۰
plusresetminus
در دیدار آیت‌الله ایمانی با وزیر بهداشت مطرح شد؛

خدمات طرح تحول نظام سلامت از شادابی‌های مقام معظم رهبری است/ اقدامات حوزه بهداشت برای حاشیه‌نشین‌ها

تاریخ انتشارجمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۳
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: موفقیت‌هایی که اکنون وزیر بهداشت در زمان وزارت دارد مرهون خدمات خیرین است که همواره از گذشته در حوزه پزشکی داشته‌اند زیرا عمل صالح تداوم می‌یابد و فارس نیز در حوزه خیرین دارای توانمندی‌هایی است.
دیدار وزیر بهداشت با ایت الله ایمانی
دیدار وزیر بهداشت با ایت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز"، وزیر بهداشت در پنجمین روز از هفته دولت برای افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه درمانی وارد شیراز شده بود، به دیدار امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس رفت.

آیت الله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در این دیدار ضمن تبریک هفته دولت، دیدار اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری را استثنایی شمرد و گفت: در این دیدار نشاط عجیبی حاکم بود که رضایت مقام رهبری نیز انعکاس یافت.

امام جمعه شیراز ادامه داد: مطلع هستم که اعتبارات خوبی به حوزه سلامت اختصاص داده شده، امیدواریم ادامه یابد تا دغدغه مردم در حوزه بیماری مانند گذشته نباشد و بارها از رهبری شنیده‌ایم که مردم در زمان بیماری باید فقط دغدغه بیماری را داشته باشند و نه هزینه، که با تلاش‌های مسئولان امیدواریم به طور کامل شاهد این موضوع باشیم.  

آیت الله ایمانی بیان کرد: موفقیت‌هایی که اکنون وزیر بهداشت در زمان وزارت دارد مرهون خدمات خیرین است که همواره از گذشته در حوزه پزشکی داشته‌اند زیرا عمل صالح تداوم می‌یابد و فارس نیز در حوزه خیرین دارای توانمندی‌هایی است.

امام جمعه شیراز توضیح داد: فارس از معدود استان‌هایی هست که از طرف خیرین در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت سرمایه گذاری خوبی شده و توانایی ارائه خدمات به حوزه خلیج فارس را نیز داراست و این خیران همچنان در حال حمایت هستند.

وی در خصوص احداث بیمارستان نمازی 2، از وزیر بهداشت خواست که هر چه سریع تر وضعیت آغاز ساخت این بیمارستان مشخص شود و گفت: روزی 30 هزار نفر بیمار و همراه بیمار در بیمارستان فعلی نمازی رفت و آمد می‌کنند و خدمات دریافت می‌نمایند که مانند یک شهر است، اورژانس بیمارستان فعلی نمازی به تنهایی خدماتی مانند یک بیمارستان 200 تخت خوابه را ارائه می‌کند و مردم علاقه بسیاری به این مرکز دارند و با توجه به خدمات مناسبش، ترجیح می‌دهند خدمات خود را از این بیمارستان دریافت کنند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد که امیدواریم در این دولت مشکل احداث بیمارستان جدید نمازی رفع شود تا مردم از این موهبت بهره مند گردند و در ادامه افزود: در عرصه پیشگیری نیز در فارس خدمات بدون چشمداشتی در حال انجام است که همه آن‌ها بر اساس احساس تکلیف فعالان از این حوزه است.

وی در خصوص توریسم درمانی نیز گفت:  بیمارانی که از سایر نقاط از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس مراجعه می‌کنند، سفیرانی می‌شوند برای معرفی انقلاب اسلامی ایران در کشورهای خودشان که در شیراز نیز با وجود کاشت حلزون شنوایی و پیوند کبد، این امکان به خوبی میسر است.

امام جمعه شیراز خطاب به وزیر بهداشت بیان کرد: در ارائه گزارش اقدامات هیات دولت به مقام معظم رهبری، احساس کردم یکی از شادابی‌های مقام معظم رهبری خدمات طرح تحول نظام سلامت به مردم است.

در حوزه بهداشت برای حاشیه‌نشین‌ها اقدامات خوبی انجام شده است

وزیر بهداشت نیز در دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: هیات دولت گزارش فعالیت‌های خود را اخیراً به مقام معظم رهبری ارائه نمودند که موجب رضایت و شادمانی رهبری گردید و حوزه سلامت نیز گزارش‌های مربوطه را ارائه نمود که اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و بخشی از آن‌ها در فارس بوده و نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

دکتر سید حسن هاشمی افزود: در حوزه بهداشت برای حاشیه‌نشین‌ها اقدامات خوبی انجام شده و در حوزه درمان نیز سعی کردیم که آرامش را از نظر دارو و هزینه درمان برای مردم و به ویژه مستمندان ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: نگاه دولت‌ها به حوزه سلامت متفاوت است که برخی بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در نتیجه آن دریافت در حوزه اقتصاد بیشتر شده زیرا نیروی تولید در این روش با حفظ سلامت و تندرستی به ارتقا و شکوفایی می‌رسد.

وزیر بهداشت بیان کرد: امیدواریم در این دولت و دولت‌های بعدی بیمارستان‌هایی را با تعداد تخت‌های بالا به بهره برداری برسانیم تا مردم آرامش بیشتری پیدا کنند و در سایر حوزه‌ها هم تلاشگر ظاهر شوند.

وی در پایان این دیدار از آیت الله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس  بدلیل حمایت‌های همیشگی ایشان از حوزه سلامت قدردانی کرد.
کد مطلب : ۱۰۳۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما