۰
plusresetminus
روایت ردایی که بر دوش روحانی است

دولت باید دوباره تحلیف بخواند

تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۴
از خردادماه 1396 که کابینه جناب آقای دکتر روحانی بر سرکار آمده تاکنون بحث‌های بسیاری جریان یافته است. از ابتدای این دولت چالش ها روز به روز بر پیکره جامعه ورود می آید و گاه با همهمه هایی در سطح اجتماع رو برو می شود.
دولت باید دوباره تحلیف بخواند
به گزارش "حافظ نیوز" از خردادماه 1396 که کابینه جناب آقای دکتر روحانی بر سرکار آمده تاکنون بحث‌های بسیاری جریان یافته است. از ابتدای این دولت چالش ها روز به روز بر پیکره جامعه ورود می آید و گاه با همهمه هایی در سطح اجتماع رو برو می شود.
دولت که قرار بود حقوقدان باشد با تیم امنیتی رسانه ای خود بارها در بزنگاه های مختلف سیاسی مار آشوب را به میان مردم کشانده و از هیاهو در میان مردم بهره جسته است.
کلمات و سبک مدیریت دولت در سال های اخیر اگر مشی ادامه دهنده کارگزارانی ها و ترکیبی از مدیریت آشوبی دهه های اصلاحات نباشد قطعا شیوه ی جدیدی از اداره حکومت در شرایط بلبشو و اشغال خطوط ذهنی مردم است.
بازی با افکار عمومی و مدیریت دولتی بارها در بزنگاه های قفل شده دولت روحانی استفاده شده است. از استفاده از کلمات همچون "بلرز" ، "به جهنم " تا توپخانه خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی و حتی بازی سازی علی مطهری و افاضات فائزه هاشمی همه نشان از سبک مدیریت در فضای اشوب دولت دارد.
در جریان برجام بارها شاهد آن بودیم که کلمات مختلف از دهان رئیس جمهور سبب جدایی ذهن مردم از واقعه ی اصلی شد. چرا که قرار بود مردم نتوانند در این مسیر حرکت مناسبی را داشته باشند.
در مسیر قرارداد های نفتی بارها با اعتراض دانشجویان برخورد شد و گاردی علیه منتقدان دولت بسته شد.دولت علنا مفاد هیچ یک از قراردادها را به استماع عموم نرسانید و حتی بسیاری از نخبگان از نبود اطلاعات کافی گلایه های بسیاری کردند.
در قضیه حقوق های نجومی بارها رهبر انقلاب از برخورد با نجومی بگیران سخن گفتند اما دولت روحانی تمام قد از صفدرحسینی ها و امثال آنان حمایت کرد و آنان را ذخایر انقلاب دانستند و در نهایت هیچ اتفاق خاصی نیفتاد.
خرید هواپیما هایی که هیچگاه بر باند فرودگاه ایران ننشت خود حدیث دیگری دارد. حدیثی که باید در تصادف اخیر قطار مسافربری جستجو کرد که ان را نیز با کلید واژه های  "خطای انسانی " همچون دیگر موارد به صفحات تاریخ هدایت کردند.
صندوق ذخیره فرهنگیان نیز با 8000000000میلیارد اختلاس روبرو شد که رئیس جمهور با لاپوشالی این جریان در صحن علنی مجلس این قضیه را نیز تشدید کرد و این افکار را به مردم القا کرد که گارد ویژه کابینه و رفیق بازی رئیس جمهور هیچگاه قرار نیست بر مدار مردم داری باشد.
بررسی کارنامه دولت روحانی در چند سال اخیر نشان از دولتی خسته و کند است که در برابر بسیاری از واکنش های اجتماعی و مسائل بین الملل به شدت ضعیف عمل کرده است. این کارنامه مملو از نمره های ناپلئونی و گاه حتی مردودی هایی است که با هیاهو ان را رد کرده اند.
در جریان قطار سمنان- دامغان هرچند که با خطای انسانی در نهایت به اتمام می رسد اما قطعا وزیر کشور باید پاسخگوی هزینه های بیش از حد در صنعت هواپیمایی که در نهایت هیچکدام به ایران نیامد نیز باشد چرا که آخوندی یکبار با رأی تقلبی یکی از نمایندگان از استیضاح گریخته بود.
این کارنامه که مصداق‌های فراوانی دارد فقط یک نکته را تداعی می‌کند و آن اقدامی انقلابی مجلس برای پاسخگویی رئیس جمهور در قبال بسیاری از این وارد است. قطعاً وقتی در زمان انتخابات هر طیف دنبال رأی اکثریت بودند اکنون باید بدانند که نقش آنان از دیگری بیشتر در چشم مردم خواهد بود. دولت دوباره اید تحلیف بخواند.

نویسنده: قاسم محمدی
 
انتهای خبر/110
 
کد مطلب : ۱۵۷۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما