۰
plusresetminus
عزت الله ضرغامی در دانشگاه شیراز:

در سبد فتنه از خواننده تا آیت الله هست تا استاد و دانشجو!/ دشمن از افشای حقایق هراس دارد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۹
رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که امروز من صحبت می کنم و خیال می کنیم که آخر ایمان، اعتقاد و غیره هستیم، تصریح کرد: این درست نیست چون وقتی گرد و غبار فتنه بلند شد چنان راه مشخص نمی شود که خیلی ها سر می خوردند و از جاده به پایین پرتاب می شوند.
به گزارش "حافظ نیوز" عزت الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شامگاه شب گذشته در همایش «شورش علیه جمهوریت» که به مناسبت ۹ دی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در تالار فجر این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه شیراز، دانشگاه خیلی خوب و مهمی است، گفت: ابتدای انقلاب که برای ادامه درس خواندن نقشه می کشیدیم که کجا ادامه تحصیل بدهیم، همیشه دانشگاه شیراز، دانشگاه برجسته و طراز بالا می دانستیم. ان شاءالله شما دانشجویان بتوانید با تحصیل و پایان رساندن دوره های خود افرادی موثر و مفید برای کشور باشید.
 
وی با اشاره به این که ۹ دی انقلاب سوم و نهضت بزرگ مردم پس از انقلاب اسلامی بود، به مقدمه ای درباره خدمت به مردم اشاره کرد و افزود: خدمت کردن به مردم در اسلام اصل است و در مرحله اول قطع نظر دین، خدا، مذهب، خدمت کردن به مردم و این اصالت دارد و این خدمت کردن فراموش نمی شود حتی اگر کافر بود.
 
رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به سوره بلد و آیات آن اشاره کرد و گفت: خدا می فرماید زندگی مثل راه طولانی و پر فراز و نشیب است و این راه ناهموار است؛ وقتی در مسیری حرکت می کنید به گردنه های صعب العبوری می رسید که رد شدن از آن بسیار سخت است و کسانی می توانند از این گردنه ها عبور کنند که چهار ویژگی که همه خدمت به مردم است داشته باشند.
 
ضرغامی با بیان این که روزی که مردم نیاز دارند باید کمک کرد و الا روزهای فراوانی اگر کمک کنیم کار مهمی نکرده ایم، تصریح کرد: شهید مطهری در کتاب عدل الهی می نویسد کسی که خدمت کرد و در جهنم هم رفت در خود جهنم یک خانه برای او درست می شود که در امان است.
 
وی با اشاره به این که امروز دانشجو هستید و آزادید، آزاده اید و وابستگی ندارید، بیان داشت: وابستگی حتما حزبی، گروهی و سیاسی نیست، بلکه برخی مواقع حرف هایی می زنیم که گرفتار نشویم. چون آزاد هستید، این آزادگی را باید در خود حفظ کنید و وقتی فردی موفق و مدیر در جامعه شدید، باید شخصیت مردمی داشته باشید و گرفتاری های مردم را درک کنید. هر چه به مردم خدمت کنید، کم است.
 
رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان این که عزت دنیا و بزرگی آخرت وابسته خدمت به مردم است، گفت: اوایل انقلاب سازمان اوقاف خدمت امام (ره) رسیدند و گفتند چیز هایی وقف شده است که اصلا موضوعیتی ندارد که امام(ره) فرمودند عین همان وقف باید انجام شود و این حق الناس مردم است.
 
ضرغامی با اشاره به این که انتخابات جشن ملی است و مردم باید از این جشن شادی و صفا کنند، ادامه داد: در سال ۹۲ رهبری در مورد حق الناس بودن رای مردم حرف های بسیاری فرمودند که در سال های گذشته نیز این فرمایشات را گفته بودند.

وی با بیان این که از نظر بعضی ها لگد زدن به رای مردم در سال ۸۸ حق الناس نبود، تصریح کرد: رای مردم محترم است؛ چه اختلاف بین آن ها بیش از ۱۱ میلیون رای باشد چه ۲۰۰ هزار تا و یا ۱ رای!
 
رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که چگونه می شود نزدیک به ۱۲ میلیون رای مردم را نادیده گرفت و حق الناس ندانست؛ اما اگر قضیه به نفع شما شد، آن موقع شعارهای خوب و طرفدار رهبری می دهید و انتخابات را سالم اعلام می کنید؟!
 
ضرغامی با بیان این که تقلب رمز عملیات فتنه بود، بیان داشت: حق الناس بیش از ۱۱ میلیون رای مردم متر و اندازه گیری ندارد؟؟
 
وی با اشاره به اینکه با خیلی از این اصحاب فتنه و سران فتنه رفاقت های نزدیکی داشتم، گفت: من با سروش در دانشگاه درس داشتم، با حجاریان همسایه دیوار به دیوار بودم، محسن میرداماد که پیشگام مبارزه با آمریکا در دوران ما بود رفیق بودم؛ اما این ها در سال ۸۸ عناصر اصلی فتنه بودند.
 
رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که امروز من صحبت می کنم و خیال می کنیم که آخر ایمان، اعتقاد و غیره هستیم، تصریح کرد: این درست نیست چون وقتی گرد و غبار فتنه بلند شد چنان راه مشخص نمی شود که خیلی ها سر می خوردند و از جاده به پایین پرتاب می شوند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که در زمان فتنه یک راه بیشتر وجود ندارد، تصریح کرد: در زمان فتنه باید نگاه کنیم به رهبری عادل و با تقوا که همه به آن ایمان و اعتقاد داریم و غیر از آن هر کاری بکنیم، فتنه است.
 
وی ادامه داد: در سبد فتنه از خواننده تا آیت الله، استاد و دانشجو هست؛ گرد و خاک که نشست آن وقت خواهیم گفت عجب چیزی بود که ما ندانستیم.
 
ضرغامی با بیان این که سران فتنه اصلا کاری نداشتند به نتیجه رای گیری و ساعت ۱۱ اعلام کردند ما برنده هستیم، افزود: بی بی سی و شبکه های ماهواره ای همان شب اعلام کردند که ما تا صبح به صورت زنده برنامه داریم و حتی سران آمریکا تعمیرات شبکه های اجتماعی خود را به تاخیر انداختند تا به این فتنه کمک کنند و به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند.
 
رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که گفته شد همه نمایندگان کاندیدا بیایند و نماینده صدا و سیما هم بیاید و صندوق ها را بشماریم، گفت: آن ها ابتدا قبول کردند و رفتند و فردا صبح آمدند و گفتند که آن دو نفر ( منظور سران فتنه) اگر رای صندوق ها را بشماریم و درست هم باشد قبول نمی کنند، چون این رای شماری را قبول نداریم و باید انتخابات ابطال شود.
 
وی با بیان این که روز بعد به دیدار کروبی به خانه وی رفتم و از کسانی که دور کروبی بودند واقعا شکه شدم و گفتم خدا به خیر کند برای کروبی و نظام، ادامه داد: من با وی خیلی رابطه نزدیکی داشتم به خاطر مجلس ششم و با او صحبت کردم که هر کاری داشتید بکنید اما دنباله روی موسوی نباشید.
 
ضرغامی ادامه داد: به وی گفتم صندوق ها را من خبر دارم که بشمارید هم فایده ندارد چون تغییری حاصل نخواهد شد که کروبی گفت برای صندوق ها قیف گذاشته اند و رای میان آن ها ریخته اند که گفتم مگر صد صندوق هست که این کار را بکنند؟ مگر نماینده شما پای صندوق رای نبوده است؟ چگونه مقابل نمایندگان شما صندوق را فک پلمپ کردند و آن قیف ها دیده نشده است؟؟
 
رئیس سابق رسانه ی ملی با اشاره به انتخاب مجدد موسوی به نخست وزیری در دوران ریاست جمهوری رهبر انقلاب گفت: در همان زمان یک روز در جوار رهبر انقلاب بودم به ایشان گفتم آیا با موسوی از نظر خطی مخالف هستید که رهبری فرودند نه اصلا وی نمی تواند کاری را پیش ببرد و چون امام(ره) فرمودند مصلحت نیست نخست وزیر عوض بشود من روی چشم گذاشتم. موسوی می دانست ولایت فقیه یعنی این حرکتی که رهبری انقلاب کردند.
 
وی با بیان این که منتظری فقیه برجسته و جز نوادر فقها، پدر شهید، زندان رفته و خیلی اوصاف برجسته داشت، ادامه داد: اما بصیرت در مواقع فتنه گون چیزی دیگری است که اگر نداشته باشیم، با سوابق و مزیت ها راه اصلی را گم می کنیم و از راه اصلی به بیرون می افتیم. امام خطاب به منتظری فرمودند که در قعر جهنم هستید. من به عنوان یک کارشناس مماشاتی که رهبری در فتنه ۸۸ نسبت به امام(ره) در اول انقلاب بسیار نرم تر بود و رهبری انقلاب خیلی همراهی می کردند.
 
ضرغامی در پایان بخش اول صحبت های خود به نقش مردم اشاره کرد و گفت: کسانی که دنبال فتنه های دیگری در این کشور هستند بدانند همان مردمی که ۹ دی و ۲۲ بهمن ها به خیابان ها آمدند و انقلاب را بیمه کردند پای انقلاب هسند و مردم بصیرت دارند و در فتنه ها خواص را به خوبی خواهند شناخت.
 
رئیس سابق رسانه ی ملی در ابتدای بخش پرسش و پاسخ در مواجه با سوالی در مورد محاکمه سران فتنه و قانونی و یا غیر قانونی بودن حصر آن ها گفت: برداشت من این است که حادثه که در ۸۸ اتفاق افتاد بی قانونی محرز صورت گرفت و بی اعتنایی جدی به قانون و توصیه های جدی مقام های امنیتی بود.
 
وی ادامه داد: وزیر وقت اطلاعات چندین بار تلاش کردند که موسوی را ببیند و در مورد اتفاقات با وی صحبت کنند که موسوی می گفت وقت خواب من است و شما را نمی توانم ببینم. اژه ای به موسوی گفت تا این لحظه ۳۰ نفر کشته شدند و به عنوان وزیر اطلاعات، اطلاعات دقیق به وی دادند و اگر کسی همه این ها را شنید و آگاهی پیدا کرد و رهبری گروه اپوزیسیون بودند قطعا آگاهانه این راه را می رفته است.
 
ضرغامی تصریح کرد: ما در خیابان ها که حضور داشتیم و من می دیدم که افراد چگونه حضور پیدا می کنند و شبکه های ماهواره ای هم آموزش می دادند و این گروه استفاده می کردند. کسی که رهبری این عملیات ها را دارد، در کشور های جهان حکم آن کاملا روشن است و حکم قصاص در این اتفاق محرز است و اما تشخیص نظام این است که این کار را اکنون نمی خواهد بکند؛ ولی نظام این ها را محاکمه خواهد کرد.
 
دانشجویی با حضور پشت تریبون ضرغامی را فتنه گر شماره یک دانست و رئیس سابق رسانه ملی در پاسخ به سوالات این دانشجو گفت: آن چیزی که دشمن نگران است باز شدن حقایق است و هر چقدر بیشتر صحبت بشود خیلی از مسائل بیشتر روشن می شود.
 
وی ادامه داد: در جمع حزب اللهی ها هستند کسانی که می گویند صدا و سیما محافظه کارانه عمل کرد. یک هدف دشمن از این دوران فتنه اتفاق افتاد می خواستند به جهان بگویند ایران ناامن است، تهران آشوب زده است و همه جا تعطیل است؛ ما باید از یک طرف در زمین دشمن بازی نمی کردیم و دوربین را همان خیابان هایی که آن ها می گفتند نا امن است، می بردیم و مردم داشتند کارشان را می کردند و می گفتند که انتخابات تمام شده است و نتیجه نیز اعلام شد و این ها آسایش ما را سلب کرده اند.
 
ضرغامی ادامه داد: هشتم دی مردم چهار تصویری که از رسانه ملی پخش شد، دیده بودند و آمدند حماسه را آفریدند. موسوی که هیچ کس نمی شناخت، با تبلیغات در پناه نظام جمهوری اسلامی بود و ساعت ها صحبت کردید و مناظره کردید و مستند پخش کردید تا توانستند ۱۳ میلیون رای بیاورند.
 
رئیس سابق رسانه ی ملی گفت: ۹ دی سیلی محکم واقعیت بر گوش توهم بود.
 

وی با بیان این که با موسوی صحبت کردیم که بیایید بر خلاف عرف جهان ما به شما برنامه ای می دهیم که با یک نفر دیگر حتی مجری بنشینید و گفتگو کنید اما وی قبول نکرد، گفت: موسوی این پیشنهاد ما را نپذیرفت و گفت من فقط می آیم و باید تنها یک بیانیه را به صورت مستقیم برای مردم بخوانم. هیچ آدم نادانی در کل دنیا بگردی پیدا نمی کنید که وقتی انتخابات نتیجه اش روشن است بیاید یک همچین کاری را بکند. از موضع و تصمیم خود در سال ۸۸ همچنان محکم دفاع می کنم.

ضرغامی در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد مظلومیت شهدای فتنه، گفت: مظلومیت شهدای فتنه به درستی بود و ما نسبت به مقام این ها کوتاهی داشتیم و مظلوم شهید شدند و سعی کردیم سران فتنه را متوجه کنیم. بچه های بسیجی که غافلگیر و مظلومانه شهید شدند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان دو ساعت برنامه با حواشی بسیار گفت: تشکر می کنم از دانشجویان انقلابی و حزب اللهی که با ادب، با کلاس، با متانت، اهل گفتگو نشستند و ای کاش این برنامه ها در سالن دانشگاه ضبط کامل بشود و با همین نوع برخورد ها این بهترین الگو است، بر نشان دادن شخصیت های انقلابی بچه های بسیج دانشجویی در دانشگاه.
 
کد مطلب : ۱۲۴۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما