۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از شورای اداری فارس؛

از تقویت نهادهای اجتماعی برای بازخواست متخلفان تا عدم توجیه ساخت سد و ضرورت پیوست زیست‌محیطی به طرح‌ها

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۹
ابتکار گفت: بیشتر اتکای ما بر اقتصاد پایه است و در این راستا حاصل پیوستن اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی می‌تواند به موفقیت منجر شود.
محیط زیست
محیط زیست
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدعلی افشانی در شورای اداری استان فارس گفت: اقدامات زیادی در بخش گردشگری در حال انجام است.

به گفته وی، برای دستیابی به منافع کوتاه‌مدت نباید به محیط‌زیست لطمه زد زیرا منجر به مسئله‌ای مانند آب می‌شود که در استانی متکی به کشاورزی به‌سختی جبران‌پذیر است.

استاندار فارس با تاکید بر حمایت دولت از استان فارس  تصریح کرد: استان فارس با وجود ظرفیت‌های متعدد، اما از شاخص‌های توسعه متوسط و حتی کمتری برخوردار است که باید به آن توجه شود.

افشانی با تاکید بر تقویت نهادهای اجتماعی برای بازخواست متخلفان گفت: با تقویت نهادهای اجتماعی همچنین می‌توان متعرضان به محیط‌ زیست را بازخواست کرد.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور گفت: در فارس با توجه به افت آب‌های زیرزمینی و فرسایش خاک وضعیت منابع آبی این استان خوب نیست.

وی افزود: با وجود احتمال خشکسالی در آینده، ساخت سدها با هزینه‌های بسیار توجیه‌پذیر نخواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور با بیان اینکه توسعه اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی را دنبال خواهیم کرد، گفت: این سختگیری‌ها در راستای حفظ محیط‌زیست است، زیرا زوال طبیعت معنایی جز از بین رفتن انسان نخواهد داشت.

ابتکار با تأکید بر ضرورت افزودن پیوست زیست‌محیطی به طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی گفت: اگر آثار سوء یک طرح بر محیط‌ زیست و مردم شدید بود باید از اجرای آن جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: بیشتر اتکای ما بر اقتصاد پایه است و در این راستا حاصل پیوستن اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی می‌تواند به موفقیت منجر شود.
کد مطلب : ۱۱۹۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما