعظم (ص) بازدید کرد.

وی در پنجمین روز از هفته دولت برای افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه درمانی با استقبال رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر مسئولان مربوطه وارد شیراز شده بود در نخستین بازدید از درمانگاه و همچنین بیمارستان در حال احداث حضرت رسول اعظم (ص) شیراز دیدن کرد.

وزیر بهداشت در این بازدید از بخش‌های مختلف درمانگاه حضرت رسول اعظم (ص) دیدن کرد و چگونگی روند احداث بیمارستان را نیز موردبررسی قرارداد.

طی سنوات اخیر ایده احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت رسول اعظم (ص) در منطقه شرق شیراز توسط خیرین معزز تأمین سلامت فارس شکل گرفت و پس از بررسی‌های اولیه، مراحل طراحی بیمارستان و درمانگاه اختصاصی در دست اقدام قرار گرفت.

احداث این بیمارستان مطابق با آخرین استانداردهای ساخت بیمارستان‌ها در 8 طبقه و با حدود 300 تختخواب طراحی گردیده است.

درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی حضرت رسول اعظم (ص) نیز در 3200 مترمربع احداث‌شده و سومین درمانگاه بزرگ شهر با دارا بودن تمامی تخصص‌ها و خدمات پاراکلینیکی است که ضمن کاستن از بار مراجعات درمانی به مرکز شهر، رضایتمندی مردم منطقه را در پی خواهد داشت.

این درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی دارای 3200 متر زیربنا در 4 طبقه است که عبارت‌اند از: زیرزمین شامل سالن رادیولوژی، سالن آزمایشگاه، سونوگرافی و فیزیوتراپی، همکف شامل اتاق عمل کوچک و گچ گیری، نوار قلب، نوار مغز و نوار عصب، آزمودن ورزش و داروخانه، طبقه اول شامل 8 یونیت دندانپزشکی و طبقه دوم شامل مدیریت، حسابداری واداری و درمجموع تعداد 25 اتاق پزشک متخصص در همه طبقات هست.

وزیر بهداشت در پنجمین روز از هفته دولت برای افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه درمانی وارد شیراز شده بود، به دیدار امام‌جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس رفت.


آیت‌الله ایمانی، امام‌جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در این دیدار ضمن تبریک هفته دولت، دیدار اعضای حیات دولت با مقام معظم رهبری را استثنایی شمرد و گفت: در این دیدار نشاط عجیبی حاکم بود که رضایت مقام رهبری نیز انعکاس یافت.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: مطلع هستم که اعتبارات خوبی به حوزه سلامت اختصاص داده‌شده، امیدواریم ادامه یابد تا دغدغه مردم
افتتاح چندین پروژه عمرانی در بیمارستان ابن‌سینا شیراز بااعتبار بیش از یک و نیم میلیارد تومان/ت قدیر از نیک‌اندیش عرصه سلامت توسط هاشمی
در حوزه بیماری مانند گذشته نباشد و بارها از رهبری شنیده‌ایم که مردم در زمان بیماری باید فقط دغدغه بیماری را داشته باشند و نه هزینه که با تلاش‌های مسئولان امیدواریم به‌طور کامل شاهد این موضوع باشیم.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: موفقیت‌هایی که اکنون وزیر بهداشت در زمان وزارت دارد مرهون خدمات خیرین است که همواره از گذشته در حوزه پزشکی داشته‌اند زیرا عمل صالح تداوم می‌یابد و فارس نیز در حوزه خیرین دارای توانمندی‌هایی است.

امام‌جمعه شیراز توضیح داد: فارس از معدود استان‌هایی هست که از طرف خیرین در حوزه‌های مختلف ازجمله سلامت سرمایه‌گذاری خوبی شده و توانایی ارائه خدمات به حوزه خلیج‌فارس را نیز داراست و این خیران همچنان در حال حمایت هستند.


وی در خصوص احداث بیمارستان نمازی 2، از وزیر بهداشت خواست که هر چه سریع‌تر وضعیت آغاز ساخت این بیمارستان مشخص شود و گفت: روزی 30 هزار نفر بیمار و همراه بیمار در بیمارستان فعلی نمازی رفت‌وآمد می‌کنند و خدمات دریافت می‌کنند که مانند یک شهر است، اورژانس بیمارستان فعلی نمازی به‌تنهایی خدماتی مانند یک بیمارستان 200 تخت خواجه را ارائه می‌کند و مردم علاقه بسیاری به این مرکز دارند و با توجه به خدمات مناسبش، ترجیح می‌دهند خدمات خود را از این بیمارستان دریافت کنند.

امام‌جمعه شیراز تأکید کرد که امیدواریم در این دولت مشکل احداث بیمارستان جدید نمازی رفع شود تا مردم از این موهبت بهره‌مند شوند و در ادامه افزود: در عرصه پیشگیری نیز در فارس خدمات بدون چشمداشتی در حال انجام است که همه آن‌ها بر اساس احساس تکلیف فعالان از این حوزه است.

وی در خصوص توریسم درمانی نیز گفت: بیمارانی که از سایر نقاط ازجمله کشورهای حوزه خلیج‌فارس مراجعه می‌کنند، سفیرانی می‌شوند برای معرفی انقلاب اسلامی ایران در کشورهای خودشان که در شیراز نیز باوجود کاشت حلزون شنوایی و پیوند کبد، این امکان به‌خوبی میسر است.

امام‌جمعه شیراز خطاب به وزیر بهداشت بیان کرد: در ارائه گزارش اقدامات حیات دولت به مقام معظم رهبری، احساس کردم یکی از شادابی‌های مقام معظم رهبری خدمات طرح تحول نظام سلامت به مردم است.

وزیر بهداشت نیز در دیدار با امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، گفت: حیات دولت گزارش فعالیت‌های خود را اخیراً به مقام معظم رهبری ارائه کردند که موجب رضایت و شادمانی رهبری شد و حوزه سلامت نیز گزارش‌های مربوطه را ارائه کرد که اقدامات خوبی در این حوزه انجام‌شده و بخشی از آن‌ها در فارس بوده و نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

هاشمی افزود: در حوزه بهداشت برای حاشیه‌نشین‌ها اقدامات خوبی انجام‌شده و در حوزه درمان نیز سعی کردیم که آرامش را ازنظر دارو و هزینه درمان برای مردم و به‌ویژه مستمندان ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: نگاه دولت‌ها به حوزه سلامت متفاوت است که برخی بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و درنتیجه آن دریافت در حوزه اقتصاد بیشتر شده زیرا نیروی تولید در این روش با حفظ سلامت و تندرستی به ارتقا و شکوفایی می‌رسد.

وزیر بهداشت بیان کرد: امیدواریم در این دولت و دولت‌های بعدی بیمارستان‌هایی را با تعداد تخت‌های بالا به بهره‌برداری برسانیم تا مردم آرامش بیشتری پیدا کنند و در سایر حوزه‌ها هم تلاشگر ظاهر شوند.

وی در پایان این دیدار از آیت‌الله ایمانی، امام‌جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس به دلیل حمایت‌های همیشگی ایشان از حوزه سلامت قدردانی کرد.

وزیر بهداشت در ادامه سفر ششم شهریورماه خود به شیراز در نماز جمعه این شهر شرکت
وزیر بهداشت در جمع نمازگزاران جمعه شیراز سخنرانی کرد / امام‌جمعه شیراز لوحی را به مناسبت روز پزشک و هفته دولت به وزیر بهداشت اهدا کرد
کرد و در جمع نمازگزاران شیرازی سخنرانی کرد.


سید حسن هاشمی در این سخنرانی یاد و خاطره شهدای هفته دولت، امام راحل (ره) و تمامی افرادی که برای برپایی جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند را گرامی داشت.

وی گفت: در جمهوری اسلامی توجه به معیشت مردم یکی از اهداف بزرگ بوده، وقتی مردم در آسایش باشند دین و دولت قوام می‌یابد، آرزو می‌کنیم همیشه دولت‌های توانمند مشکلات اجرایی را برطرف کنند، در دو سال گذشته در این دولت اقدامات ارزشمندی صورت گرفته، آرامش در بخش‌های مختلف حاکم شده و همه باید قدر این فرصت را بدانیم.

وزیر بهداشت افزود: اکنون ازنظر سیاسی نیز آرامش و دوستی برقرارشده، به‌ویژه بین سران سه قوه و در حوزه اقتصادی نیز تورم به زیر 15 درصد رسیده است، امیدواریم شاهد رونق تولید و افزایش اشتغال باشیم.


وی بیان کرد: مذاکره طولانی دولت تدبیر و امید درزمینهٔ هسته‌ای نیز به نتیجه رسید و یکی از ظلم‌هایی که به مردم شده بود از مجاری قانونی در حال حل‌وفصل است که در آن خطوط قرمز نیز رعایت شد.

وزیر بهداشت حوزه بهداشت و درمان را یکی از موضوعات مهم دولت دانست و گفت: در تلاش‌هایی که در دولت تدبیر و امید انجام داده‌ایم ازجمله اینکه بیش از دو هزار خانه بهداشت ایجاد یا تعمیر و بازسازی‌شده، برای اولین بار در کشور حاشیه‌نشین‌ها دارای پوشش بیمه‌ای شدند، پرداخت از جیب مردم با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش چشمگیری داشته، در حوزه آموزش نیز شاهد پیشرفت علوم بوده‌ایم، علم پزشکی اصلاً متوقف نشده، پس از 20 سال از تصویب قانون اکنون بیمه کردن همه ایرانیان را داشته‌ایم و درعین‌حال از خدمات هم غافل نشدیم.

وی با اشاره به خدمات استاندار جدید فارس و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: امیدواریم به این هدف نزدیک‌تر شویم که چندین بیمارستان فوق مدرن بالای یک هزار تخت را با رعایت عدالت داشته باشیم.



لازم به ذکر است که آیت‌الله ایمانی امام‌جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در مراسم نماز جمعه لوحی را به مناسبت روز پزشک و هفته دولت به وزیر بهداشت اهدا کرد.

كاروان ورزشي دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشكي شيراز پس از کسب مقام قهرمانی دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در سفر وزیر بهداشت به شیراز مدال‌ها و کاپ قهرمانی خود را به وزیر بهداشت هدیه کردند.

اين كاروان با حضور در مسابقات دوازدهمين المپياد ورزشي دختران دانشجوي دانشگاه‌های علوم پزشكي كشور در شهر اروميه، پس از کسب عنوان قهرمانی برای شیراز، به‌منظور قدردانی از خدمات وزیر بهداشت در عرصه سلامت، کاپ قهرمانی و مدال‌های قهرمانی خود را به وزیر بهداشت اهدا کردند.

بر اساس این گزارش كاروان 110 نفري دانشجويان دختر اين دانشگاه كه با حضور در 11 رشته مختلف ورزشي يكي از کامل‌ترین گروه‌های ورزشي حاضر در اين تورنمنت محسوب می‌شد، توانست با به دست آوردن پیروزی‌های مقتدرانه و بسيار خوب در اين مسابقات بدرخشد.


لازم به ذکر است ورزشکاران حاضر در این مراسم یکدست لباس ورزشی به وزیر بهداشت و همچنین یکدست لباس ورزشی نیز به استاندار فارس اهدا کردند.

وزیر بهداشت پس‌ازاین مراسم در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص پزشک خانواده گفت: پزشک خانواده در استان فارس با مدل علمی در حال اجراست و باتدبیر و اجرای زیرساخت‌ها ادامه می‌یابد.

وی تأکید کرد: مردم فارس نتایج اجرای پزشک خانواده را در آینده می‌بینند و باید در این خصوص همکاری و صبر داشته باشند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر ششم شهریورماه شیراز را ترک کرد.
کد مطلب : ۱۰۳۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما