۰
plusresetminus
امام جمعه مشهد؛

مردم از دولت ناراحتند / من دشمن روحانی نیستم

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹
دشمن روحانی نیستم ؛ من مردم را ملتهب می‌کنم یا خود مردم ملتهبند؟
مردم  از دولت ناراحتند / من دشمن روحانی نیستم
به گزارش "حافظ نیوز"،امام جمعه مشهد گفت: دشمن روحانی نیستم اما نمی‌توانم در مقابل خرابی‌‌هایی که دولت دارد سکوت کنم؛ آقای وزیر خرابکاری می کند، سکوت کنم؟ما مردم را ملتهب می کنیم یا مردم ملتهب هستند؟ ائمه جمعه جلوی التهاب مردم را می‌گیرند.
به گزارش فارس، بخشی از سخنان امام جمعه مشهد را در زیرمی‌خوانید:
مردم وقتی ببیند در وضعیت فعلی که جوانانشان شغل ندارند، رکود بر کشور حاکم است، مشکلات معیشتی کشور را گرفته و در عین حال اختلاس و فساد می شود و برخی حقوق و وام نجومی می‌گیرند اما هیچ‌کس هم حرف آنها را نمی زند، اینجا مشکل روانی و التهاب پیدا می کنند. من هم حرف دل مردم را می زنم.  * کسانی که تصور می کنند انقلابی‌ به معنای عدم توجه به رفاه و معیشت مردم است نگاهی انحرافی و سکولار دارند. تصور می کنند که معیشت و رفاه مردم در مقابل اصول انقلاب است در حالی که اصلا اینطور نیست و ما معتقدیم که معیشت و رفاه مردم از اصول انقلاب است.
* ما معیشت و اقتصاد را در نظام خاص خودش قبول داریم؛ انقلاب اسلامی بر اساس یکسری اهداف و اصول شکل گرفته است؛ شئون اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ما همه در حاکمیت ارزش‌ها معنا پیدا می‌کند و در این باره ما جامعه خودمان را در آموزش و تربیت دینی باید بسازیم و سازندگی را به تمام جهان اسلام توسعه بدهیم.
* ما انقلاب نکردیم که یک کشور لائیک بسازیم، ما مستشاران و مزدوران آمریکا را بیرون کردیم تا بتوانیم در همه حوزه‌ها روی پای خودمان بایستیم. نظام، اهرمی برای اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است. وقتی، نظام اهرم می‌شود برای توسعه انقلاب اسلامی؛ پس تمام برنامه ریزی این نظام در مدیریت اقتصادی کشور و جامعه و در مدیرت عمرانی و امنیتی باید روی اصول و مبانی تنظیم شود.
*ما با توسعه اقتصادی مدل غربی مخالفیم و توساقتصادی جهشی را قبول نداشته و نداریم ما توسعه اقتصادی رفورمیستی را قبول داریم چون توسعه اقتصادی باید تامین کننده عدالت اجتماعی که از اصول انقلاب است، باشد. تنها در سایه عدالت اجتماعی می‌توان از محرومیت زدایی سخن گفت و دنبال محرومیت زدایی از محرومین بود.
* تا به امروز اگر در حوزه عدالت اجتماعی کسری وجود دارد به این دلیل است که حفظ مردم سالاری جزو اصول انقلاب است؛ برای حفظ همین مردم سالاری طبیعی است که مردم در روی کار آوردن مدیران و دولت فراز و نشیب‌ها را طی کردند. در این فراز و نشیب‌ها بود که سیاست اقتصادی در چارچوب عدالت اجتماعی با چالش مواجه شده و بعضاً اجرا نشده است.
*وقتی شرایط طوری می‌شود که مردم نمی توانند نیروی انقلابی را که معتقد به عدالت اجتماعی است انتخاب کنند، برنامه ریزی ما به مشکل می خورد.
*متاسفانه بعضا برخی منتخبین مردم با پشت کردن به اعتماد مردم همین مشکلات را در حوزه اقتصادی به وجود آورده‌اند. اگر انتخاب ها با معیارهای انقلابی باشد قطعا در حوزه اجرا ما بهترین نتیجه را در رفاه، امنیت و معیشت مردم خواهیم داشت.
*{درباره اظهاراتی مبنی بر سلبی بودن جریان انقلابی در سیاست خارجی}کسانی که چنین اتهاماتی را به جریان انقلابی می زنند، یا ناآگاهند و یا وابسته به جریان فکری غرب‌گرا هستند؛ ما خواهان ارتباط سالم با همه کشورهای دنیا بوده و هستیم.
* اگر روزی ایالت متحده از هم بپاشد و ایالت‌ها به صورت مستقل موضع مبتنی بر منطق داشته باشند ما همانند برخی کشورهای استقلال یافته از شوروی با آنها ارتباط خواهیم داشت
* در کل کره زمین با مزدور پروری که آمریکا دارد، نفرت از آمریکا بیش از محبوبیتش است پس تعامل با آمریکا یک مسئله است و تعامل با دنیا مسئله دیگر. بنای ما بر دنیازدایی نبوده و نیست.
*{درباره چگونگی حفظ امنیت توسط جریان انقلابی}از طریق همین مدافعان حرم. جوان ها و نوجوان‌های انقلابی هزاران کیلومتر از مرزها دور شده‌اند تا امنیت ایران را تامین کنند و اگر آنها نبودند چه کسی می‌توانست امنیت کشور را در مقابل تروریست‌هایی که می گویند هدفشان ایران است، تامین کند؟
*اگر برجام سایه جنگ را برداشته چرا پیش از برجام به ما حمله نظامی نکردند؟ چرا آمریکایی که تمام اطراف ما را گرفته بودند در ۲۶ سال گذشته قبل از برجام به ما حمله نکرد؟ از بعد جنگ تحمیلی تا امروز، آمریکا از خشکی و دریا ما را محاصره کرده و جرات حمله ندارد.
*جنگ هیچ ربطی به برجام نداشته و ندارد. سایه جنگ را مدافعان حرم که به عراق و شام رفته‌اند از کشور برداشته اند نه برجامی که تا کنون هیچ اثری نداشته. این مدافعان حرم هستند که برای تامین امنیت مردم تا ساحل مدیترانه رفته‌اند و در مقابل تروریست‌‌های مزدور آمریکا، مقاومت کرده‌اند.
* {درباره اظهارات برخی مبنی بر اینکه به دموکراسی و نظر مردم اعتقاد جدی ندارد} جالب است کسانی که در فتنه ۸۸ علیه رای مردم شورش کردند و برخی از آنها امروز در دستگاه اجرایی حضور دارند، چنین اتهامی را به ما که خود را مدام در معرض رای مردم می گذاریم و در هر صورت نتیجه و نظر مردم را محترم می شماریم،
می زنند.
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۵۹۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما